Beantwoord

Aansluiting growatt omvormer op internet

  • 13 May 2020
  • 18 reacties
  • 1543 keer bekeken

Ben net verhuisd naar een huis met zonnepanelen. We hebben een growatt omvormer die ik niet aangesloten krijg op de experiabox. Zowel via tp links als rechtstreekse kabel geen contact. Growatt stick gisteren omgeruild voor nieuwe, maar ook geen effect. 
 

wie kan mij helpen?

vorige bewoners hadden ziggo en daar werkte het wel. 
heeft het met het WiFi netwerk te maken wellicht? Heb op advies van KPN 5Ghz ingesteld omdat dat sneller zou zijn. Kan dat verstoren?

gr Sjoerd 

icon

Beste antwoord door MachielAtsma 18 May 2020, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @Boerdesjoerd , Ziggo werkt met een andere IP-range dan KPN, misschien de Wi-Fi-module van de zonnepanelen eens resetten en dan weer opnieuw proberen.

 

Oké, dank. Heb jij een idee hoe die WiFi module te resetten is? Gisteren dus al een nieuwe stick geplaatst, maar zonder succes. 

Hallo @Boerdesjoerd , daarvoor zou je even in de handleiding van de zonnepanelen kunnen kijken of hun serviceafdeling even bellen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Boerdesjoerd, welkom! Is het inmiddels gelukt? Er zijn behoorlijk wat topics op het forum hierover, wellicht haal je daar meer informatie over :-). Als het wel gelukt is, ben ik benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen hebt uiteindelijk. 

Reputatie 7
Badge +24

U zegt dat het met een kabel ook niet werkt. Bij een kabel heb je niets met wifi te maken. Dus iets met 5 GHz instellen ofzo is volkomen nutteloos.

Volgens mij moet je dat ding aanmelden bij een online portaal ofzo. Lukt dat niet?

Nee helaas nog steeds niet. De enige mogelijkheid die overblijft is dat ik me abonneer op een techdesk van kpn. Ik vind het gek dat ik via de helpdesk niet gewoon erdoorheen geholpen kan worden maar dat ik eerst mezelf moet abonneren (en weliswaar na een maand weer kan opzeggen) puur voor een aansluiting. 

Hallo @Boerdesjoerd , voordat je, misschien onnodig, een aanvullend abo neemt bij KPN zou ik eerst bij de zonnepaneelleverancier de zaak aankaarten en tot een oplossing zien te komen.

De modems van KPN leggen de aansluiting geen strobreed in de weg.

Succes.

 

Reputatie 4
Badge +5

Kijk es hier een  link met hoe hoe je growatt moet installeren en herstellen   Klik hier. Ff googelen 😉

en tip voer overdag uit met voldoende licht dan weet je dat alle meetgegevens van het zonnepaneel  binnen komen zo dat alles goed werkt 

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Boerdesjoerd , voordat je, misschien onnodig, een aanvullend abo neemt bij KPN zou ik eerst bij de zonnepaneelleverancier de zaak aankaarten en tot een oplossing zien te komen.

De modems van KPN leggen de aansluiting geen strobreed in de weg.

Succes.

 

Eens en als ziggo wel werkt werkt bij kpn ook wel maar als je zonnepanelen hebt mag je ook verwachten dat er enige kennis is 

Reputatie 7

Als je de omvormer met een netwerkkabel hebt aangesloten zie je de omvormer dan terug in jouw netwerk?

Plaats eens de app Fing op een tablet of telefoon en scan jouw netwerk.

Zie je de omvormer?

Zo ja, kan je daar via de browser op inloggen?

Reputatie 4
Badge +5

Als je de omvormer met een netwerkkabel hebt aangesloten zie je de omvormer dan terug in jouw netwerk?

Plaats eens de app Fing op een tablet of telefoon en scan jouw netwerk.

Zie je de omvormer?

Zo ja, kan je daar via de browser op inloggen?

En je hebt nieuwe stick gekregen die moet ook weer eerst instellen vergeet dat niet anders werkt het inderdaad niet

Reputatie 7

@Boerdesjoerd, heb je een nieuwe wifi stick of lan stick in gebruik genomen?

Uiteraard heb ik al meerdere malen contact gehad met de leverancier van de zonnepanelen. Echter, de internetverbinding komt niet tot stand. Noch via tp link, noch via directe verbinding. 

Reputatie 4
Badge +5

Hoe je een Growatt wifi-stick herkent

Deze witte stick hangt onder de omvormer. De onderkant van de stick is helemaal gesloten. Je herkent een wifi-stick aan de tekst ‘KEY’ onder het zwarte dopje. Deze verbinding kan:

 

  • Een directe wifi-verbinding zijn met een Growatt wifi-kit
  • Ondersteund worden door een wifi-versterker (bijvoorbeeld van het merk TP-link, Gembird of Netgear)

Let op: Een Growatt wifi-stick bestaat alléén uit deze stick. Is er bij jou thuis ook een klein Growatt-kastje aangesloten op het modem? Kijk dan bij Klik hier

ik vermoed dat je eerst een directe WiFi tussen growatt en je telefoon je moet de growatt app hebben daar stel je alles in daar geef je thuis netwerk op

dus WiFi instellingen van je telefoon opzoeken dan WiFi naam van growatt opzoeken en met de  key die op growatt staat dan verbinden en dan instructies volgen op de app  

 

ander probleem kan zijn met wifi versterkers met uitgeven van ip  adres de experia box geeft uit  en als je aparte WiFi versterker hebt en deelt ook ip adres uit dan zien modem en versterker elkaars op niet 


 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Uiteraard heb ik al meerdere malen contact gehad met de leverancier van de zonnepanelen. Echter, de internetverbinding komt niet tot stand. Noch via tp link, noch via directe verbinding. 

Dan moeten die maar een monteur sturen ofzo. Dat ding is van hun. Dus hun moeten ook ondersteuning leveren. 

Wat is de naam van die app? Shinelink?shineplan?ik heb namelijk alleen maar de E2 app gedownload en daar kan ik niks op instellen?

gr sjoerd

Reputatie 7
Badge +24

Wat is de naam van die app? Shinelink?shineplan?ik heb namelijk alleen maar de E2 app gedownload en daar kan ik niks op instellen?

gr sjoerd

Het lijkt me dat er wel documentatie bij dat ding is waar dat in staat toch?

Reputatie 4
Badge +5

Hoe je een Growatt wifi-stick herkent

Deze witte stick hangt onder de omvormer. De onderkant van de stick is helemaal gesloten. Je herkent een wifi-stick aan de tekst ‘KEY’ onder het zwarte dopje. Deze verbinding kan:

 

  • Een directe wifi-verbinding zijn met een Growatt wifi-kit
  • Ondersteund worden door een wifi-versterker (bijvoorbeeld van het merk TP-link, Gembird of Netgear)

Let op: Een Growatt wifi-stick bestaat alléén uit deze stick. Is er bij jou thuis ook een klein Growatt-kastje aangesloten op het modem? Kijk dan bij Klik hier

ik vermoed dat je eerst een directe WiFi tussen growatt en je telefoon je moet de growatt app hebben daar stel je alles in daar geef je thuis netwerk op

dus WiFi instellingen van je telefoon opzoeken dan WiFi naam van growatt opzoeken en met de  key die op growatt staat dan verbinden en dan instructies volgen op de app  

 

ander probleem kan zijn met wifi versterkers met uitgeven van ip  adres de experia box geeft uit  en als je aparte WiFi versterker hebt en deelt ook ip adres uit dan zien modem en versterker elkaars op niet 


 

 

 

Heb je dit al doorgelezen