Beantwoord

Word ik afgesloten nu glasvezel wordt aangesloten?

  • 25 April 2024
  • 17 reacties
  • 248 keer bekeken

Beste KPN,

 

Al 3 jaar lang probeer ik een glasvezelaansluiting te realiseren in ons pand voor 4 appartementen. Ons pand (oud herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen aan de LvNOI) beschikt enkel over een koperaansluiting via ISRA-punten in de meterkast in de centrale hal beneden. We hebben geen beschikking over een coax-aansluiting, waardoor we geen Ziggo hebben en afhankelijk zijn van koper. Er ligt glasvezel in de straat in de wijk Bezuidenhout te Den Haag, maar deze is nooit doorgetrokken naar onze meterkast. Zowel de bewoners als de eigenaar van het pand hebben herhaaldelijk toestemming gegeven voor de aanleg van de glasvezel. Desondanks worden we al 3 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd. Op de website KPNnetwerk blijft het onterechte bericht staan dat nog steeds toestemming van de eigenaar nodig is. Als er een haalbaarheidsonderzoek wordt aangevraagd, worden we afgescheept met het bericht dat er geen onderzoek wordt gedaan omdat onze wijk Bezuidenhout onder een nieuw project van de aannemer (VolkerWessels?) valt. Wanneer dat nieuwe project van start gaat weet niemand.

 

Het feit blijft dat de koperaansluitingen door KPN worden afgesloten. Gisteren nota bene nog in het nieuws dat er 3 miljoen koperaansluitingen zijn uitgezet. Ik maak me zorgen en ben zeer gefrustreerd, omdat we geen steek verder komen en mogelijk ons pand volledig ontkoppeld wordt van het internet temeer daar geen alternatieven mogelijk zijn! 

 

HELP ONS!

icon

Beste antwoord door Ward_ 29 April 2024, 22:25

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JLA Schrijver ,

De oude koperaansluitingen worden pas afgesloten drie jaar nadat er glasvezel is aangelegd. Bovendien krijg je dan ruim van tevoren er een bericht over.

Kennelijk zijn jullie nog niet aan de beurt voor glasvezel. Niet heel Nederland kan op hetzelfde moment aangesloten worden. 

Reputatie 7
Badge +24

Koper word niet zomaar afgesloten. Alleen op adressen waar een werkende verbinding over glasvezel is word koper buiten gebruik gesteld. Bij u zal dat echt niet zomaar gebeuren.

Wat staat er voor uw adres op de site van KPN Netwerk? 

http://netwerk.kpn.com

Hebben de 4 appartementen alle 4 een eigen huisnummer? Kunt u deze huisnummers alle 4 invoeren op de site van KPN Netwerk? Worden ze geaccepteerd? 

Beste @Noordzee 

 

Bedankt voor je reply. De aanleg van glasvezel in de straat van de wijk Bezuidenhout is inmiddels al 3 jaar geleden aangelegd. Om die reden is het goed mogelijk dat onze straat binnenkort wordt afgesloten van koper. Daarom zijn mijn zorgen hieromtrent terecht.

 

De overige huizen zijn allemaal al aangesloten op glasvezel. Ons pand is één van de weinige waarbij glasvezel nog niet is doorgetrokken naar de meterkast, terwijl hiervoor wel toestemming is gegeven.

Reputatie 7
Badge +28

Ok @JLA Schrijver ,

Maar jouw adres wordt echt niet zomaar afgesloten. Zie ook de reactie van Nick83. Je krijgt dan ruim van te voren bericht. Maar KPN sluit niemand af zonder dat zij de kans hebben gekregen om over te stappen op glasvezel. 

Beste @Nick83 

 

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. De berichtgeving over het afsluiten van 3 miljoen koperaansluitingen baart mij immers zorgen.

 

Bij KPN Netwerk staat bij alle 4 de adressen dat er toestemming nodig is van de eigenaar van het pand, terwijl hiervoor al meermaals toestemming is verleend. Alle 4 de adressen hebben hun eigen huisnummer met toevoeging en worden geaccepteerd.

 

Reputatie 7
Badge +24

Vul uw forum profiel in:

https://forum.kpn.com/settings/

Dan kan een KPN medewerker voor u kijken wat er op uw adres aan de hand is. Misschien kan dan ook @Ward_ even meekijken.

Reputatie 7
Badge +10

Wij sluiten geen koper af in hele straten. Dat doen we op adres niveau. Uit het verhaal maak ik op dat dit adres is afgemeld door de aannemer op "geen toestemming VVE/Woco" en dat je bij een check op www.kpnnetwerk.nl wordt verwezen naar een haalbaarheidsonderzoek.

