Beantwoord

Afdekkapje van ISRA-punt

  • 21 October 2020
  • 21 reacties
  • 1247 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

​Gisteren is een monteur geweest voor werkzaamheden aan mijn netwerk. Toen hij vertrokken was zag ik dat het afdekkapje van het ISRA 2-punt (zie foto) niet meer goed vast zat. Of dit komt door de werkzaamheden van de monteur of dat dit al eerder het geval was, is mij niet bekend.

Onder het vierkante afdekplaatje in het midden zit een soort palletje met twee pennen. Een van deze pennen is afgebroken, waardoor het kapje niet meer goed sluit. Zie bijgaande foto van mijn ISRA-punt.

Is het mogelijk dat ik een nieuw afdekkapje (of eventueel alleen het palletje met de twee pennen) kan krijgen? Het monteren kan ik eventueel zelf wel.

Ik hoor het wel van jullie!

Piet.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 3 November 2020, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Aanvullend: Als het niet mogelijk is om het kapje op te sturen, is het dan aan te raden om het ISRA-punt door een monteur te laten vervangen?

Piet.

Voor zover ik heb begrepen ooit van een iets ander type IS/RA aansluitpunt, is dat vierkante klepje er om te voorkomen dat mensen/klanten zelf aan het IS/RA punt gaan zitten. Eerder was het gewoon een makkelijk bereikbare schroef, is in latere versies ‘verbeterd’. Ik kreeg/krijg de indruk dat het een soort verzegeling is.

Van daaruit geredeneerd heeft die monteur je dus met een potentiele schuld opgezadeld, want een andere KPNnetwerkNL monteur kan zo zeggen als er iets met je internet o.i.d. is: Aha, U heeft aan het IS/RA punt gezeten, dat ga ik herstellen en de kosten a 50 euro zijn voor U.

Als KPN jouw dus een nieuw plastic vierkantje zouden opsturen, geven ze de klant dus eigenlijk de boodschap: Verzegel het zelf maar weer even. Of geheel nieuw IS/RA punt/kastje kapje opsturen als DoeHetZelf voor jouw, wordt het echt humor, nog beter als in de Britse TV-serie ‘The Office’. Die kabel links is trouwens ook niet al te netjes aangesloten.

Maargoed, het gaat hier om 2 draden (of 4 als je bonding hebt), die kan je EMC technisch gezien wel beter met elkaar verbinden dan middels zo’n kastje. Om precies te zijn: hele kastje weg en dan draden solderen met vooraf krimpkousjes aanbrengen. Ik zou verder maar niets doen, of vastlijmen dat vierkantje.

Reputatie 7
Badge +9

Dank voor je reactie.

Ik wacht ook nog even een antwoord van een moderator af met het oog op mijn vraag over een monteur.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @P.J.M. van der Vooren, ik kan hiervoor geen nieuw kapje sturen. Alleen de monteur heeft deze in zijn bus. Bij openen wordt het kapje beschadigd staat er ook. Monteur heeft hier weet van en besloten het niet te vervangen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Bart_Z Hallo Bart,

Dank voor je reactie.

Probleem is natuurlijk wel dat ik nu zit met een ISRA-punt waar het kapje er bij elke lichte aanraking vanaf valt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling, toch?

Piet.

@Bart_Z Hallo Bart,

Dank voor je reactie.

Probleem is natuurlijk wel dat ik nu zit met een ISRA-punt waar het kapje er bij elke lichte aanraking vanaf valt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling, toch?

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , maar moet je dan zo vaak in de meterkast zijn dat dat kapje aangeraakt wordt?

 

Reputatie 7
Badge +9

@JanD Het ISRA-punt zit niet in de meterkast, maar in het halletje meteen naast de voordeur. En onder de kapstok.

Piet.

@JanD Het ISRA-punt zit niet in de meterkast, maar in het halletje meteen naast de voordeur. En onder de kapstok.

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , even een stukje tape er overheen plakken.

@JanD Het ISRA-punt zit niet in de meterkast, maar in het halletje meteen naast de voordeur. En onder de kapstok.

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , even een stukje tape er overheen plakken.

Maar dan wel eerst het bericht van Bart uitknippen, En dan er netjes opplakken. Als het onder de kapstok zit kan je dus straks problemen krijgen. Stel er komt iemand te overlijden en net op dat moment doet je telefoon het niet. Schuld dus KPN, dan is er echt wel wat te vorderen. :joy:

Ik zal je wel even wat plakband en lijm faxen.

Ik zal je wel even wat plakband en lijm faxen.

Nee even serieus, Je bedoeld natuurlijk lijm en plakband om het eerst te fixeren. Het mocht toch al nooit open dus het effect is hetzelfde. 

https://www.action.com/nl-nl/p/pattex-100-repair-lijm/

En het is niet te zien. 

(Ik zou het zelf gewoon met een lijmpistool doen, maar die moet je dan wel hebben).

Reputatie 7

Bij mij heeft die sinds plaatsing in 2017 al niet meer goed vast gezeten,... Na plaatsing schoot kapje er af iets met stugge koperkabel :nerd: ​​​​​​zo ligt met regelmaat heel dat ding hier uitelkaar. En ook het groene printplaatje met de dsl aansluitingen schiet er dan uit,... Let wel. Destijds geplaatst door een inhuurmonteur :rofl:

Wilde toen geen 2e nieuwe plaatsen. Nu ja zit dat ding toch in de meterkast,... Het is mij wel prima,... Momenteel onverwoestbaar vastgelijmd, want ondanks je er niet aanzit, klettert ie er toch vanaf, tis gewoon slappe troep. 

 

Het zou kpn sieren om gewoon weer de onverwoestbare isra 1 te introduceren,.. Vooral bij mensen waar de aansluiting niet in de meterkast is. Iets met kinderen/dieren e.d. Logica zit er gewoon totaal niet achter. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@P.J.M. van der Vooren, dat is inderdaad niet wenselijk. Die moet er niet steeds afvallen onder de kapstok. Er komt maandag tussen 1500-1700 uur een monteur. Hij kan het herstellen. Mocht het niet uitkomen, is de kortste klap om even te bellen om de afspraak te verzetten. Hoor graag hoe het bezoek is verlopen.

Reputatie 7
Badge +9

@Bart_Z Maandag tussen 15.00 en 17.00 uur is prima, Bart. Dank voor je medewerking!

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan.

Reputatie 7
Badge +9

@Bart_Z Hoi Bart,

Helaas is de monteur vanmiddag niet komen opdagen om het ISRA-punt te herstellen. Maar “elk nadeel heb z'n voordeel", want nu kon ik mooi enkele andere werkzaamheden in huis ongestoord afronden… :wink:

Mocht je een nieuwe afspraak voor de monteur willen inplannen, dan kan dat wat mij betreft vanwege mijn werkzaamheden niet eerder dan op een middag volgende week.

Ik hoor het wel van je.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

De 9e tussen 1500-1700 staat hij nu gepland. Excuses dat hij niet kwam. Al ben je wel aardig wat kunnen doen begrijp ik. 

Reputatie 7
Badge +9

Aanstaande maandag is prima, @Bart_Z. Dan gaan we in de herkansing. Ik heb inmiddels een bevestiging van de afspraak per e-mail en sms ontvangen.

Wederom dank voor je medewerking!

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +9

Probleem opgelost. De monteur heeft zojuist het ISRA-punt weer picobello in orde gemaakt. Was een paar minuutjes werk. Nogmaals dank voor je medewerking, @Bart_Z.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! Graag gedaan.