Vraag

Aansluiter internet nieuwe meterkast

  • 17 January 2021
  • 6 reacties
  • 180 keer bekeken

Wij hebben een nieuw huis gekocht en alles is verbouwd, waaronder ook een hele nieuwe meterkast. Nu gaan wij binnenkort verhuizen en het abbo van KPN loopt al, maar i.v.m. thuiswerken wilde ik alvast het internet daar aansluiten en normaal gesproken lukt mij dit altijd wel, maar als ik nu in de meterkast kijk, heb ik geen idee wat ik nog moet aansluiten / monteren om vervolgens een kabel naar het modem te kunnen brengen. Iemand hier een idee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jessica. 

Die foto heeft een iets te kleine resolutie om duidelijk te zien wat daar allemaal hangt. Ik zie wel een COAX aansluiting. Ik ga ervan uit dat jij op je nieuwe adres geen glasvezel hebt. Dan moet je op zoek gaan naar iets wat op onderstaande aansluitingen lijkt, dit kan ook in de woonkamer geplaatst zijn. Meestal is dit aan de kant van de weg. 

 

Ik heb inmiddels begrepen dat 1 van die aansluitingen er wel heeft gezeten en een deel van die kabel nog buiten ligt. Deze zou dan verlengd moeten worden naar de meterkast, nu haalt die kabel de meterkast niet.

Maar kan de coax-kabel ook niet omgezet worden naar een UTP kastje? 

Reputatie 6
Badge +7

Nee dat kan niet.

 

Coax en KPN gaat niet samen.

*zuchr*, ik ben er inmiddels helemaal klaar mee! 
 

Kan een monteur van KPN wel de kabel die nu ergens buiten ligt verlengen tot aan de meterkast? Zo niet, dan moet ik toch echt overstappen naar Ziggo. 

Er is in het verleden wel een aansluiting geweest ?

(of) de aansluiting is al aangevraagd en verwerkt ?

(of) wat zegt : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Kan een monteur van KPN wel de kabel die nu ergens buiten ligt verlengen tot aan de meterkast?

Ergens ? Of kan je 'm vinden, zo ja dan is een aansluiting er op maken heel eenvoudig (voor tijdelijk / minder netjes al helemaal).

 

Reputatie 7
Badge +24

*zuchr*, ik ben er inmiddels helemaal klaar mee! 
 

Kan een monteur van KPN wel de kabel die nu ergens buiten ligt verlengen tot aan de meterkast? Zo niet, dan moet ik toch echt overstappen naar Ziggo. 

Je kunt een installatiemonteur inplannen via de statuspagina. Die kan dit voor je onderzoeken.Â