Beantwoord

Administratie niet op orde consument zwaar de dupe !

  • 22 February 2021
  • 15 reacties
  • 201 keer bekeken

Zit je rustig thuis te werken valt de verbinding compleet weg. Vreemde melding dat de verbinding nog niet actief is en dat ik op mijnkpn/bestelstatus moet kijken. Ik check het modem etc, alles staat er goed bij en bel met de service desk. Na een aantal keer uitleggen dat resetten van het modem niets gaat helpen komt men tot de conclusie dat er administratief wat fout is gegaan maar niet precies wat. Ik ben 28 december door een monteur omgezet naar glas en dat is vreemd………. Tijdens het gesprek na 30 minuten muziek wordt de verbinding verbroken, gelukkig belt men terug met de garantie dat als het weer gebeurt men weer terug zal bellen. Verbinding wordt verbroken je raad het al er word niet teruggebeld maar krijg een SMS dat binnen 5 werkdagen ik word gebeld over een mogelijke oplossing. Lekker 5 dagen …… Kijk nog een keer in de meterkast en zie dat nu ook het ledje van het glas uit is gegaan, dat brandde daarvoor nog wel. Afsluitprocedure wordt zo te zien gewoon doorlopen.  Ik bel weer met de helpdesk, een vriendelijke medewerker kijkt in het ticket en zegt dat hij het slechte nieuws mag brengen dat er inderdaad max 5 dagen overheen gaat voor een oplossing. Hij meldt ook nog dat ik administratief op koper  zit aangesloten. Dat zou alles dus verklaren… mijn glas aansluiting is niet in overeenstemming met de administratie en wordt dus opgeruimd...lekker !!!!  Dus dan maar koper controleren zie daar dat functioneert nog. Nu de vraag : Waarom kan ik niet weer snel naar glas terug gezet worden ? Vraag 2 : Waarom de helpdeskmedewerker niet de mogelijkheid bekijkt of de koper aansluiting nog functioneert en laat dus rustig de klant max 5 dagen zonder telefonie en internet achter. Dit moet toch beter kunnen !!!

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 24 March 2021, 20:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Boxdreamer ,
In het systeem zie ik inderdaad je ticket open staan. Het wachten is dus inderdaad op de afdeling waar de ticket nu uit staat. Wat ik voor je kan doen is een order aanmaken voor overzetting naar glasvezel (ik weet dat je daar al op stond hoor, maar dan administratief). De datum die ik dan naar voren krijg qua levering is 16-3-21. Dat schiet dus niet op. Het systeem gaat er namelijk van uit dat je nu diensten hebt en dit dus geen haast zou hebben. 
Over de weggevallen verbinding. Ik zie inderdaad dat de collega een logging aangemaakt heeft dat de verbinding weggevallen is. Je ticket is wel aangemaakt en staat op dit moment op status :nieuw. In dit geval is het dus echt afwachten op reactie helaas. 

Hoi Denise,

 

Bedankt voor jouw reactie, het verbaasd mij dat de status van mijn ticket nog op “nieuw” staat als de volgende stap “In behandeling “ zou zijn o.i.d. . Men heeft mij verzekerd omdat er een fout gemaakt was dat men aan een snelle oplossing zou werken.  ( snelheid is relatief maar er is in 24 uur nog niets gebeurt)

Het overzetten naar glasvezel zou geen langdurige actie hoeven zijn en er is ook geen monteur nodig omdat de hele installatie al operationeel is geweest. Als men de verbinding weer activeert kan ik deze zelf op het modem omprikken en de configuratie in orde maken.

De planning die jullie systeem hanteert zal wel uitgaan van een situatie  dat er een monteur langs moet komen om een mediaconverter ( kastje van glas naar koper)  te plaatsen en voor de klant het modem om moet zetten, dat is dus niet nodig.

Het zou dus niet lang hoeven duren maar er zullen vast weer procedures het pragmatisch handelen in de weg staan.

