Aansluiting KPN Box 12

  • 17 March 2021
  • 24 reacties
  • 458 keer bekeken

Er is een glasvezelkastje geïnstalleerd, ik heb vernomen  dat het glasvezel werkzaam is, het startpakket is binnen en ik heb bericht van KPN dat de startdatum van het abonnement 16 maart (gisteren) is. Nu zou KPN nog een monteur (de 3e in 2 weken ivm geen ladder meegenomen, geen materiaal meegenomen om internet te verbinden) langs sturen, met materiaal om de modem en het glasvezelkastje met elkaar te verbinden en dat is blijkbaar lastig. KPN neemt geen contact met me op om een afspraak te maken, de klantenservice kan niets voor me betekenen (meermaals gebeld  en uitgelegd, en uiteindelijk zelfs naar de manager gevraagd, maar ik werd niet doorverbonden met hem/haar). Ook heb ik meermaals gesproken met de afdeling installatie? (088-.....44) maar zij weten na 10 minuten te melden dat ik toch echt bij KPN klantenservice moet zijn die me vervolgens weer niet kan helpen. Ik wacht inmiddels bijna 2 weken op internet dat volgens KPN op 4 maart geïnstalleerd zou worden, maar KPN wil of kan me niet verder helpen. Is er iemand die soortgelijks heeft meegemaakt en me kan vertellen waar bij KPN wel geregeld kan worden dat er een monteur langs komt om de verbinding te leggen? Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een ladder? Moet een KPN monteur een ladder meenemen? 😳

Om een kabel van beneden naar de woning op de 2e verdieping aan te leggen. Zonder ladder konden ze er niet bij komen..

Reputatie 7
Badge +24

Moet die kabel buiten heen dan? Begrijp ik dat goed? Die kabel moet lijkt me ook nog in een buis of goor zitten. Toch? Of ligt die er al?

Ik vraag me af of KPN überhaupt een ladder heeft. En of ze op een ladder mogen werken. Hoe hoog is het? En als het mag, dan moeten ze waarschijnlijk met zn 2en zijn. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JelmerV. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt. Vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van jouw glasvezelverbinding. Ik weet niet of het ons (moderators) wel lukt, maar we zoeken graag voor je uit of het ons wel lukt om een afspraak met een monteur in te plannen. Zou je daarvoor jouw naam. postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. We horen graag van je!

Hoi Nick, er is een kabel en een goot aangelegd aan de buitenkant en via een geboord gat is de kabel naar binnen gegaan. Ze waren met z'n tweeen inderdaad en voor hen is er een ladder besteld via een ander bedrijf

@Vikash bedankt voor de reactie en fijn dat je wilt uitzoeken of je een afspraak kan plannen met een monteur. Ik heb zojuist de gevraagde gegevens achtergelaten in het KPN Forum profiel

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het gelijk voor je uitgezocht en het is gelukt. De eerste mogelijkheid om een monteur in te plannen is op 19 maart tussen 15:00 en 17:00 uur. Ik heb deze afspraak gelijk voor je ingepland, laat je ons weten of dit jou ook goed uitkomt? Als dit niet uitkomt dan kunnen we deze afspraak altijd nog verplaatsen naar een andere dag. 

Beste Vikash, dank voor je snelle actie. 19 maart moet ik echter werken. Is 20, 21 of 22 maart (22 maart niet tussen 13.30 - 14.30) mogelijk?

Reputatie 7
Badge +21

Dat is helaas niet mogelijk. Op dit moment kan het nog wel op de 24e (tussen 15-17). Misschien kan je voor het verplaatsen van deze afspraak het beste contact opnemen met onze klantenservice via het gratis nummer 0800 0402.

Ondanks dat ik je hulp waardeer Vikash, ben ik niet blij met de oplossing. Het lukt na weken nog steeds niet om het internet te gaan installeren. Ik begrijp dat een monteur moet worden ingepland, maar ik moet ook aan het werk en ben niet iedere dag thuis. Ik zal geen contact opnemen met de klantenservice, die mij tot op heden ongelooflijk knullig hebben geholpen, niet weten hoe en naar wie door te verbinden en geen verstand van zaken te lijken hebben.

Het internet had volgens afspraak al op 4 maart aangelegd moeten worden, die dag kwamen er 2 monteurs die verbaasd leken dat ik op de 2e verdieping woon, geen ladder bij zich hadden, en om die reden geen werkzaamheden konden uitvoeren en  binnen 2 minuten weer buiten stonden omdat ze geen ladder bij zich hadden, hier had ik 1 dag verlof voor opgenomen. Bij KPN was het adres bekend en ook dat ik op een hogere verdieping woon.

