Beantwoord

Aansluiting in meterkast defect

  • 18 February 2021
  • 6 reacties
  • 241 keer bekeken

Ik ben aan het overstappen naar KPN. Er zit in het huis een oude aansluiting: zie foto. er zit een korte kabel aan met een RJ11? plug en een heleboel blauwe draden. Ik kan me voorstellen dat deze aansluiting verouderd is. Als dat zo is dan neem ik aan dat er een (gratis) monteur moet komen om deze aansluiting te moderniseren. Hoe zit het precies?

 

icon

Beste antwoord door micheleleiden 6 April 2021, 17:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @micheleleiden , als je overstapt naar KPN maak dan inderdaad meteen gebruik van de gratis installatie-monteur. Hij/zij zorgt er voor dat je een fatsoenlijk IS/RA-punt krijgt waarop de modem aangesloten kan worden.

 

dank voor de reactie! ga ik regelen.

 

Dat is het eind van deze kabel :

https://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/index.html

De blauwe draden die je ziet is voor de bescherming, de eigenlijke aders zitten daar in.

Ik ben wel benieuwd hoe een monteur dit weer netjes gaat maken. Komt die kabel een een cement vloer ?

Wil je hier laten weten hoe het verder gaat ayb ?

ja komt uit cement vloer. Ja dat zal ik laten weten. over een paar weken is de overstap. heerlijk, weer terug naar kpn.

Reputatie 7
Badge +24

Ziet er niet zo fraai uit, maar kans is aanwezig dat het gewoon werkt.

Nou, het is geregeld. De monteur heeft de aansluiting netjes gemaakt. zie foto. Toen bleek dat er sluiting op de lijn zat en moest aan de gemeente toestemming gevraagd worden om voor de deur te graven. Binnen 2 werkdagen geregeld. Een paar dagen later werd er gegraven en kwam de monteur weer langs voor de verdere aansluiting. Super tevreden over de snelheid, het meedenken en vriendelijkheid. Top service en zonder kosten!! Ik was al KPN-fan maar ben dat nu nog meer. 

Â