Vraag

Afgesloten van koper terwijl glasvezel nog niet geleverd is

  • 8 November 2022
  • 1 reactie
  • 71 keer bekeken

Op 28 september jl. is er een monteur van roamler bij mij geweest om mijn glasvezel te installeren. Deze monteur ging onverrichte zaken weer naar huis, hij moest een nieuwe afspraak inplannen want hij had aan een uur werk niet genoeg. Op 4 oktober jl. kreeg ik een bericht van KPN, gefeliciteerd met uw glasvezelaansluiting. Ik heb direct contact opgenomen met KPN dat ik nog geen glasvezelaansluiting had omdat de monteur onverrichte zaken naar huis was gegaan en dat er een nieuwe afspraak ingepland moest worden. Ik heb twee maal expliciet gevraagd “ik word toch niet afgesloten van het koper netwerk nu mijn glasvezel nog niet is aangesloten”, “nee mevrouw maakt u zich maar geen zorgen KPN stop pas met koper netwerk in 2026”. Op 13 oktober viel alles in huis uit geen televisie geen internet niets meer, KPN had mij afgesloten van het koper netwerk. Ik direct weer contact opgenomen met KPN ik zou een noodpakket toegestuurd en er zou een monteur langs komen op 8 november. Op 7 november krijg ik een mailtje van roamler, de afspraak met de monteur kon niet doorgaan ik zou hierover ook gebeld zijn maar dat telefoontje is nooit bij mij aangekomen. Een nieuwe afspraak inplannen met roamler lukt niet, dus maar weer contact opgenomen met KPN, nu komt er morgen een monteur langs, ik ben bang dat die ook weer onverrichte zaken naar huis gaat maar dat is nog afwachten. Mijn rekening wordt automatisch afgeschreven, ik heb van 13-10-‘22 tot op heden geen gebruik kunnen maken van mijn extra pakket, Netflix, live pauzeren, terugkijken, ik heb nu een digitenne waarmee ik 20 zenders kan ontvangen, 8 zenders gaan vrij goed zonder al te veel storing, de overige zenders zijn niet te volgen met alle storingen. Ik betaal wel voor al deze diensten en het is nog maar afwachten wanneer alle problemen opgelost zijn als deze al opgelost kunnen worden. Het zou op zijn minst fatsoenlijk zijn als hier een vergoeding tegenover stond. Bij een netwerkstoring van meer dan 12 uur (daar kom ik zeker voor in aanmerking zou ik toch denken, ik zit inmiddels op de 654 uur op moment van schrijven) heb je recht op1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag. Graag zou ik mijn problemen opgelost zien en zou ik een vergoeding tegemoet zien. Een klacht indienen bij KPN is geen doen, daarom mijn verhaal maar via dit forum.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

@Anna12 Welkom op het forum.

Wat jammer om te lezen dat er zoveel misgaat bij het installeren van je glasvezel. Is het probleem met de laatste monteur ondertussen wel opgelost? 

Mocht dat het geval zijn denk ik graag met je mee voor de vergoeding. Mocht het nog niet opgelost zijn controleer ik het ook graag voor je. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?