Deze adressen worden nog niet aangekondigd voor koper-uit omdat de klant geen glas kan bestellen. En dat laatste is wel een voorwaarde om een adres op koper uit te zetten. 

Beste @Nick83 

 

Bedankt voor je tip. Ik heb gelijk alle benodigde informatie aangaande huisadres ingevuld. Tevens bedankt voor het oproepen van een KPN medewerker!

 

Beste @Ward_ 

 

Hartelijk bedankt voor je respons. Ik ben in ieder geval opgelucht te horen dat mijn adres niet zomaar zal worden afgesloten. Nu ik mijn adresgegevens via instellingen heb geüpdatet, zou u dat voor de zekerheid eventueel nog kunnen nakijken in het systeem?

 

Toch zou ik graag willen weten waarom het bestellen van glasvezel al 3 jaar lang niet lukt. Waarom blijft KPN Netwerk maar aangeven dat toestemming van de pandeigenaar nodig is, terwijl deze toestemming al is verleend? Wat is de reden dat er geen haalbaarheidsonderzoek wordt gedaan, omdat de wijk Bezuidenhout een ‘nieuw project voor de aannemer’ zou zijn? En waarom is bij niemand bekend wanneer door de aannemer glasvezel kan worden doorgetrokken naar de meterkast? Wij willen heel graag een glasvezelverbinding in ons pand, omdat de ISRA-punten sterk verouderd zijn waarbij de koperdraden zo oud zijn dat ze amper nog werken, aldus de KPN monteur.

 

Kun je ons alsjeblieft verder helpen om het proces van glasvezel af te kunnen ronden?

Reputatie 7
Badge +10

Beste @Ward_ 

 

Hartelijk bedankt voor je respons. Ik ben in ieder geval opgelucht te horen dat mijn adres niet zomaar zal worden afgesloten. Nu ik mijn adresgegevens via instellingen heb geüpdatet, zou u dat voor de zekerheid eventueel nog kunnen nakijken in het systeem?

 

Toch zou ik graag willen weten waarom het bestellen van glasvezel al 3 jaar lang niet lukt. Waarom blijft KPN Netwerk maar aangeven dat toestemming van de pandeigenaar nodig is, terwijl deze toestemming al is verleend? Wat is de reden dat er geen haalbaarheidsonderzoek wordt gedaan, omdat de wijk Bezuidenhout een ‘nieuw project voor de aannemer’ zou zijn? En waarom is bij niemand bekend wanneer door de aannemer glasvezel kan worden doorgetrokken naar de meterkast? Wij willen heel graag een glasvezelverbinding in ons pand, omdat de ISRA-punten sterk verouderd zijn waarbij de koperdraden zo oud zijn dat ze amper nog werken, aldus de KPN monteur.

 

Kun je ons alsjeblieft verder helpen om het proces van glasvezel af te kunnen ronden?

Ik kan als Netwerk medewerker je gegevens niet inzien. Maar onze collega van Webcare wel dus we wachten even tot hij/zij zich hier meldt en als ik dan kan helpen, zal ik meekijken. De Webcare medewerker verstrekt mij dan de adresgegevens en zo. 

Reputatie 7
Badge +24

@JLA Schrijver Ward kan uw forumprofiel niet lezen want hij is geen moderator hier op dit forum. 

Binnenkort reageert hier ook een KPN medewerker die wel moderator is en uw forumprofiel kan lezen. Deze zal uw adresgegevens doorspelen aan Ward. Dan kan hij wat meer specifieker uw situatie zeggen.

Top! Bedankt @Ward_ Dan wachten we af.

Bedankt voor de toevoeging @Nick83 ! 

Voor de zoveelste keer een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd en wederom afgewezen met dezelfde reden zoals hierboven geschreven. Maar na 3 jaar is nog steeds geen specifieke datum of een tijdschema bekend. Het is om gek van te worden.

Ik voeg de foto voor de zekerheid hier toe, wellicht kan een KPN medewerker hier iets mee.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JLA Schrijver, zoals @Ward_ al heeft aangegeven zal jouw adres en de andere adressen in het pand niet worden afgesloten van koper zolang er geen glasvezel is aangelegd. Ik zal de betreffende adresgegevens doorgeven zodat er verder gekeken worden voor de aanleg van glasvezel. 

Bedankt voor je bericht @Jeroen van KPN ! Dat is absoluut een geruststelling. Ik hoop dat @Ward_ mij dan verder kan helpen!

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor je bericht @Jeroen van KPN ! Dat is absoluut een geruststelling. Ik hoop dat @Ward_ mij dan verder kan helpen!

Ik ben net met vakantie gegaan en zal 13 mei weer beginnen. Dan kan ik mee kijken. 

Reageer