 

Reputatie 4
Badge +6

Hi Boxdreamer,
Status nieuw betekend inderdaad dat het nog niet opgepakt is en wacht op medewerker. Wat je aan geeft over planning van ons systeem klopt helemaal. Die gaat er van uit dat er of bij je thuis of in de centrale nog een actie uitgevoerd moet worden. Helaas kan ik daar niet om heen dus wordt het wachten op reactie :confounded:

Ondertussen gisteren weer terug op glas, erg blij dat dit gelukt is. Echter…… voordat mijn glas afgesloten werd had ik mooie snelheden  van 120 mbps down en iets van 98 mbps up. Nu is de download wel dezelfde snelheid echter de upload strand op 36mbps. lijkt wel of er traficshaping actief is.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Boxdreamer, ik neem het even over van Denise :slight_smile:

Top dat je weer op glas bent aangesloten, maar die snelheid van 36Mb is niet echt denderend :thinking: Soms heeft een verbinding even de tijd nodig om goed ingeregeld te worden, is de snelheid inmiddels hoger?

Hoi Maja,

 

Fijn dat je reageert, ik had zelf ook de hoop dat het wat tijd nodig had. Ik heb dus net weer even gecheckt met de KPN speedtest:  

Maar helaas zie ik geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, nu ik er wat dieper in duik, zie ik dat je momenteel een 100/10 abonnement hebt, dus met 10Mb upload (en dan is ruim 30Mb helemaal prima natuurlijk)

Dit is uiteraard niet jouw bedoeling, aangezien je graag 100/100 binnen wil krijgen, je bent nu technisch wel ongezet naar glas maar je abonnement is hier nog niet op aangepast.

Kan je eens kijken of je dit zelf aan kunt zetten via je MijnKPN account? De optie zou er nu bij moeten staan!

Is er een storing ?

Ik krijg dit te zien, met melding Thuis adres niet geladen en abonnement wijzigen doet het niet echt, geeft een leeg scherm.

 

 

Mijn KPN omgeving ziet er nu weer anders uit en ik kan bij mijn gegevens en kan dus ook mijn abonnement aanpassen e.d.. Echter dit zijn de keuzes die ik heb v.w.b. mijn verbinding. Ik heb op de KPN website ook nergens de mogelijkheid gezien om 100/10 op glas af te nemen. Dan lijkt het mij logisch dat als je van koper naar glas word omgezet dat de omzetting automatisch zal zijn. 

Ik heb zelf de mogelijkheid dus niet om de omzetting naar 100/100 te doen .

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Yep, als het er zo staat, hoor je de symmetrische snelheid te ontvangen en dat is bij jou overduidelijk niet het geval. Ik ga hier even achteraan en meld me hier weer zodra ik meer weet!

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben je niet vergeten hoor @Boxdreamer, heb tot op heden nog geen reactie ontvangen. Hopelijk volgt die snel!

Hoi Maja,

 

Kreeg een SMS er is apparatuur onderweg…..zal dat weer een V12 experiabox zijn ?  ( dat zal nummer 3 zijn ….nog 1 en ik kan kwartetten )  Je hebt iets in beweging gekregen heb ik het idee.  Ik ben in afwachting van het resultaat.  ;-)

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb inderdaad de juiste persoon wakker geschud, als het goed is, heb je vanaf morgen 100/100 :grinning:

Daarnaast inderdaad een Box 12 :sweat_smile: Nogal overbodig begrijp ik maar dit is een geautomatiseerd proces dat hoort te weten wat er aan is gesloten maar daar bij jou lekker in lijkt te zijn gefaald.

Laat je het morgen weten als je upload omhoog schiet? 

 

Goedemorgen Maja,

Om 10 over 2 is vannacht de verbinding omgezet. Het resultaat is perfect, de meetresultaten zijn niet helemaal eerlijk omdat er ook op dit moment gebruik van de verbinding word gemaakt. Zoals het nu is ben ik dik tevreden…..heeft alleen ff geduurd.

Bedankt voor jouw inspanningen !!

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dat lijkt er meer op! :grinning::ok_hand_tone2:

Graag gedaan en veel plezier met je lekker snelle verbinding :blush: