Beantwoord

Afspraak installatie glasvezel uitgesteld

  • 28 January 2022
  • 9 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Had vandaag een afspraak voor mijn glasvezelinstallatie nadat ik al een werkvoorbereider in huis had gehad en samen met deze man een plaats bepaald waar deze zou komen.

Komt er iemand een uur eerder op afspraak met de mededeling dat deze alleen in de meterkast geplaats zou kunnen worden omdat hij geen opdracht had gehad om deze bij het orginele israpunt te installeren.

Na kontakt te hebben gehad met kpn netwerk wat trouwens uitermate behulpzaam was hoorde ik dat er eerst een pilot zou moeten uitgevoerd worden.

Dus we zullen nog wel weer een aantal weken moeten wachten.

In ieder geval een verloren verlofdag moeten opnemen.

Afspraken worden niet nagekomen en dan te bedenken dat de glasvezelkabel al vanaf 1 oktober 2021 binnen in de kruipruimte ligt.

Ben hier allemaal niet blij mee!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 January 2022, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u het glasvezelmodem gewoon in de meterkast laat installeren, dan kunt u daar vandaan met een utp kabel terug de kruipruimte in en vervolgens bij het originele isra punt weer omhoog. In de woonkamer? En dan kunt u daar de Experiabox of KPN Box plaatsen. Dat is de normale werkwijze. Het scheelt een kastje met snoeren in de woonkamer. En de kwetsbare glasvezelkabel zit zo niet op een plek waar kleine kinderen spelen, de hond of kat loopt en de stofzuiger elke week een paar keer voorbij komt. 

Reputatie 2
Badge

Als u het glasvezelmodem gewoon in de meterkast laat installeren, dan kunt u daar vandaan met een utp kabel terug de kruipruimte in en vervolgens bij het originele isra punt weer omhoog. In de woonkamer? En dan kunt u daar de Experiabox of KPN Box plaatsen. Dat is de normale werkwijze. Het scheelt een kastje met snoeren in de woonkamer. En de kwetsbare glasvezelkabel zit zo niet op een plek waar kleine kinderen spelen, de hond of kat loopt en de stofzuiger elke week een paar keer voorbij komt. 

Dat stelde ik ook nog voor maar hij wilde gewoon de kruipruimte niet in ondanks dat daar afspraken over gemaakt zijn.

(heeft dat schouwen ook geen zin meer)

Reputatie 7
Badge +24

De monteur die nu bij u geweest is, dat is een monteur van KPN Netwerk. Die glasvezel aansluitpunt, zodat het er zo uit ziet:

En vervolgens zit zijn taak erop.

Later komt er een monteur van KPN provider. Die plaatst hier een glasvezelmodem overheen, zodat het er zo uit ziet:

Of zo:

Deze monteur van KPN provider moet ook zorgen voor de utp-kabel, het aansluiten van de Experiabox of KPN Box en dit werkend opleveren.

Reputatie 2
Badge

Die monteur bij mij was er een van volkers en wessel en er zijn afspraken gemaakt dat het aansluitpunt niet in de meterkast zou plaats vinden maar bij het huidige israpunt en daar is akkoord voor gegeven

de zg werkvoorbereider gaf me hier ook gelijk in. 

 

Hoi @Hr Spyke . Welkom op het forum.

Wat jammer en vervelend dat er zo langs elkaar heen gepraat wordt. Je bent hier op het forum van KPN de provider. Helaas heb ik geen invloed op deze zaken.

Zo lang er geen werkende verbinding is opgeleverd staan wij hier buiten. Ik zou dit nogmaals proberen voor te leggen aan KPNNetwerk.nl

Reputatie 2
Badge

Had al kontakt gehad met kpn netwerk maar de onderaannemer volker wessels had geen opdracht om het binnen aan te leggen

Er zou eerst een pilot gestart moeten worden dus zal nog wel ff duren ondanks dat de glasvezel al vanaf 1 oktober binnen in de kruipkelder ligt

dit geldt trouwens ook voor meerdere buren in de staat

Reputatie 2
Badge

.

Na weer 1,5 uur aan de telefoon gezeten te hebben met kpn netwerk en de onderaannemer volker wessels hoorde ik dat ik rond april op de planning sta om aangesloten te worden.

Denk dat ik maar is ff verder ga kijken dan kpn want het schiet gewoon niet op.

Tenslotte ben ik niet getrouwd met kpn.

Reputatie 7
Badge +24

Die monteur bij mij was er een van volkers en wessel en er zijn afspraken gemaakt dat het aansluitpunt niet in de meterkast zou plaats vinden maar bij het huidige israpunt en daar is akkoord voor gegeven

Dat kan toch ook? Zoals ik dat uitgelegd heb zou dat toch ook goed komen? Eerst het glasvezelpunt in de meterkast. Vanuit meterkast met een utp-kabel naar de woonkamer. Dan heeft u daar het aansluitpunt waar u de Experiabox of KPN Box op aansluit, precies zoals u het nu heeft.

Maar u wilt het glasvezelmodem in de woonkamer? Waarom? Geeft alleen maar heel veel extra snoeren en kastjes. En daarmee heel veel "rommel".

Reputatie 2
Badge

Die monteur bij mij was er een van volkers en wessel en er zijn afspraken gemaakt dat het aansluitpunt niet in de meterkast zou plaats vinden maar bij het huidige israpunt en daar is akkoord voor gegeven

Dat kan toch ook? Zoals ik dat uitgelegd heb zou dat toch ook goed komen? Eerst het glasvezelpunt in de meterkast. Vanuit meterkast met een utp-kabel naar de woonkamer. Dan heeft u daar het aansluitpunt waar u de Experiabox of KPN Box op aansluit, precies zoals u het nu heeft.

Maar u wilt het glasvezelmodem in de woonkamer? Waarom? Geeft alleen maar heel veel extra snoeren en kastjes. En daarmee heel veel "rommel".

Denk toch niet dat ik van 1 oktober toen lag de glasvezel al in de kruipruimte tot april ga wachten?

Meterkast is bij ons geen optie zoals afgesproken was met de werkvoorbereider.