Vraag

Aansluiting koper

  • 20 January 2021
  • 12 reacties
  • 787 keer bekeken

Ik probeer nu al maanden met de juiste afdeling in contact te komen om een nieuwe koper aansluiting te regelen. Ik krijg elke keer dit mailadres door: 

hbokoper@kpn.com

 

Echter, er komt 0 reactie op talloze mails en men wil mij niet met deze afdeling doorverbinden. Er zou een haalbaarheidsonderzoek gestart zijn naar aanleiding van onze aanmelding op mijnaansluiting.nl, maar niemand kan de status daarvan vertellen en dat duurt nu al maanden. Ik krijg alleen af en toe een mail dat Glasvezel niet mogelijk is. Maar dat weten we al heel lang. Echter, er ligt een koperkabel in de straat, dus hoe moeilijk kan het zijn deze door te trekken. De service is tot nu toe echt om te huilen…

Hopelijk kan iemand op dit forum mij echt helpen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Probleem is dat hier eigenlijk alleen wordt gesproken over glasvezel… Heb het uiteraard geprobeerd. We hebben zelfs in overleg met een medewerker een bestelling geplaatst. Maar het probleem is dat er graafwerkzaamheden nodig zijn, dus op de reguliere manier bestellen gaat niet. Er moet echt een nieuwe aansluiting komen. Maar het lijkt erop dat ze koper vaarwel hebben gezegd en daar gewoon niet meer op reageren...

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Probleem is dat hier eigenlijk alleen wordt gesproken over glasvezel… Heb het uiteraard geprobeerd. We hebben zelfs in overleg met een medewerker een bestelling geplaatst. Maar het probleem is dat er graafwerkzaamheden nodig zijn, dus op de reguliere manier bestellen gaat niet. Er moet echt een nieuwe aansluiting komen. Maar het lijkt erop dat ze koper vaarwel hebben gezegd en daar gewoon niet meer op reageren...

Heb je andere opties, zoals coax van Ziggo, Caiway of 4G voor Thuis van T-Mobile of misschien binnen afzienbare tijd glasvezel van DeltaFiberNL ?

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Probleem is dat hier eigenlijk alleen wordt gesproken over glasvezel… Heb het uiteraard geprobeerd. We hebben zelfs in overleg met een medewerker een bestelling geplaatst. Maar het probleem is dat er graafwerkzaamheden nodig zijn, dus op de reguliere manier bestellen gaat niet. Er moet echt een nieuwe aansluiting komen. Maar het lijkt erop dat ze koper vaarwel hebben gezegd en daar gewoon niet meer op reageren...

Heb je andere opties, zoals coax van Ziggo, Caiway of 4G voor Thuis van T-Mobile of misschien binnen afzienbare tijd glasvezel van DeltaFiberNL ?

 

Ziggo helaas niet, omdat KPN hier dus een kabel heeft liggen en zij aangeven dat KPN het moet doen (moeten onder de sloot door naar on kavel). Bijvoorbeeld T-mobile zou inderdaad een optie zijn als KPN het daadwerkelijk niet wil doen… Maar ik hoopte er eigenlijk op dat er hier ook mensen van KPN zelf meekijken die uitsluitsel kunnen geven?

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Probleem is dat hier eigenlijk alleen wordt gesproken over glasvezel… Heb het uiteraard geprobeerd. We hebben zelfs in overleg met een medewerker een bestelling geplaatst. Maar het probleem is dat er graafwerkzaamheden nodig zijn, dus op de reguliere manier bestellen gaat niet. Er moet echt een nieuwe aansluiting komen. Maar het lijkt erop dat ze koper vaarwel hebben gezegd en daar gewoon niet meer op reageren...

Heb je andere opties, zoals coax van Ziggo, Caiway of 4G voor Thuis van T-Mobile of misschien binnen afzienbare tijd glasvezel van DeltaFiberNL ?

 

Ziggo helaas niet, omdat KPN hier dus een kabel heeft liggen en zij aangeven dat KPN het moet doen (moeten onder de sloot door naar on kavel). Bijvoorbeeld T-mobile zou inderdaad een optie zijn als KPN het daadwerkelijk niet wil doen… Maar ik hoopte er eigenlijk op dat er hier ook mensen van KPN zelf meekijken die uitsluitsel kunnen geven?

Die moderatoren die hier reageren lopen ook gewoon tegen dezelfde plannings- en strategie perikelen aan als via andere wegen. Als ze wel iets kunnen betekenen, dan is dat ten nadele van weer anderen lijkt me, dat zullen planners ook wel doorhebben hoop ik, maar misschien werken ze via de methode wie het hardst duwt/vraagt/schreeuwt toch eerder wordt behandeld. Veel topics hebben tegenwoordig een week wachttijd en dit is het forum van de provider KPN, die moeten ook weer bij een ander bedrijfsonderdeel (KPNnetwerkNL) vragen hoe en wat.

