Vraag

Afspraak maken met monteur lukt niet.

  • 18 April 2021
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik regel de meeste zaken voor mijn moeder. Zijn is dik in de 80 en begrijpt niet veel van internetzaken.

Enige tijd terug heeft zij van de KPN bericht ontvangen dat haar koperen verbinding omgezet ging worden naar een glasvezel. Kort daarop werd met haar een afspraak gemaakt en prompt op tijd verscheen de monteur.

Mijn moeder woont op een bovenverdieping, In de hal beneden zit de hoofdaansluiting van de KPN en ook de glasvezel aansluiting.

De monteur heeft  beneden een aansluiting gemaakt en boven het modem vervangen van een wit model door en zwart model (mijn moeders woorden). Bij zijn vertrek heeft hij te kennen gegeven dat hij zijn werk niet heeft kunnen afmaken omdat er extra draad nodig was en hij die niet beschikbaar had. 

Oke, kan gebeuren.

Sindsdien ontvangen we mailtjes om een nieuwe afspraak te maken. Via de link die in de mail zit lukt dat niet, want ik kom dan in een scherm met een stukje van een datum in oktober 2021. Vreemd, maar een programmeer fout zit in een klein hoekje. Bij zijn vertrek heeft de monteur mijn moeder verteld dat hij de aansluiting verder zou komen afmaken en haar zou informeren over de nieuwe afspraak. Prachtig toch zoveel hulp.

Toch blijven de mailtjes komen. Nou vertellen KPN-ers, oud moderators en anderen hier dat je ook 0800-0402 kunt bellen. Ook gedaan. De 1e keer 5 wachtenden voor me. Oke ik wacht wel. De telefoon op speaker gezet en de was gedaan en een eerdere was gestreken., maar nog steeds geen antwoord.

Met nog 2 wachtenden voor me werd de verbinding verbroken.

Oke de volgende dag weer geprobeerd. Bijna hetzelfde verhaal. Nu heb ik in de tussentijd gestoft en gezogen. en weer werd de verbinding verbroken.  

Ik heb daarna maar weer gebeld en toen werd ik al na een paar minuten verbroken.

Zelf zit ik niet bij de KPN en kan ik dus een forse rekening verwachten voor het wachten, maar ach je leeft maar een keer nietwaar.

Mailen met de KPN gaat dus niet, omdat de email fouten bevat. Bellen evenmin omdat iemand met andere dingen bezig is.

Ik vraag me echt af waarom de KPN niet in staat is om extra mensen aan te nemen voor deze service afdeling of is ook daar de geldgraai ziekte toegeslagen. 

Ondertussen is er nog altijd geen afspraak en ik vraag me af of het wel verstandig is om die nog te maken. Ik zie haar ondanks haar leeftijd liever overstappen.

Als het iemand bij jullie KPN-ers wel lukt om die afspraak te maken dan hoor ik dat graag. De gegevens van mijn moeder staan in uw systeem en aan de rand opmerkingen bij het schrijven van dit bericht heb ik begrepen dat u al gezien hebt wie nu schrijft.

Zelf ben ik de komende dagen slecht te bereiken. Ik moet naar het ziekenhuis, nee geen corona.

Ik hoop uiteraard wel iets van u te horen, anders zal ik me zodra ik weer op de been ben naar een KPN winkel moeten gaan.

Met vriendelijk groet

Klaas Warner H


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @klant1934, welkom op ons forum. 
Wat een gedoe zeg! Ik kan me voorstellen dat dit je frustreert. Ik kijk graag even met je mee.
Kun je de gegevens van je moeder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ons nummer 0800-0402 is trouwens altijd gratis! Ook als je geen klant bij ons bent. maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daar niemand te pakken krijgt.  (en als je t liever via de computer doet kan je ook chatten met een medewerker via www.kpn.com/service)

Hallo Thomas,

bedankt voor je reactie.

Gistermiddag is het gelukt om contact te krijgen met 0800-0402. Snel trouwens en daarbij bleek wel dat ik niet naar de afspraak pagina kon doorgaan, maar dat wat uiteindelijk niet nodig. Ik ben doorverwezen naar de afdeling die de kabels aanlegt en heb daar uitleg gekregen. (onderaannemers enzo). Die hebben de melding nu alsnog opgepakt en de herhaal email uitgezet.

Wat het probleem is, is dat mijn moeder "boven” woont en de aansluitingen beneden in de hal zitten. Het modem staat boven en daar moet nu een aparte kabel naartoe gelegd worden.

Er gaat iemand kijken of de hoofdverbinding naar boven gaat, of dat er een verbinding van beneden naar boven gelegd kan worden. Maar fijn dat zoeken zij verder uit en zodra ze daar uit zijn wordt ik weer gebeld voor een nieuwe afspraak. Zodra ik weer uit het ziekenhuis ben en dus meer vrijheden heb zal alles in orde zijn.

Komt alles toch nog goed.

Wel lastig dat boven en beneden gedoe en die aparte kabels, maar het is wel vooruitgang ook al doet zij er niets meer mee.

Nogmaals bedankt en het beste.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling Klaas.

Ik vermoed dat dit bij KPNNetwerkNL en hun onderaannemers ligt als ik dit zo goed lees, die gaan over de kabels en aansluitingen.
Die zaken kunnen soms wat complex zijn inderdaad! Ik hoop dat je snel antwoord van ze hebt.
Laat me weten hoe het gaat!
En beterschap!