Er werd een nieuwe afspraak gepland en dit keer kwamen er 2 monteurs die de kabel, een gootje dn een glasvezelkastje hebben aangelegd, en die op het eind van deze afspraak, nadat ik er na had gevraagd, aangaven dat er nu opnieuw een KPN monteur diende te komen die de verbinding zou leggen tussen de modem en het glasvezelkastje, KPN zou me die dag erna bellen voor een afspraak.

Dit is dus niet gebeurt, en iedere keer als ik KPN benader word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben in totaal 2 dagen vrij geweest, heb geschat, heb eindeloos in wachtrijen gehangen en tot vervelens toe de situatie uitgelegd en nog kan ik niet het internet gebruiken en word mij weer gevraagd een afspraak te verzetten via de klantenservice.

Hierbij geef ik aan dat ik dit niet ga doen, de bal ligt namelijk toch echt bij KPN, die mij vanaf het begin al aan het lijntje houdt, loze beloftes doet, werkzaamheden niet of zeer slordig uitvoert en niet afmaakt en zich bovenal niet houdt aan gemaakte afspraken en niet levert wat ze volgens afspraak horen te doen. De service is ondermaats, terwijl ik al jaren klant ben en nooit problemen heb gehad. Ik ben verbouwereerd hoe moeilijk communiceren blijkt voor een communicatiebedrijf, en daar reken ik jou niet toe, ik heb het idee dat jij je best hebt gedaan.

Ik zal vanavond uitzoeken hoe ik het KPN contract ga opzeggen en hoe snel Ziggo mij wel aan internet kan helpen. Ik ben er helemaal klaar mee.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me je frustratie goed voorstellen, @JelmerV :disappointed_relieved: . Je kunt altijd bellen en inspreken dat je op wilt zeggen. Dan ga je naar de collega's van de afdeling opzeggingen. Ik kan verder ook niets voor je betekenen helaas!

Er worden hier 2 dingen door elkaar gehaald, zoals ik wel meer lees in berichten op dit forum.

KPN NetwerkNL legt (o.a.) de glasvezelverbinding aan tot in huis, alwaar zij het glasvezelaansluitpunt afmonteren. Zij waren diegene die de ladder nodig hadden begrijp ik uit uw relaas.

Vervolgens kunt u bij KPN de provider ( maar ook andere providers die op glasvezel leveren !) een abonnement afsluiten.

Aangezien uw glasvezelaansluitpunt al binnenshuis is afgemonteerd hoeft er alleen nog maar een afspraak gemaakt te worden voor een installatiemonteur van (in uw geval dus KPN provider nu) die het modem verbind met het glasvezelaansluitpunt. Als dat gebeurd is kunt u (bij wijze van spreken) de rest zelf aansluiten. Kwestie van half uurtje en u heeft verbinding.

KPN provider is niet verantwoordelijk voor de slechte service van KPN netwerkNL en vice versa. Twee totaal verschillende bedrijiven.

Reputatie 7
Badge +24

Er werd een nieuwe afspraak gepland en dit keer kwamen er 2 monteurs die de kabel, een gootje dn een glasvezelkastje hebben aangelegd...

Zijn dus al monteurs geweest met een ladder? De goot en kabel liggen dus al? Waarom moeten er dan nu wederom monteurs met een ladder komen dan?

@HansaanZet ik denk dat je hier gelijk hebt. Alleen doet KPN naar mij bij het afsluiten van het contract voorkomen dat er 1 x een monteur gaat langskomen die alles voor elkaar maakt. Vervolgens in het traject kom je er dan achter dat er 2 partijen in het spel zijn, die beiden niet behulpzaam kunnen of willen zijn en doorverwijzen naar elkaar, zonder dat je als klant ook maar 1 stap verder komt. Ik denk dat KPN Netwerk klaar is en dat KPN Provider langs moet komen voor de verbinding van het modem naar het glasvezelpunt, echter KPN Provider lijkt zelf niet te snappen dat ze dat moeten doen

