Beantwoord

Aansluiting glasvezel werkt niet

  • 18 March 2020
  • 9 reacties
  • 1233 keer bekeken

Vanaf vandaag zou een monteur langskomen voor installatie van het glasvezel pakket. Echter helaas is deze afgezegd ivm de corona maatregelen. Nu ben ik er op gewezen zelf de installatie te doen, wat op zich geen probleem is aangezien ik dit tot heden altijd al gedaan heb. Maar de verbinding met het glasvezel netwerk komt niet tot stand. Ik heb vanmorgen al telefonisch contact gehad met de Service Desk, maar zij kwamen er niet uit (na meerdere resets van de ExperiaBox etc).

 

  • Bestaande Glasvezel Modem : Genexis Hybrid modulair glasvezelmodem (nog gebruikt tentijde van Telfort Glasvezel)
  • KPN Thuis abbonnement (500/500)
  • ExperiaBox V10a
  • 1e 2 Lampjes van de glasvezel modem zijn groen
  • lampje on de RST knop knippert groen
  • na een reset van de modem gata de 1e Ethernet poort die verbonden is met de WAN aansluiting op de ExperiaBox knipperen, en na een 10 tal secondes gaat deze uit en blijft de ExperiaBox op rood
  • Op de Experia is de volgdende log te zien:
Jan  1 02:00:18 VRV9517 daemon.notice pppd[32749]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jan  1 02:00:18 VRV9517 daemon.notice pppd[306]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jan  1 02:00:19 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 29
Jan  1 02:00:19 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 3
Jan  1 02:00:19 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 29
Jan  1 02:00:22 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 7
Jan  1 02:00:22 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 29
Jan  1 02:00:29 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
Jan  1 02:00:29 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 29
Jan  1 02:00:36 VRV9517 user.info arc_link_state: WAN Link Down
Jan  1 02:00:37 VRV9517 daemon.info pppd[32749]: Exit.
Jan  1 02:00:37 VRV9517 daemon.info pppd[306]: Exit.
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[733]: make: family 2
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[733]: make: family 2
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[733]: make: family 10
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[733]: make: family 10
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[735]: started, cachesize 150
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[735]: compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP no-DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack no-ipset no-auth no-DNSSEC no-ID loop-detect inotify
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[735]: reading /etc/resolv.conf
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[735]: using nameserver 2001:470:20::2#53
Jan  1 02:00:38 VRV9517 daemon.info dnsmasq[735]: read /etc/hosts - 5 addresses
Jan  1 02:00:38 VRV9517 user.info arc_link_state: WAN Link Down Stage2

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door rkoesoe 30 March 2020, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Hey @rkoesoe, welkom op het KPN forum. Flink balen dat de monteursafspraak vanwege de richtlijnen die we momenteel tijdens de coronacrisis hanteren moest worden afgezegd. Gelukkig ben je bereid om de installatie op je te nemen :muscle_tone2: Top!

Maar, dat gaat nog niet zo soepel. Heb je Internet, TV en Vast bellen installeren ook doorgenomen? Als je daarna nog steeds vast loopt, dan helpen we graag.  Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kunnen we het achter de schermen bekijken.  

Hi @Nadia ,

Als ik het filmpje bekijk wordt daarin wel gezegd dat op de dag van activatie een SMS zal worden verstuurd met daarin de melding dat de verbinding actief is. Deze heb ik niet gehad.

 

Ik update mijn forumprofiel.

 

Mvg

Ruben

Reputatie 7
Badge +30

Waarschijnlijk zal er dan toch nog iets moeten gebeuren aan onze kant. Nu en in de komende dagen wordt contact opgenomen met alle klanten met leveringsorders (zoals die van jou). Daarbij wordt dan gekeken wat er moet gebeuren en of een monteur inderdaad echt nodig is. Zo ja, dan wordt daar een nieuwe afspraak voor gemaakt.

@Erik_  / @Nadia 

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg

Ruben

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niets gehoord maak ik daar uit op, Ruben. Dat is heel jammer. Wat ik hier zie is een datum van vandaag om hier verder naar te kijken. Ik verwacht dan eigenlijk ook dat er vandaag contact wordt opgenomen. Ik zou je willen vragen dat af te wachten. Mocht je nou niets horen, klopt hier even weer aan. Dan kunnen we hier melding op maken.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @rkoesoe Als ik het goed zie is er voor morgen een afspraak gemaakt. Is alles duidelijk? Als je vragen hebt, laat het hier dan weten. Dan gaan we er achteraan. 

Uit de log blijkt dat idd de WAN down is dus geen licht op de NT of de eth. Kabel naar het modem defect of in het verkeerde rj 45 poort je moet de rood gemerkte poort hebben.

Geen resultaat  ? Dan zal er echt een monteur langs moeten komen om het signaal te testen. 

@Bart_  @Erik_ @Nadia @Monteur met 40 dienstjaren. 

 

Bedankt voor alle feedback.

Afgelopen vrijdag is de KPN monteur langsgekomen voor de aansluiting. De huidige aansluitdoos (ooit van Telfort, Genexis Hybrid met Titanium 24 glasvezelmodem) is niet compatible met de KPN aansluiting, dus deze is vervangen door een ander NT aansluitdoosje.

Hierna ging de aansluiting probleemloos, al was de snelheid 100/100 tentijde van meting ipv 500/500, KPN monteur naar centrale gereden om daar door te meten, maar hetzelfde resultaat. Blijkt dat het even kan duren (tot een uur?) tot de gevraagde snelheid behaald kan worden, en net nadat hij de deur uit was, had ik de benodigde snelheid.

 

Ik ben zeer te spreken over de snelheid, en ook tevreden over de Super WIFI punten (en de monteur was ook top), ik haal beneden met wifi (momentopname)  

 

Met kabel is het natuurlijk nog stabieler, maar so far so good.

Op de 1e vedieping halveert het ongeveer, hier staat de 2e WIFI Super 

 

Op zolder heb ik dan weer minder uiteraard, aangezien er geen 3e Super WIFI staat

 

Maar het is een stuk beter dan de setup die ik had icm Ubiquity en een Powerline Extender.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Ruben, dat zijn mooie resultaten!