Vraag

Aansluiting glasvezel appartement

  • 8 January 2021
  • 11 reacties
  • 553 keer bekeken

Ik heb een glasvezel aansluiting in mijn meterkast, maar de meterkast staat buiten de appartement zelf en het WIFI signaal door de betonnen muren heen maakt het gewoon waardeloos. 

 

Contact gehad met de woningbouw (Laurentius) voor een oplossing.

Die zeggen contact gehad te hebben met KPN over de mogelijkheid om een kabel van de meterkast naar de woning te laten trekken zodat de modem gewoon in de woning geplaatst kan worden. 

KPN heeft dus toestemming dit plan uit te voeren en dat ik nu contact moet zoeken met KPN om dit plan te laten realiseren.

 

Dus bij deze zoek ik deze contact. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die kabel zult u zelf moet (laten) leggen. En het lijkt me eigenlijk dat die er al ligt. Hoe kijkt u tv? Van KPN? Hoe is de tv ontvanger aangesloten? 

Die kabel zult u zelf moet (laten) leggen. En het lijkt me eigenlijk dat die er al ligt. Hoe kijkt u tv? Van KPN? Hoe is de tv ontvanger aangesloten? 

Als mij anders verteld wordt ga ik er niet van uit dat ik dat zelf maar moet uitzoeken.

En ik heb het over glasvezel, niet de kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Die kabel zult u zelf moet (laten) leggen. En het lijkt me eigenlijk dat die er al ligt. Hoe kijkt u tv? Van KPN? Hoe is de tv ontvanger aangesloten? 

Als mij anders verteld wordt ga ik er niet van uit dat ik dat zelf maar moet uitzoeken.

En ik heb het over glasvezel, niet de kabel.

De glasvezel word sowieso niet naar uw appartement gelegd. Dat is aangelegd, dat werkt, dat blijft zoals het is. Maar dat is ook helemaal niet nodig.

Het glasvezel is aangesloten op het glasvezelmodem. Dat modem blijft hangen waar die hangt. De Experiabox is verbonden via een utp kabel met het glasvezelmodem. Die utp kabel is nu ongeveer een meter lang ofzo en Experiabox staat in zelfde ruimte als het glasvezelmodem. 

U wilt de Experiabox in de woonkamer. U kunt deze gewoon zelf verplaatsen. Alles wat u nodig heeft is een lange utp kabel vanaf glasvezelmodem naar uw woonkamer.

Mogenlijk ligt deze kabel er al, want daar is nu wellicht uw tv ontvanger op aangesloten. 

Die kabel zult u zelf moet (laten) leggen. En het lijkt me eigenlijk dat die er al ligt. Hoe kijkt u tv? Van KPN? Hoe is de tv ontvanger aangesloten? 

Als mij anders verteld wordt ga ik er niet van uit dat ik dat zelf maar moet uitzoeken.

En ik heb het over glasvezel, niet de kabel.

De glasvezel word sowieso niet naar uw appartement gelegd. Dat is aangelegd, dat werkt, dat blijft zoals het is. Maar dat is ook helemaal niet nodig.

Het glasvezel is aangesloten op het glasvezelmodem. Dat modem blijft hangen waar die hangt. De Experiabox is verbonden via een utp kabel met het glasvezelmodem. Die utp kabel is nu ongeveer een meter lang ofzo en Experiabox staat in zelfde ruimte als het glasvezelmodem. 

U wilt de Experiabox in de woonkamer. U kunt deze gewoon zelf verplaatsen. Alles wat u nodig heeft is een lange utp kabel vanaf glasvezelmodem naar uw woonkamer.

Mogenlijk ligt deze kabel er al, want daar is nu wellicht uw tv ontvanger op aangesloten. 

En dat zei ik dus dat dit niet zo is en dat de meterkast lost van het appartement is waardoor niet zomaar even snel een kabel getrokken kan worden. TV kwam gewoon binnen via de koperen kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u tv van KPN?

Heeft u tv van KPN?

Nee dat heb ik niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ligt er een buis van meterkast naar appartement waar een kabel door geschoven kan worden?

Ligt er een buis van meterkast naar appartement waar een kabel door geschoven kan worden?

DIe zou er wel moeten zijn, maar ik kan dat verder niet bevestigen.

Reputatie 4
Badge +3

als de oude koper/ telefoon aanslutipunt in de meterkast zit en ook in de woonkamer. 

dan zou het mogelijk zijn een kabel via de buis in de meterkast naar de woonkamer te trekken. 

 

dat zou je zelf kunnen doen. als je hiervoor kpn inschakelt.  is het mogelijk dat je hiervoor 60 euro moet betalen.. om alleen een simpel utp kabeltje naar binnen te brengen via de meterkast. 

als de oude koper/ telefoon aanslutipunt in de meterkast zit en ook in de woonkamer. 

dan zou het mogelijk zijn een kabel via de buis in de meterkast naar de woonkamer te trekken. 

 

dat zou je zelf kunnen doen. als je hiervoor kpn inschakelt.  is het mogelijk dat je hiervoor 60 euro moet betalen.. om alleen een simpel utp kabeltje naar binnen te brengen via de meterkast. 

Nee dat is waar. Ik betwijfel echter of die aansluitpunt ook in de meterkast zit.

Laten we zeggen dat er totaal geen zicht is op wat waar loopt. Ik heb zelfs licht schakelaars in de muur waarvan geen zichtbare doeleinde voor is.  

 

Zucht, misschien moet ik maar tegen de woningbouw blijven zeuren totdat ze is een keer met tekeningen komen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JHN1991, als jouw woningstichting toestemming geeft kun je het beste contact opnemen met KPNNetwerkNL. Dat is de partij die verantwoordelijk is voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Al verwacht ik heel eerlijk gezegd, niet dat het glasvezelpunt verplaatst gaat worden.