@marcia_ dit antwoord getuigt van weinig inlevingsgevoel in de klant en ook niet van enig verantwoordelijkheidsgevoel. Je spreekt namens KPN die een klant op een vervelende manier aan het lijntje houdt en gemaakte afspraken niet nakomt en daarbij ook maar geen manier vindt om in overleg met mij een afspraak met een monteur in te plannen en me daarnaast ook nog voor niets vrij laat nemen en me veel tijd en energie laat steken om internet aan te sluiten, iets dat vanuit KPN zelf ondernomen dient te worden. Een klant die iets wil oplossen en daar niet verder mee komt omdat het bedrijf niet begrijpt wat ze moeten doen en op welke manier. En op dit moment ben ik waarschijnlijk de vervelende klant die je liever kwijt bent, maar blijkbaar vind je dat belangrijker om van me af te zijn dan dat het bedrijf waarvoor je werkt afspraken nakomt en klantvriendelijk is, en schuif je het probleem liever af dan dat dat het bedrijf verantwoordelijkheid neemt en een juiste oplossing biedt. KPN heeft al kosten gemaakt door een aansluiting te maken op het glasvezelnetwerk, maar blijkbaar is dit voordeliger voor KPN dan mij aan te houden als klant. Je antwoord ligt volledig in lijn met de gang van zaken tot nog toe, maar valt me desondanks erg tegen.

Reputatie 7
Badge +30

@marcia_ dit antwoord getuigt van weinig inlevingsgevoel in de klant en ook niet van enig verantwoordelijkheidsgevoel. Je spreekt namens KPN die een klant op een vervelende manier aan het lijntje houdt en gemaakte afspraken niet nakomt en daarbij ook maar geen manier vindt om in overleg met mij een afspraak met een monteur in te plannen en me daarnaast ook nog voor niets vrij laat nemen en me veel tijd en energie laat steken om internet aan te sluiten, iets dat vanuit KPN zelf ondernomen dient te worden. Een klant die iets wil oplossen en daar niet verder mee komt omdat het bedrijf niet begrijpt wat ze moeten doen en op welke manier. En op dit moment ben ik waarschijnlijk de vervelende klant die je liever kwijt bent, maar blijkbaar vind je dat belangrijker om van me af te zijn dan dat het bedrijf waarvoor je werkt afspraken nakomt en klantvriendelijk is, en schuif je het probleem liever af dan dat dat het bedrijf verantwoordelijkheid neemt en een juiste oplossing biedt. KPN heeft al kosten gemaakt door een aansluiting te maken op het glasvezelnetwerk, maar blijkbaar is dit voordeliger voor KPN dan mij aan te houden als klant. Je antwoord ligt volledig in lijn met de gang van zaken tot nog toe, maar valt me desondanks erg tegen.

Wat voor antwoord had je dan graag gezien? Ik sta open voor feedback! Je oorspronkelijke vraag was of er een monteur kan komen. De monteurs hebben blijkbaar een volle agenda en kunnen daarom niet eerder dan 24 maart. Als we wél eerder een afspraak in hadden kunnen boeken, had ik dit zeker voorgesteld. Ik kan me echt goed voorstellen dat deze hele gang van zaken je frustreert, maar zoals ik aangaf: ik kan niet dit bespoedigen. Dat is geen onwil, maar dat zijn de feiten. Mijn collega Vikash wilde jou zo snel mogelijk van een monteur voorzien, vandaar dat hij deze vast had ingepland. Aangezien de eerst volgende vrije plek de 24e is, begrijp ik deze keuze heel goed. Nu dat jij aangeeft niet te kunnen, herplaats ik de afspraak graag voor je, maar dit kan dus echt pas op of na de 24e. Mocht je dit willen, laat het dan gerust weten. Je mag dus ook telefonisch contact opnemen (0800-0402), dan kan de collega de monteursagenda met je doornemen. 

@Marcia_ ik denk dat ik vooral graag had gezien dat KPN mij duidelijk en eerlijk geïnformeerd had. Dat ze hadden aangegeven dat het internet niet op 1 dag aangelegd zou kunnen worden en dus ook niet toegezegd zouden hebben dat ik per 4 maart over internet zou beschikken. Dat ze vervolgens contact met mij zouden opnemen voor het plannen van de 3e afspraak als dat is toegezegd, en niet niets van zich laten horen, zodat ik uiteindelijk zelf op zoek moet en in een soort van doolhof terecht kom. Gisteren kwam ik op de chat terecht, wordt netjes en behulpzaam te woord gestaan, maar er wordt wel zonder te vragen een afspraak ingepland op een datum waar ik moet werken. Wanneer ik aangeef dat ik dan niet kan wordt er nog een andere datum genoemd en dat ik voor een wijziging weer contact kan opnemen met de klantenservice. Met voorgaande geschiedenis had ik denk ik wat meer begrip en misschien zelfs een uitzondering vanwege het niet nakomen van gemaakte afspraken verwacht. Ik heb nu het idee dat ik maar een afspraak moet plannen op of na 24 maart en anders maar moet vertrekken, omdat KPN feitelijk nu niets anders kan. Had KPN mij vanaf het begin juist en eerlijk geïnformeerd, dan had ik niet eens een aanvraag gedaan. De datum van aansluiten vind ik nog niet eens het grootste punt, als dit maar gedaan wordt op een datum in overleg. Het gaat me vooral om het bovenstaande en ik vind dat KPN daar best excuses voor mag maken en een bloemetje mag sturen.

