Vraag

Aansluiting?!

  • 21 February 2021
  • 27 reacties
  • 269 keer bekeken

Badge

Goedenavond!

Sinds kort klant bij kpn, echter blijkt in de woning het aansluitpunt in de keuken te zitten! Je snapt dat ik daar geen televisie kijk....

Snoer loopt nu recht door de keuken / woonkamer naar de televisie. Met kids niet handig, jongste is 1.5 en struikelt er meerdere malen per dag over. 

Vindt de kosten om deze te verplaatsen niet alleen aan mij toebehoren. Buiten onveilig, is het ook niet logisch. 

Waar kan ik terecht om dit te bespreken?

Groetjes Renate 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Kan je eens een foto plaatsen van het aansluitpunt?

Reputatie 7
Badge +24

Kan je eens een foto plaatsen van het aansluitpunt?

Ik vermoed dat da daar gewoon op de foto staat:

 

Badge

Hahaha, inderdaad! Goed gezien!

Nou kun je jezelf afvragen waarom ik geen langere kabel via de muur laat lopen... Er zit nog een deur waar hij dan langs op moet, verleggen van het probleem in mijn optiek. 

 

Reputatie 6
Badge +9

@Naatje1989 

Zou zomaar eens kunnen zijn dat dat aansluitpunt waar jij nou die Experiabox hebt in gestoken via de meterkast je huis in komt.

Heb je daar ook al eens de situatie bekeken ?

Maak anders daar ook eens een foto van :thinking:

Reputatie 7

Kan je eens een foto plaatsen van het aansluitpunt?

Zou je alsnog een foto kunnen plaatsen van het aansluitpunt?

Reputatie 7
Badge +24

@Naatje1989

Zou zomaar eens kunnen zijn dat dat aansluitpunt waar jij nou die Experiabox hebt in gestoken via de meterkast je huis in komt.

Ben er bang voor dat Naatje daar niet veel mee op zou schieten.

Reputatie 7
Badge +24

Hahaha, inderdaad! Goed gezien!

Nou kun je jezelf afvragen waarom ik geen langere kabel via de muur laat lopen... Er zit nog een deur waar hij dan langs op moet, verleggen van het probleem in mijn optiek. 

 

U heeft daar op de muur waartegen de tv staat heel geen enkel stopcontact zitten? Want ik zie daar rechts tussen die deur en kast een stekkerblok liggen? En de stekker zit aan de andere kant van de muur in het stopcontact? Deur kan heel niet dicht want het snoer zit er tussen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben benieuwd of je een foto van het aansluitpunt van dichtbij hebt. ik ben benieuwd of dit het eerste aansluitpunt is (ook ISRA genoemd) of gewoon een aansluitcontactdoos.

Ik vind het namelijk vreemd dat deze in de keuken zit, terwijl in de meeste gevallen de kabels via de meterkast binnenkomen.

Reputatie 7

Ik ben benieuwd of je een foto van het aansluitpunt van dichtbij hebt. ik ben benieuwd of dit het eerste aansluitpunt is (ook ISRA genoemd) of gewoon een aansluitcontactdoos.

Precies, vandaar ook mijn eerdere vraag. :wink:

Badge

Muur bij televisie zat een opzetdoos (stopcontact) deze nu in muur gemaakt maar moet ik nog kabel doorheen trekken. Actie punt van de dag!

In de meterkast kan ik niets omtrent aansluiting vinden, maar nooit heb ik daar ook niet veel verstand van. 

 

Badge

 

Badge

Bovenin wel snoertjes die eruit komen. 

 

Badge

Huidig punt

 

Reputatie 7

Het lijkt er op dat het aansluitpunt bij de keuken inderdaad het ISRA punt is en een detailfoto van dat aansluitpunt kan daar 100% duidelijkheid in verschaffen.

Dat betekent ook dat dat punt niet zomaar te verplaatsen is.

Is het een koop of huurwoning?