Maar als Ziggo niet wil graven, waarom zou KPN dat dan wel doen is dan de vraag. De boodschap van Ziggo is dus wel duidelijk, ze hoeven/willen jouw niet als klant, bijna lachwekkend dat ze je naar de concurrent sturen. Als het voor Ziggo kennelijk niet winstgevend is, is het dat voor KPN waarschijnlijk ook niet. Maar wat heb/gebruik je nu dan (om te internetten)?

Misschien via Welkom bij KPN NetwerkNL | Home ?

Piet.

Probleem is dat hier eigenlijk alleen wordt gesproken over glasvezel… Heb het uiteraard geprobeerd. We hebben zelfs in overleg met een medewerker een bestelling geplaatst. Maar het probleem is dat er graafwerkzaamheden nodig zijn, dus op de reguliere manier bestellen gaat niet. Er moet echt een nieuwe aansluiting komen. Maar het lijkt erop dat ze koper vaarwel hebben gezegd en daar gewoon niet meer op reageren...

Heb je andere opties, zoals coax van Ziggo, Caiway of 4G voor Thuis van T-Mobile of misschien binnen afzienbare tijd glasvezel van DeltaFiberNL ?

 

Ziggo helaas niet, omdat KPN hier dus een kabel heeft liggen en zij aangeven dat KPN het moet doen (moeten onder de sloot door naar on kavel). Bijvoorbeeld T-mobile zou inderdaad een optie zijn als KPN het daadwerkelijk niet wil doen… Maar ik hoopte er eigenlijk op dat er hier ook mensen van KPN zelf meekijken die uitsluitsel kunnen geven?

Die moderatoren die hier reageren lopen ook gewoon tegen dezelfde plannings- en strategie perikelen aan als via andere wegen. Als ze wel iets kunnen betekenen, dan is dat ten nadele van weer anderen lijkt me, dat zullen planners ook wel doorhebben hoop ik, maar misschien werken ze via de methode wie het hardst duwt/vraagt/schreeuwt toch eerder wordt behandeld. Veel topics hebben tegenwoordig een week wachttijd en dit is het forum van de provider KPN, die moeten ook weer bij een ander bedrijfsonderdeel (KPNnetwerkNL) vragen hoe en wat.

Maar als Ziggo niet wil graven, waarom zou KPN dat dan wel doen is dan de vraag. De boodschap van Ziggo is dus wel duidelijk, ze hoeven/willen jouw niet als klant, bijna lachwekkend dat ze je naar de concurrent sturen. Als het voor Ziggo kennelijk niet winstgevend is, is het dat voor KPN waarschijnlijk ook niet. Maar wat heb/gebruik je nu dan (om te internetten)?

Ja het is behoorlijk kl*te ;)

Gelukkig heb ik gratis internet via mijn werk. Dus ik heb nu de hele dag een hotspot op mijn mobiel aan staan. Maar als ik naar de supermarkt ben valt hier de televisie uit ;) Ik heb voor nu inlogcodes van andere mensen voor Ziggo go gelukkig, dus momenteel lukt het allemaal nog wel. Het argument van Ziggo is dat de koperkabel die in de straat ligt van KPN is. Zij geven aan dat ze daar niet aan gaan rommelen. KPN lijkt er min of meer vrede mee te hebben dat ik geen klant wordt inderdaad haha… Als er hier de komende dagen geen reactie komt dan zal ik genoodzaakt zijn naar een alternatief te kijken. Ik blijf hopelijk niet de rest van mijn leven de hele week thuiswerken (al zal dat nog wel even duren ben ik bang, dus voor de lange termijn is dit geen oplossing….

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Ronnie Hilhorst, welkom op het forum. 

@tmoesel en @P.J.M. van der Vooren hebben gelijk, eigenlijk zou jij bij een heel andere bedrijfstak een aansluiten moeten aanvragen. Heb je al eens op Mijnaansluiting.nl gekeken. Hier vind je een overzicht van alle netbeheerders op jouw adres inclusief contact gegevens. Ik hoor graag of je daar verder mee komt. 

Hoi @Ronnie Hilhorst, welkom op het forum. 

