Beantwoord

Account staat in migratiestatus

  • 15 September 2021
  • 25 reacties
  • 222 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Afgelopen week probeerde ik via de KPN website van ADSL naar glasvezel over te schakelen. Op de website staat echter de melding:

U kunt op dit moment helaas geen bestelling plaatsen. Sorry hiervoor. Wij zijn druk bezig om onze systemen te verbeteren. Probeert u het later nog eens. Hebt u Internet Thuis en krijgt u deze melding in het weekend? Dan kunt u op maandag weer hier terecht.
 
Via 0800 0402 geprobeerd om te schakelen maar ik kreeg te horen dat mijn account in ‘Migratie status’ staat en er niets gewijzigt kan worden op het moment. Ik heb ondertussen al tig keer de helpdesk aan de lijn gehad en elke keer hoor ik een ander verhaal. Afgelopen middag mijn Experiabox V8 een harde reset gegeven n.a.v. een gesprek met de helpdesk. Ik weet nog niet of dit geholpen heeft.
 
Ik ben een gemigreerde Telfort klant. Ik vermoed dat daar een probleem zit. Via de helpdesk ga ik daar niet uitkomen. Misschien dat iemand hier me wil en kan helpen?
 
Groet, Rene
icon

Beste antwoord door Denise van KPN 16 September 2021, 21:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 1
Badge

Update: Gek genoeg kreeg ik precies vanochtend een mail dat mijn experiabox v8 ge-update gaat worden.

Ik vraag me af of dat komt de harde reset die ik gisteren heb gedaan, of omdat ik 20 keer heb gebeld.

Ik zit ws nog op het Telfort netwerk.

Kan iemand bevestigen of het daardoor komt dat je geen nieuw abonnement voor glasvezel kunt afsluiten? Gewoon omdat de migratie nog niet af is?

 

Groet, Rene

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Rene_1967, goed dat je navraag doet. Leuk dat je ook gebruik wilt maken van het glasvezel netwerk! Het lukte je alleen niet om de overstap te regelen, doordat het systeem dit niet toe liet. Nu lees ik dat je een oud Telfort klant bent die in technische migratie zat. Het klopt dat je tijdens een technische migratie geen bestellingen kunt plaatsen. Nu je bericht hebt gekregen dat de Experia Box V8 een update krijgt, hoef je niet lang meer te wachten. Zodra de technische migratie is afgerond, kan je glasvezel aanvragen.

Reputatie 1
Badge

@Denise_ De upgrade van afgelopen nacht is gelukt. De melding dat ik niet kan bestellen is verdwenen van de website. Ook even via de helpdesk gecheckt, daar lijkt nu ook alles goed te staan.

Wat nog nooit helemaal heeft gewerkt sinds de overgang van telfort naar kpn is de website. Ik krijg daar balken te zien. Mijn vermoeden was dat dat met de migratie te maken had, maar ik heb het nu nog steeds.

Het ligt niet aan de browser of cookies o.i.d. Het werkt niet in Firefox, Edge en Chrome. Ik zag elders op dit forum ook een discussie hierover, dus ik ben niet de enige.

 

Groet, Rene

 

 

Reputatie 1
Badge

Afgelopen nacht heb ik een upgrade van mijn experiabox v8 gehad.

Mijn Wan IP is van 145.x.x.x naar 88.x.x.x gegaan dus de upgrade is goed gegaan.

Vanochtend een harde reset er achteraan gedaan.

Mijn internet snelheid via de status pagina van het modem is echter gekelderd van 53Mb naar 40Mb.

Rebooten van het modem helpt niets, ook bij speedtesten via de browser kom ik niet boven de 40 Mb.

De PC waarop ik test hangt via de kabel aan het modem (dus geen WiFi).

Iemand enig idee waardoor dit komt?

 

Groet, Rene

 

Admin: topic samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat de migratie goed is gegaan en dat je nu eindelijk glasvezel kunt bestellen, @Rene_1967! Je hebt nog wel een aantal vragen, lees ik. Ik ga mijn best doen om je verder te helpen.

Allereerst de balken in MijnKPN. Klopt het dat je geen mobiel abonnement van KPN hebt? We zien namelijk vaker dat wanneer men geen mobiel abonnement van KPN heeft, maar MijnKPN deze toch probeert in te laden. Met deze balken als gevolg. Onhandig, maar verder niet schadelijk.

Dan heb je nog een vraag over de snelheid van jouw verbinding. Deze is namelijk gedaald van 53 Mbit/s naar 40 Mbit/s. Ik heb hier niet direct een verklaring voor, maar ik zoek dit graag voor je uit. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Reputatie 1
Badge

Hoi @Denise_ ,

 

Ok, de balken in MijnKPN laten we dan voor wat het is.

Je hoeft ook niet meer te kijken naar de snelheidsdaling, ik heb namelijk gisteren glasvezel 200Mbit besteld, dus dit lost zichzelf wel op.

