Beantwoord

Aanvragen v12 modem

  • 10 July 2021
  • 9 reacties
  • 133 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi KPN,

Een half jaar geleden ben ik verhuisd en heb mijn v10 modem meegenomen. In mijn nieuwe huis heb ik superwifi en ik vind de dekking met de v10 onvoldoende omdat die niet meetelt als superwifi punt. Ik heb gelezen dat dit met de v12 wel kan. Hoe kan ik de v12 aanvragen? 

hoor het nog graag, alvast bedankt!

Grtz.,

Ro

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 10 July 2021, 21:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt niet, de KPN Box kan dat ook niet. Dat zal wellicht nog een keer komen, maar dat is nu nog niet zo.

Daarnaast: KPN ruilt geen modem om wat niet kapot is. Ook niet als een ander model meer functionaliteit bied.

Reputatie 7
Badge +11

De Box12 werkt niet mee in het netwerk dat wordt opgezet door de Superwifi-punten. Dit staat in de planning en de ontwikkelaars zijn hard aan het werk om het werkend te krijgen maar vooralsnog is hier geen datum voor bekend.

 

Een Box12 gaat dus niet bijdragen aan de problemen. Verder moet je (afhankelijk van je verbindingstype) blij zijn met de V10, dat is nog steeds het beste modem die KPN in gebruik heeft, vooral op DSL-verbindingen is de V10 superieur over de Box12.

 

Wat voor problemen zijn er precies? Is het dat je niet overal wifi hebt of dat er een te lage snelheid gehaald wordt?

Reputatie 1

Oh, okey, dat wist ik niet… De kpn monteur die alles heeft geïnstalleerd vertelde mij dat destijds. De v12 zou namelijk nog wel WiFi aan hebben staan, terwijl de v10 automatisch uitgaat met superwifi. Blijkbaar was dat nog wensdenken van de monteur. 
 

Ik heb vier superwifipunten over het hele huis. Drie bedraad per verdieping en 1 op de eerste verdieping over WiFi. Beneden moet 1 superwifipunt een behoorlijke ruimte voorzien. Overal vloerverwarming en gewapend beton (nieuwbouw), dus het is zoeken naar goede dekking. 
 

Vond vanuit consumentenoogpunt de v12 als extra superwifipunt wel een mooie oplossing. Als alternatief moet ik dan miss maar nog een extra superwifipunt kopen. 

Reputatie 7
Badge +11

Als bedraad een optie is dan zou ik eerder voor de goedkopere Experiawifi gaan. Net zo goed maar wel een stuk goedkoper.

Reputatie 1

Maar dat is dan met een ander SSID, toch?

Reputatie 7
Badge +11

Nope, Experiawifi en Superwifi kunnen naadloos gecombineerd worden met hetzelfde SSID en de Experiawifi's communiceren ook gewoon met de Superwifi's :)

Reputatie 1

Thanks, ik ga daar eens naar kijken:grin::thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +24

In de app staan ze ook gewoon samen gezellig bij elkaar 😉

 

Reputatie 7
Badge +11

In de app staan ze ook gewoon samen gezellig bij elkaar 😉

 

Nu je punten nog een kek naampje geven 🤡