@tmoesel en @P.J.M. van der Vooren hebben gelijk, eigenlijk zou jij bij een heel andere bedrijfstak een aansluiten moeten aanvragen. Heb je al eens op Mijnaansluiting.nl gekeken. Hier vind je een overzicht van alle netbeheerders op jouw adres inclusief contact gegevens. Ik hoor graag of je daar verder mee komt. 

Hoi @Hanna_,

Dit is dus precies het probleem waar ik bij jullie elke keer tegenaan loop. Je vraagt nu bijvoorbeeld weer naar het feit of ik op mijnaansluiting.nl heb gekeken… Maar zoals je hierboven kunt zien heb ik dat al aangegeven. Verder geef je aan dat het gaat om een andere bedrijfstak… Ik begrijp dat er andere bedrijfstakken zijn, maar het is natuurlijk bespottelijk dat ik als consument dat onderscheid moet gaan maken. KPN is voor een klant KPN, hoe jullie dat intern uitvogelen dat moeten jullie zelf weten…. Daarbij, zoals ik al aangeef, ik heb een mailadres van die lui van de koper afdeling (hbokoper@kpn.com), maar die reageren gewoon al maanden niet. Een telefoonnummer willen jullie niet geven, waardoor ik dus ook niet echt direct contact met ze op kan nemen.

 

Mijn vraag aan jou is, kun jij intern de juiste bureaucratische weg bewandelen en echt voor een oplossing zorgen? Of blijft het ook op dit forum bij algemeenheden waar ik niks aan heb. Een oplossing zou in dit geval ook zijn dat iemand me belt/mailt en aangeeft dat jullie het gewoon niet gaan aanleggen. Dan kan ik naar alternatieven gaan kijken.

 

Ik hoor graag van je met een echt antwoord.

 

Gr,

Ronnie Hilhorst

@Ronnie Hilhorst  Ik zou me niet langer aan het zelfs nog niet bestaande telefoonlijntje laten houden. Ik weet niet hoe de situatie in jouw wijk/regio o.i.d. is, maar gezien de ‘jaarcijfers’ die KPN deze week heeft gepubliceerd, zou ik kijken of T-Mobile 4G voor Thuis op jouw locatie te koop is. Ik denk dat je makkelijk een jaarcontract kan nemen of misschien wel 2 jaar en dan in de tussentijd monitoren of er een partij is die glasvezel gaat aanleggen en ook maar afwachten of KPN (nog) met koper over de brug gaat komen. Kijk wel nog naar aparte TV service als er veel TV gekeken wordt, wat dat vreet internetdatavolume.

@Ronnie Hilhorst  Ik zou me niet langer aan het zelfs nog niet bestaande telefoonlijntje laten houden. Ik weet niet hoe de situatie in jouw wijk/regio o.i.d. is, maar gezien de ‘jaarcijfers’ die KPN deze week heeft gepubliceerd, zou ik kijken of T-Mobile 4G voor Thuis op jouw locatie te koop is. Ik denk dat je makkelijk een jaarcontract kan nemen of misschien wel 2 jaar en dan in de tussentijd monitoren of er een partij is die glasvezel gaat aanleggen en ook maar afwachten of KPN (nog) met koper over de brug gaat komen. Kijk wel nog naar aparte TV service als er veel TV gekeken wordt, wat dat vreet internetvolume.

@tmoesel ja… ik denk ook dat er weinig anders aan te doen is… Jammer, ik ben altijd een behoorlijk tevreden klant geweest in het verleden maar het houd ook een keer op met mijn geduld ;)

En nog dank voor de tip betreffende tv

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Ronnie Hilhorst,

Excuses, ik had niet gezien dat jij al contact hebt gehad via mijnaansluiting.nl. Echter loop ik net als mijn collega's van de telefonische klantenservice tegen hetzelfde aan. Zonder aansluiting kunnen wij niet bestellen en zonder actief klantnummer of lopende bestellingen kunnen wij geen gegevens inzien. Het betreft hier echt twee compleet verschillende bedrijfstakken met allebei een eigen ingang. Één voor mensen die daadwerkelijk al klant zijn van KPN als provider. En één voor mensen die gebruik maken of gebruik willen maken van het netwerk dat KPN beheert, KPN NetwerkNL, hier vallen ook andere providers onder, zoals T-mobile en Online. 

Ik zou je heel graag willen helpen, maar jouw probleem moet echt door KPN NetwerkNL worden opgelost. Het is voor mij niet mogelijk om buiten de reguliere processen om contact op te nemen met KPN NetwerkNL. Het is heel vervelend dat zij niet reageren, voor mij is helaas niet mogelijk om daar de processen en communicatie van in te zien. 

Ik hoop dat de alternatieven die @tmoesel jou aanbiedt voor jouw een goede oplossing vormen.