 

Waar ik me nog wel zorgen om maak en wat je mogelijk zou kunnen checken voor mij is het volgende:

Ik heb vorige week door frustratie over de communicatie met de klantenservice in eerste instantie een overstap naar T-Mobile geactiveerd. Deze heb ik de dag er na weer geannuleerd omdat ik toch bij KPN wil blijven. Ik had bij T-Mobile gebruik gemaakt van de overstapservice. KPN heeft van de annulering zover ik weet geen bericht gehad van T-Mobile. Ik maak me nu zorgen dat op 13 oktober (wanneer de overstap zou plaatsvinden) KPN de stekker er bij mij ineens uittrekt en ik geen internet meer heb.

Ik krijg hierop steeds geen bevredigend antwoord van de klantenservice. Zou jij willen controleren of alles goed staat in mijn account en dat de opzegging NIET doorgaat.

Mijn profiel is aangevuld

PS. Het klopt dus dat ik overstap naar 200Mb glasvezel bij KPN. Daar moet je vanaf blijven :)

Alvast bedankt, Groet, Rene

Reputatie 1
Badge

Vandaag mijn V12 modem binnengekregen voor de overstap naar glasvezel. Ik zag dat deze ook nog DSL ondersteunde dus nieuwsgierig als ik ben toch maar even aangesloten. Nu is de internet snelheid helemaal om te huilen. Nu haal ik nog maar 20Mb. Eerst van 50Mb naar 40Mb door de migratie en dan nog een keer gehalveerd door een nieuw modem. Ik hoop van harte dat ik volgende week wel de snelheid ga halen waarvoor ik het abonnement heb afgesloten 200Mb. Zou toch wel willen weten waar dit vandaan komt. Aan de andere kant moet er ook niet teveel moeite ingestoken worden omdat het toch op de schop gaat. Ik laat het aan jou @Denise_ . Ik vind het bericht directhierboven uiteindelijk belangrijker.

Reputatie 1
Badge

@Denise_ ,

Ik lees net dat dat het v12 modem een tragere snelheid kan opleveren door het type dsl kabel wat je gebruikt (iets met pair bonding). Laten we hier dus verder geen moeite insteken. Volgende week wordt het immers  toch glasvezel.

Sorry voor de verwarring :rolling_eyes: . Vraag over abonnement 2 items hierboven blijft dan nog over.

Reputatie 7
Badge +24

Ligt de glasvezel bij u al binnen ?

Reputatie 7
Badge +17

Geeft niks hoor, @Rene_1967! Ik ben er om jouw vragen te beantwoorden.

Ik heb stiekem toch nog even naar de snelheid gekeken. Volgens onze gegevens zou je toch zeker de 50 Mbit/s download snelheid wel moeten kunnen halen met jouw huidige verbinding. Zowel met de oude Experia Box V8 als met de nieuwe KPN Box 12. Ik zie in het systeem echter ook terug dat de actuele download snelheid op dit moment slechts 24 Mbit/s is. Dat is een stuk minder dan je mag verwachten. Je kunt proberen het modem een reset te geven. Werkt dit niet, dan kan ik nog proberen de lijn een reset te geven. Dat zou wel betekenen dat je even zonder internet komt te zitten. Laat je mij weten of je dit wilt? Als ook dit niet werkt, kan ik nog een heel onderzoek opstarten. Maar de vraag is inderdaad of we dat moeten willen, aangezien je volgende week op glasvezel over gaat. Maar dat laat ik uiteraard aan jou.

Ik zie dat we op 13 september het verzoek hebben gekregen om jouw abonnement stop te zetten in verband met de overstap naar T-Mobile. Als ik nu in het systeem kijk, zie ik geen opzegging staan. Ik zie alleen de aankomende wijziging staan. Ik zie ook geen overstapverzoek meer in het systeem staan. Ik vertrouw er dan ook op dat het goed komt.

Reputatie 1
Badge

Hoi @Denise_ ,

 

Ik heb zojuist een factory reset vanuit de web interface van het modem gedaan. De snelheid is nog steeds 24Mb. Zou je de lijn reset willen proberen? Als dat niet werkt laten we het even zo.

Laat je me even weten wanneer je dat hebt gedaan, dan kan ik weer verder.

 

Reputatie 1
Badge

@Nick83 , Glasvezel is volgende week pas aan de orde, dit gaat over ADSL.

Reputatie 7
Badge +17

@Rene_1967 Ik geef de lijn nu een reset. Hopelijk zorgt dit voor verbetering.

Reputatie 1
Badge

Hoi @Denise_ ,

 

Bedankt voor alle moeite die je neemt, en ook nog bedankt voor het uitzoeken m.b.t. annuleren opzegging. Fijn dat dat allemaal goed staat.

Ik zag mijn modem net ook herstarten ineens :)

De snelheid is nog steeds maar net boven de 20Mb. Toch raar dat er 20Mb verschil tussen de v8 en de v12 zit. Ook de 10Mb die ik achteruitging na de migratie is vreemd. Ik kan er wel tot maandag mee leven maar ben tegelijkertijd nieuwsgierig hoe dit mogelijk is.

