Beantwoord

Aanvraag nieuwe modem

  • 27 July 2020
  • 10 reacties
  • 3003 keer bekeken

Ik wil graag een nieuwe modem aanvragen. Dagelijks moet ik de oude namelijk opnieuw opstarten omdat hij geen verbinding meer maakt met het internet. Terwijl alle lampjes branden. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 2 August 2020, 09:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dag @DeboraDeKlerk , welkom op het forum!

Welk model heb je nu?

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @DeboraDeKlerk, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een Experia Box die constant uitvalt of opnieuw opgestart moet worden is verre van fijn, dat begrijp ik heel goed! Ook ik ben benieuwd welke variant je nu thuis hebt aangesloten. 

Wat ik vanuit hier kan doen is even een meting uitvoeren op de lijn. Als hier ook die verbrekende verbindingen naar voren komen dan kan ik op zoek gaan naar een oplossing. Misschien een nieuw modem, of misschien is er meer aan de hand en moet er even een storingsmonteur komen. Zou je in ieder geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer? Dan kan ik alvast een kijkje in de systemen nemen!

We hebben een experia v8

Reputatie 7
Badge +22

Beste @DeboraDeKlerk 

Heb je een reset van de modem eens geprobeerd:

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op
 

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg. 

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact. 

- Wacht 10 seconden. 

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact. 

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is. 

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt. 

- Je modem is herstart. 
 

Tip: gebruik onze Servicetool om je modem via deze weg te resetten.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. 

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt. 

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

 

Reputatie 7
Badge +21

@DeboraDeKlerk de V8 is niet per se eentje die we meteen moeten of gaan vervangen. Heb je, zoals Dennis hierboven al aangeeft, ook al een reset uitgevoerd? 

Als ik kijk naar wat je aangesloten hebt zit hier ook een switch en twee draadloze verbindingsadapters tussen. Het kan goed zijn dat deze ook invloed hebben op het probleem. Kan je aangeven op welke manier je merkt dat internet het niet meer doet, en op welke apparaten? 

Helaas is het niet opgelost met de reset..

Het internet stopt er af en toe spontaan mee. Dan zit je tv te kijken of naar netflix of iets dergelijks.  Dan is ineens de verbinding weg

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?

Reputatie 7
Badge +21

@DeboraDeKlerk dan wil ik inderdaad vragen om de tv-ontvanger direct aan te sluiten op de Experia Box om te controleren of deze problemen dan nog steeds voorkomen. En op het moment dat de televisie uitvalt, dan valt ook de internetverbinding helemaal weg? Dan heb je geen WiFi meer? Voor hoe lang ongeveer?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @DeboraDeKlerk, ik neem het even over van Susan. Is het nog gelukt de stappen uit haar bericht te doorlopen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!