@Marcia_ het het KPN gesierd op mijn vorige bericht te antwoorden, maar het verbaast me niet dat dit niet is gebeurt, service en klantgerichtheid blijken toch niet zo hoog in het vaandel van KPN te liggen en misschien ook logisch, want KPN is een bedrijf en geen mens. Kop in het zand steken en niet durven toe te geven dat er fouten gemaakt worden is voor de meeste klanten behoorlijk ernstig, maar KPN schijnt hier als organisatie in z'n geheel niet juist mee om te kunnen gaan en jaagt klanten liever tegen zich in het harnas dan toe te geven dat de dienstverlening tekort schiet.

Ik ben inmiddels gebeld door 08866...59, maar was aan het werk en er is geen bericht achtergelaten. Bij het terugbellen van dit nummer werd door een voicemail gevraagd te bellen naar het bekende nummer, maar welk nummer dit dan is? Er is geen boodschap achter gelaten. Ik heb nog gebeld met de afdeling die de monteurs plannen, maar zij mochten mij niet helpen, omdat KPN geen call had uitstaan. 

Toen heb ik uiteindelijk nog gebeld met de klantenservice en zij konden ook geen passende afspraak plannen. Ik heb je collega aangegeven dat ik er moe van ben en heb tevens mondeling bij hem het contract opgezegd.

Ik ga er van uit dat er binnenkort een monteur langs komt om de installatiebox op te halen. Dit is natuurlijk mogelijk, op de KPN-wijze weliswaar: wanneer het mij uit komt, met dichte deuren en met valse en misleidende informatie.

Bedankt voor en een klacht kan binnenkort verwacht worden. 

@Marcia_ begrijp ik uit dit lange stilzwijgen dat het blijkbaar in orde en misschien wel gebruikelijk is dat KPN voldoet aan het beeld dat ik schetste en dat jullie liever een vaste klant ontevreden en boos laten vertrekken dan dat jullie je best doen voor de klant door vanaf nu wel de beloofde service staan te gaan leveren?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JelmerV. Ik was de afgelopen dagen vrij waardoor ik niet kon reageren in dit topic.

Toen heb ik uiteindelijk nog gebeld met de klantenservice en zij konden ook geen passende afspraak plannen. Ik heb je collega aangegeven dat ik er moe van ben en heb tevens mondeling bij hem het contract opgezegd.

Wat jammer dat het niet gelukt is om een passende afspraak in te plannen. Ik zie wel dat de afspraak is verplaatst naar 22-03-2021 tussen 15:00 en 17:00. Ben je hiervan op de hoogte en komt deze afspraak beter uit? 

Toen heb ik uiteindelijk nog gebeld met de klantenservice en zij konden ook geen passende afspraak plannen. Ik heb je collega aangegeven dat ik er moe van ben en heb tevens mondeling bij hem het contract opgezegd.

Ik kom geen annulering tegen in onze systemen. Heb je een bevestiging ontvangen dat jouw aanvraag is geannuleerd? We hopen natuurlijk dat je alsnog gebruik wilt maken van onze diensten, maar als je het abonnement toch wilt opzeggen dan zal je alsnog moeten doorgeven aan onze klantenservice en het apparatuur kan je inleveren op een servicepunt

 

Hoi @Vikash , ik zie dat de afspraak is gewijzigd naar morgen tussen 15.00 - 17.00 uur. Ik heb kunnen regelen dat ik morgenmiddag vrij krijg, dus ik ben thuis. Ik hoop dat de monteur het morgen in orde maakt. Bedankt voor je bericht.

Reputatie 7
Badge +21

@JelmerV Daar ga ik wel vanuit. Graag gedaan! Ik hoor graag van je hoe het afloopt.

Goedenavond @Vikash ,de monteur is vandaag geweest en het internet werkt naar tevredenheid.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je inmiddels gebruik kan maken van onze diensten. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!:blush: