Vraag

AC Adapter Super Wifi is defect

  • 30 March 2021
  • 13 reacties
  • 360 keer bekeken

Goede avond,

Helaas is vandaag de AC Adapter van een Super wifi punt overleden, het lampje brandt niet meer. Modelnummer: WB-18R12FG.Hoe kan deze vervangen worden?

Bedankt voor de hulp alvast,

Peter


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Gezien de relatief korte tijd dat die SuperWiFi's worden gebruikt.
Zou dat gewoon onder de garantie moeten vallen.
Ben benieuwd of KPN een vervangende adapter kan leveren?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @P3t3r! Zonde dat de adapter het niet meer doet. Je hebt al contact gehad met onze klantenservice, zie ik. Als je met de aankoopbon van de Superwifi naar de winkel gaat, wel éérst een winkelafspraak maken (!), kun je op basis daarvan een nieuwe krijgen. Zonder aankoopbon kunnen wij je helaas niet verder helpen… Misschien dat je dan via allekabels.nl een adapter kunt aanschaffen?

Valt inderdaad onder de garantie @Babylonia:

 

Hi @P3t3r! Zonde dat de adapter het niet meer doet. Je hebt al contact gehad met onze klantenservice, zie ik. Als je met de aankoopbon van de Superwifi naar de winkel gaat, wel éérst een winkelafspraak maken (!), kun je op basis daarvan een nieuwe krijgen. Zonder aankoopbon kunnen wij je helaas niet verder helpen… Misschien dat je dan via allekabels.nl een adapter kunt aanschaffen?

Valt inderdaad onder de garantie @Babylonia:

 


Bedankt voor de reactie. Nee ik heb geen aankoopbon meer, omdat ik ze ooit gekregen heb. Ik vraag niet voor elk cadeau om een bon. Dus KPN heeft ze wel degelijk los als je je bon nog hebt, maar ineens niet meer als je er een wil kopen en dan word je naar elders verwezen? Komt allemaal professioneel over. Ik ga wel proberen dat kreng zelf te repareren of zoeken op Aliexpress. Bedankt voor de prima service weer.

Als je zoekt op dit modelnummer kom je meerdere vergelijkbare topics en dus meerdere problemen met dit artikel tegen op dit Kpn forum. De ene klant wordt wel geholpen en de andere klant wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Vanwaar deze willekeur?

Reputatie 7
Badge +16

Kluitje in het riet? Volgens mij is het volstrekt helder: aankoopbewijs overleggen = een Superwifi punt omruilen voor een nieuw punt met een nieuwe adapter. 

Kluitje in het riet? Volgens mij is het volstrekt helder: aankoopbewijs overleggen = een Superwifi punt omruilen voor een nieuw punt met een nieuwe adapter. 


Ja als je mensen buiten de garantie naar sites als Alle Kabels stuurt, dan noem ik dat een kluitje in het riet! Voor die groep klanten moet je binnen KPN toch ook mogelijkheden kunnen aanbieden?! Of is dat te klantvriendelijk gedacht van mijn kant?

Reputatie 7
Badge +16

Het was een tip, voor het geval je echt geen aankoopbon kan overleggen in de winkel. Als er een mogelijkheid was, hadden we deze zeker aangeboden. Zonder aankoopbon kun je geen aanspraak maken op de garantie: daar kan ik helaas niets anders van maken!

Reputatie 7
Badge +10

Toch vreemd, want zolang biedt KPN die SuperWiFi's nog niet aan, dat ze “buiten” de garantieperiode van twee jaar zouden kunnen vallen? Puur op “leverperiode” van KPN voor die SuperWifi's valt het altijd binnen die garantie? Er zijn geen andere leveranciers van die “KPN logo” gemerkte producten.

Nog afgezien van het feit dat men van dit soort artikelen toch een langere gebruiksduur mag verwachten dan “die garantieperiode”. Daar is wettelijke regelgeving voor afgestemd, die verder gaat dan alleen maar “afschuiven” naar andere partijen (allekabels.nl) die er niets mee te maken hebben.

@P3t3r 
Als je op andere wijze kunt aantonen dat je die SuPerWifi's hebt gekocht van KPN (afschrijving bank), is ook dat wettelijk gezien voldoende bewijs om KPN zich aan haar verlichtingen te kunnen houden.
Of zelfs indien “cadeau” bij afsluiten van een nieuw abonnement? (Ook dan geldt gewoon garantie).

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-europese-regels-beschermen-mij-in-nederland-bij-mijn-online-aankopen

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie


https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/heb-ik-een-bon-nodig

Het was een tip, voor het geval je echt geen aankoopbon kan overleggen in de winkel. Als er een mogelijkheid was, hadden we deze zeker aangeboden. Zonder aankoopbon kun je geen aanspraak maken op de garantie: daar kan ik helaas niets anders van maken!