In het weekend zijn mijn kinderen hier dan is 20 Mbit met zjin 3en wel heel mager. Misschien zet ik de Experia v8 wel even terug dan.

 

 

Reputatie 1
Badge

Uit frustratie mijn oude V8 modem maar weer aangesloten omdat ik daar na de migratie in elk geval nog 40Mb mee haalde. Maar blijkbaar is er door het tussendoor aansluiten van de v12 wat veranderd want nu haal ik ook met de V8 nog maar 24Mb. Harde reset heeft niet geholpen. Er lijkt toch echt iets in de configuratie van mijn account aan KPN zijde niet goed te staan.

 

Ben er eigenlijk wel weer een beetje klaar mee nu. Hopelijk gaat a.s. maandag tijdens de overstap naar glasvezel wel alles goed qua installatie en ook qua snelheid. Ben er ondertussen al weer veel teveel mee bezig geweest. Waarom gaat het altijd moeizaam als er wat aan je abonnement veranderd, ik kan me niet heugen dat het ooit een keer soepel ging.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83, Glasvezel is volgende week pas aan de orde, dit gaat over ADSL.

Ja... en wat gebeurt er dan volgende week precies? U heeft niet zomaar in 1 keer internet over glasvezel. Dat is een project wat als het tegenzit een paar maanden kan duren. Vandaar dat ik vraag: hoe ver is het? Ligt de kabel al binnen?

Reputatie 1
Badge

Hallo @Nick83 ,

KPN stuurt geen monteur als er geen glasvezel ligt hoor verwacht ik. Glasvezel ligt hier al zeker 10 jaar in de meterkast. Het enige wat er moet gebeuren is het NT kastje plaatsen en een netwerkkabel trekken. Dus ik hoop dat dat gaat lukken en geen maanden gaat duren.

Groet, Rene

Hallo @Rene_1967 , het kan helaas maanden gaan duren, bij mij glas aangelegd in juli, kan niet opgeleverd worden, reparatie en activatie steeds uitgesteld, nu tot eind januari 2022, ongelooflijk.

Kan zelfs niet eens een wijziging doen tussentijds.

 

 

Reputatie 1
Badge

KPN heeft een monteurafspraak gepland voor a.s. maandag. Deze monteur plaatst toch wel het NT deel op het glasvezelaansluitpunt hoop ik? Anders vraag ik mij af waarvoor hij is ingepland. Door de laatste reacties hier ga ik twijfelen of alles wel goed komt. Weet jij dit @Nick83 of @Denise_ 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Op maandag komt een KPN monteur langs om het glasvezelkastje te plaatsen en jouw nieuwe KPN Box 12 hierop aan te sluiten. Het is gewoon de bedoeling dat je vanaf dat moment gebruik kunt maken van jouw glasvezelverbinding. Er is momenteel geen reden om aan te nemen dat dit nog maanden gaat duren, geen zorgen.

Ik had gehoopt dat je met een reset van de lijn weer de oude snelheid zou kunnen halen, maar helaas. De Back Office aansturen gaat nu geen zin meer hebben. Zij hebben een doorlooptijd van zo'n vijf werkdagen. Tegen die tijd kan jij al genieten van de snellere glasvezelverbinding. :wink:

Reputatie 1
Badge

Hallo @Denise_ ,

 

Bedankt voor je antwoord, dat geeft weer wat rust.

Verdere actie omtrent de snelheid haalt nu weinig uit inderdaad. Ik wacht nu eerst af hoe e.e.a. maandag verloopt. Wel fijn dat je even hebt meegekeken deze week :thumbsup: , fijn weekend.

 

@Rene_1967 Die glasvezel aansluiting gaat zeker geen maanden duren, je hebt nog de goede AON aansluiting die al jaren uit de kinderschoenen is, @JanD krijgt een nieuwe PON aansluiting en daar gaan dat soort dingen nog mis, goedkoper en nog niet van de kinderziektes af, met een beetje pech krijgt die ook nog een poosje te maken met storingen als het gaat werken door geklungel door anderen.

Reputatie 7
Badge +17

Vanmiddag komt de monteur. Laat je me weten hoe de afspraak is verlopen, @Rene_1967?

Reputatie 1
Badge

Hoi @Denise_ ,

 

Afgelopen weekend ging op zondag mijn snelheid toch nog omhoog naar 45Mb, dus ik heb niet het hele weekend hoeven behelpen.

Vandaag is inderdaad de monteur geweest, hele aardige man. NT kastje is geplaatst en hij heeft een UTP kabel getrokken naar de woonkamer. Alles is naar wens afgehandeld. Mijn snelheid is conform abonnement 200Mb. Kortom, ik ben tevreden nu.

 

Wat mij betreft komt daarmee een einde aan dit topic. Hartelijk dank voor je hulp @Denise_  :thumbsup: .

Reputatie 7
Badge +17

Dat is super om te lezen, @Rene_1967! Veel plezier met jouw nieuwe glasvezelverbinding. :smile: