Beantwoord

Aansluiten Superwifi punten lukt niet goed

  • 20 March 2020
  • 23 reacties
  • 10522 keer bekeken

Lukt nie echt met aansluiten. 
wifi weg, en super WiFi versterkers geeft na hoopvol groen steeds weer rood :/

geen WiFi meer

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 31 August 2022, 08:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Dat hoor je niet vaak. Heb je alle stappen goed doorlopen en ook niet onbelangrijk heb je echt de tijd voor genomen want het duurt best wel even. Welke experiabox heb je?

Reputatie 7
Badge +21

Mijn ervaring is ook anders, ik heb de stappen op mijn gemak doorgelopen en het werkte ‘meteen’.

Je hebt het eerste (Primary) Super WiFi-punt toch wel met de kabel permanent verbonden met de Experia Box? Alleen de tweede kan je draadloos ergens anders in huis plaatsen.

ja heb ik via kabel permanent verbonden

heb inmiddels na gebelt te hebben met kpn wel verbinding.

probleem is dat steeds als ik een wifi punt uit schakel, de v10 automatisch het wireless uitschakeld( had ik niet meteen door) die je dan wel weer aan moet klikken blijkbaar,

uiteindelijke signaal winst valt jammer genoeg tegen,.

Je koopt twee wifi punten terwijl je er maar een kunt gebruiken, de ander staat bij de experia box… wist ik ook niet... dus heb ik er nog een nodig wordt zo wel hele dure geschiedenis:-(

Das echt minder,,

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @John12345 , de WiFi van de Experia Box v10 wordt inderdaad uitgeschakeld zodra de Super Wifi wordt gekoppeld, omdat die niet goed samenwerkt met de Super wifi punten. Zelf aan zetten is niet de bedoeling en werkt ook niet.

Je hoeft het eerste Super Wifi-punt niet vlak bij de Experia Box te zetten. Vaak staat die Box in de meterkast en daarmee eigenlijk niet op de beste plaats. Met een langere utp kabel kan je de Primary Super WiFi juist op een betere plaats zetten (huiskamer?). Met de tweede draadloos op de 1e verdieping zou dan de dekking beter moeten/kunnen zijn.

dag Ruud,

zo eenvoudig is dat niet, de verdieping waar  de meterkast zich bevindt benodigd  ook een goed dekkende wifi..

toch bedankt voor je reactie

zal dan toch nog zon super wifi versterker moeten aanschaffen helaas..

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @John12345 welkom op het forum!
Zoals @RBxx noemt zal een van je SuperWifi punten inderdaad bij je experiabox geplaatst moeten worden om daar goed wifi te hebben omdat het van je experiabox uitgezet wordt omdat deze elkaar in de weg zitten.
Mocht je verder nog vragen hebben weet je ons te vinden!

Ik doorloop het stappenplan, maar bij het aansluiten van de 2e versterker kleurt deze rood en start die niet op. Waar ik hem ook plaats op de 1ste etage. Dus daar loop ik vast

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dokge , heb je de 2e Super WiFi wel eerst (tijdelijk) via een kabel met de Experia Box verbonden en 10 minuten gewacht tot het lampje groen werd? Pas daarna ontkoppel je deze versterker en kan je hem draadloos ergens anders plaatsen. Daar moet natuurlijk wel voldoende signaal zijn van de 1e versterker, die met een kabel aan de Experia Box gekoppeld is. Rood of oranje lampje betekent te slechte ontvangst, zoek een locatie dichter bij de 1e versterker.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dokge, lukt het de stappen te doorlopen die @RBxx noemt?
Als je wilt kunnen mijn telefonische collega's je hier trouwens ook  mee helpen, je kunt hen altijd bereiken op 0800-0402. Zij kunnen alle stappen dan stap voor stap met je bij langs lopen.

Hoi @Dokge, lukt het de stappen te doorlopen die @RBxx noemt?
Als je wilt kunnen mijn telefonische collega's je hier trouwens ook  mee helpen, je kunt hen altijd bereiken op 0800-0402. Zij kunnen alle stappen dan stap voor stap met je bij langs lopen.

Ik neem idd even contact op met de collega’s van KPN.

Reputatie 2
Badge

Vraag; moet ik de ‘oude’  KPN WiFi versterkers ook weghalen voor installatie Super WiFi?

Alvast bedankt! :hibiscus:

Reputatie 1

Ik persoonlijk zou een verse installatie doen.

De superwifi installatie volgens het stappenplan doen en jou eigen punten later toevoegen mits deze compatible zijn met het nieuwe mesh (superwifi) systeem.

Anders zit je alsnog met twee verschillende wifi systemen.

 

Mvg Richard stavinga 

 

Reputatie 2
Badge

Hartelijk dank voor je snelle reactie!

 

Ik herken mij volledig in deze situatie.

 

Ik doorloop het stappenplan, maar bij het aansluiten van de 2e versterker kleurt deze rood en start die niet op. Waar ik hem ook plaats op de 1ste etage. Dus daar loop ik vast.

Wie o wie weet hoe ik dit probleem ook op een andere manier kan oplossen dan al beschreven is?

KPN helpt mij helaas (nog) niet verder dan het opnieuw installeren om er vervolgens achter te komen dat het nog niet werkt en daarna een oplossing te vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u die 2de versterker al eens gereset? Met paperclip, ongeveer 15 seconden vast houden. 

Dank.

Dat heb ik geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Reputatie 7
Badge +24

De eerste versterker is verbonden en gewoon netjes groen? Gebruikt u voor de 2de versterker de originele bijgeleverde platte utp kabel?

Inderdaad, eerste is neyjes groen. 3e versterker aangesloten met de platte utp kabel. En ook groen tot het moment dat ik deze verder dan 1 meter vanaf de 1e versterker plaats.

Ik heb de nieuwe box 12 ik ontvangen WiFi 6 op mijn telefoon. Zodra ik mijn super WiFi punten aansluit op de box 12 valt mijn WiFi 6 weg van mijn telefoon. Hoe kan dit?

Badge +19

De super wifi's ondersteunen toch geen Wi-Fi 6??

De super wifi's ondersteunen toch geen Wi-Fi 6??

Inderdaad.

Is het met de v12box wel mogelijk om allebei de superwifi punten draadloos te plaatsen ipv 1 gekoppeld aan het modem en 1 draadloos? 

 

Of evt met een andere box? 

Ik heb nu de v10 en vind dit wel erg onhandig dan heb ik 2superwifi waarvan er alsnog 1 aan het modem gekoppeld moet blijven

Reputatie 7
Badge +20

Mocht je als meelezer hier ook problemen mee ervaren. Kijk dan vooral eens in de onderstaande topics!

Als je daar de oplossing voor je probleem niet kan vinden, maak dan vooral even een nieuw topic aan.