Reputatie 7
Badge +9

Verplaatsen is wel mogelijk, maar houd dan wel rekening mee met een flink bedrag die in de vele honderden euro's kan oplopen. Een verhuizing van het 'ISRA’ punt kan je regelen bij:

https://www.mijnaansluiting.nl/

Maar ik denk dat je goedkoper uit bent als je een elektrobedrijf of handig familielid een mooie kabel laat aanleggen vanaf het ISRA-punt naar de juiste plek. Uiteraard ligt het er wel aan of je een huur- of koopwoning hebt.

Badge

Het was een huurwoning, ik heb het echter gekocht. Maar waarom bedenkt KPN zich niet dat het punt in de keuken aanleggen niet praktisch is. 

Daarom ben ik van mening niet voor de volledige kosten hoef op te draaien. Anders ga ik eens informeren bij alternatieve providers.

Nee, heb ik niet. Vrijwel alles op eigen kracht gedaan in de woning, wil daarin ook zo min mogelijk beroep doen op anderen. Heb ik gered, tot nu het kpn kastje?! 😥

Reputatie 7

Het was een huurwoning, ik heb het echter gekocht. Maar waarom bedenkt KPN zich niet dat het punt in de keuken aanleggen niet praktisch is. 

Tijdens de bouw is de opdracht verstrekt om het ISRA punt op die plek te realiseren. Dat is niet "bedacht" door KPN maar zo opgedragen door de aannemer.

Je doet er verstandig aan om vanuit de plek waar zich het ISRA punt bevindt via de kruipruimte een netwerkkabel naar de meterkast te trekken. Dan kan je in de meterkast een switch plaatsen en vandaar netwerkkabels trekken naar de plekken waar je die nodig hebt.

Heb je ook loze leidingen die in de meterkast uitkomen?

Badge

Heb vernomen dat bij nieuwere televisies de kabel niet nodig blijkt?! 

Optie dan is televisie bij mijn ex weg trekken, dit is een nieuwere televisie en mogelijk deze dus kabel ook niet behoeft. 

Of werkt dat niet zo?

Badge

Wat een gezeik joh! Bizar... Ontzettend domme actie.

Behoorlijk ziek van ook. 

Reputatie 7
Badge +24

Het was een huurwoning, ik heb het echter gekocht. Maar waarom bedenkt KPN zich niet dat het punt in de keuken aanleggen niet praktisch is. 

Toen dat huis gebouwd werd bestond internet over de telefoon lijn misschien nog niet eens. Toen was dat aansluitpunt bedoelt voor een telefoon. En dan is de keuken heel niet zo onpraktisch. 

Reputatie 7

Wat een gezeik joh! Bizar... Ontzettend domme actie.

Behoorlijk ziek van ook. 

Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van de locatie van jouw ISRA punt.

Als het echt niet lukt om een netwerkkabel te trekken dan kan je kijken of een "draadloze" verbindingsset uitkomst kan bieden.

 

Heb vernomen dat bij nieuwere televisies de kabel niet nodig blijkt?! 

Op Samsung en LG televisies die vanaf 2017 geïntroduceerd zijn is het mogelijk om de smart TV app te gebruiken. De functionaliteit en beeldkwaliteit is wel beduidend minder dan via een TV ontvanger.

Badge

Da's een LG Oled televisie van 2019 dacht ik! Tja, voor nu wel even oplossing want die kabel is een no go.

Badge

Verbindingsset is 80 euro! Wordt echt van alle kanten zwaar uitgekleed. Kansloos.

Reputatie 3
Badge +2

Je schrijft dat het een koopwoning is. Zou het kunnen zijn dat kamer en keuken van plek zijn gewisseld? dat gebeurd nog wel eens.

Badge

Nee, dat is uiterst onwaarschijnlijk wegens plaats van de trap, de voordeur en raam hoogte. Kan vrijwel niet veranderd zijn van indeling.