 

Ik snap dat je gebonden bent aan kaders en procedures.  Echter lees ik tot nog toe bezwaren en geen oplossingen. Zonder aankoopbon kan er als ik je mag geloven niets.  Als ik als KPN klant aangeef een adapter te willen kopen, dan zou dat toch mogelijk moeten zijn? Eerder gaf je aan dat er geen mogelijkheden zijn om een adapter met een kostprijs van laat me gokken E 5,- te versturen. Als ik dan ga zoeken kom ik meerdere recentelijke topics tegen waaruit blijkt dat deze adapters nogal eens stuk gaan en in het volgende topic blijk dat je wel de mogelijkheid hebt  om er eentje te versturen:

Om het wat minder gecompliceerd te maken: Hoe kan ik bij KPN aan een nieuwe wifi adapter komen op mijn kosten?

Reputatie 7
Badge +16

Zonder aankoopbon of bestelbevestiging (als je de SuperWifi punten cadeau hebt gekregen bij het abonnement) kun je inderdaad geen aanspraak maken op de garantie. De adapters van SuperWifi punten bieden wij niet los aan: niet gratis en ook niet tegen een meerprijs. Op het moment dat er aanspraak wordt gemaakt op de garantie wordt het gehele punt omgeruild. 

 aankoopbewijs overleggen = een Superwifi punt omruilen voor een nieuw punt met een nieuwe adapter. 

En dat is ook gedaan in het topic wat je deelt: de levering van de set SuperWifi punten kon geverifieerd worden, dus is er 1 nieuw punt met adapter geleverd.

Juist om het niet vreemd of gecompliceerd te maken, zijn er kaders en procedures. En daar kunnen en willen wij best een uitzondering op maken (zoals in het gedeelde topic gedaan is door aan onze afdeling Logistiek te vragen om een uitzondering te maken om het punt op te sturen i.p.v. nog een keer naar de winkel te verwijzen) maar zonder bon, wordt het ‘em inderdaad niet. Ik moet wel een basis hebben om buiten de lijntjes te kleuren.

Terugkomend op je vraag: losse adapters bieden wij niet aan, wel losse SuperWifi punten

Reputatie 7
Badge +10

Ik moet wel een basis hebben om buiten de lijntjes te kleuren.

Die basis is dat KPN de enige partij is die "KPN SuperWiFi” apparaten op enigerlei wijze verstrekt aan gebruikers. De periode dat KPN die producten begonnen is om uit te leveren, korter is dan de garantietijd die er officieel voor die apparaten geldt. Ofwel ALLE tot nu toe geleverde "KPN SuperWiFi” apparaten tot nu toe verstrekt vallen formeel nog onder die garantie.

Doe er dan niet zo moeilijk over, neem de stap om “buiten de formele bureaucratische lijntjes te kleuren” en lever simpelweg zo'n adapter.

En zelfs wil je “niet” buiten die lijntjes kleuren heeft KPN nog steeds een formele wettelijke plicht om service te kunnen leveren door reserve-onderdelen (tegen betaling) te kunnen leveren als een apparaat (zelfs nog binnen een garantietijd en economische afschrijving), niet meer bruikbaar is door een defect van een bepaald onderdeel.

Ik moet wel een basis hebben om buiten de lijntjes te kleuren.

Die basis is dat KPN de enige partij is die "KPN SuperWiFi” apparaten op enigerlei wijze verstrekt aan gebruikers. De periode dat KPN die producten begonnen is om uit te leveren, korter is dan de garantietijd die er officieel voor die apparaten geldt. Ofwel ALLE tot nu toe geleverde "KPN SuperWiFi” apparaten tot nu toe verstrekt vallen formeel nog onder die garantie.

Doe er dan niet zo moeilijk over, neem de stap om “buiten de formele bureaucratische lijntjes te kleuren” en lever simpelweg zo'n adapter.


KPN is inderdaad de enige die ze levert. Men heeft niet de mogelijkheid de stroomadapters los te leveren wat a. inefficiënt  en b. milieu onvriendelijk is. En als je geen aankoopbon hebt, dan wil men je gewoonweg niet helpen. Even voor de duidelijkheid: Het is geen kwestie van niet kunnen maar niet willen! Blijkbaar is klantenbinding niet zo belangrijk voor deze onderneming.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap jullie punt, maar we bieden de SuperWifi adapters nou eenmaal niet los aan. Niemand binnen de organisatie kan de adapters los vervangen, niet gratis en niet tegen betaling. We kunnen hier dus ook niet buiten de lijntjes kleuren. De enige mogelijkheid is om inclusief aankoopbewijs naar een KPN winkel te gaan om hier de SuperWifi om te ruilen.

Ik lees overigens in een eerder bericht dat je de SuperWifi cadeau hebt gekregen en dat je hierom geen aankoopbon hebt. Logisch! Maar je hebt als het goed is wel een bevestiging van ons ontvangen waarop staat dat je de SuperWifi cadeau hebt gekregen. Dit is ook een bewijs van aankoop. Als je deze meeneemt samen met het defecte SuperWifi punt, dan kunnen mijn collega's in de winkel deze voor je omruilen.