Vraag

Al 2 maanden geleden glasvezelkastje gekregen maar kan nog geen afspraak met monteur maken

  • 14 October 2021
  • 13 reacties
  • 179 keer bekeken

Badge

Hallo!

Ik heb 2 maanden terug een klein wit kastje geinstalleerd gekregen voor glasvezel.

Nu heb ik 2 weken terug een klein rood ethernet kabeltje ook gekregen.

Op mijnKPN staat dat het vanaf 8 oktober aan te sluiten was, maar dat is niet het geval.

Ik probeer al vanaf 8 oktober een afspraak te maken met de monteur, maar krijg bericht dat het gewoon niet mogelijk is en dat ik binnenkort weer moet proberen.
 

 

Ik heb dus gebeld met klantenservice, die stuurden mij door naar KPN netwerk, die mij uitlegden dat de “netwerkleverancier niet gereed staat” en die gaven mij het nummer van een andere afdeling die mij uitlegden dat er een nameting moet gebeuren en het netwerk goedgekeurd moet worden voordat ze het op 'Gereed’ kunnen zetten en dan pas een monteur langs kan komen.

Die hebben dan ALWEER een ander nummer gegeven van “EnergieCare” die blijkbaar de metingen doen en dat ik maar een nameting afspraak met hun direct moest maken. Ik probeer de nummer te bellen die ze mij hebben gegeven=nummer niet in gebruik.


Dus ik via Google een ander telefoonnummer van EnergieCare gevonden en die is ook niet in gebruik.

 

Ga ik ooit nog glasvezel krijgen? Ik wordt als een pingpong bal heen en weer gespeeld haha

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Het is gewoon nog niet af. Een afspraak maken met zo iets als EnergieCare zou u helemaal niet moeten doen.

Badge

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Het is gewoon nog niet af. Een afspraak maken met zo iets als EnergieCare zou u helemaal niet moeten doen.

Ik snap dat het niet af is, maar of het normaal is dat het 3 maanden duurt?
Mijn overstap naar glasvezel stond eerder ook al stil totdat ik zelf ging bellen en de touwtjes in handen nam.

Kastje was geinstalleerd en ze vertelden dat ik moest wachten en dat ik vanzelf gecontacteerd zou worden, dus ik 2 maanden wachten en helemaal nix. Dus ik zelf maar bellen en bleek dat de procedure stil stond om 1 of ander reden en dat ze toen pas de overstap hebben vervolgd. (Dit is ook de reden waarom ik mijn ethernet kabel net pas binnen kreeg.)

Ergens heb ik dus het idee dat ik er zelf achteraan moet gaan, en als KPN mij zelf verteld dat ik het best zelf een nameting kan inplannen waarom zou ik aan hun twijfelen? ← Mijn redenering. 

Ik wacht wel af op een reactie van een moderator..

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mutekitate, welkom hier.

Je vraagt je af wanneer je glasvezel gaat krijgen. Dat kan ik goed begrijpen als ik je verhaal zo lees. Dit duurt al heel lang en hebt nog niet helemaal een duidelijk antwoord. Wie is er nu aan zet? Ik wil graag eens meekijken naar je aanvraag. Zou je voor mij jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee hoe het ervoor staat. 

Badge

Hoi @Mutekitate, welkom hier.

Je vraagt je af wanneer je glasvezel gaat krijgen. Dat kan ik goed begrijpen als ik je verhaal zo lees. Dit duurt al heel lang en hebt nog niet helemaal een duidelijk antwoord. Wie is er nu aan zet? Ik wil graag eens meekijken naar je aanvraag. Zou je voor mij jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee hoe het ervoor staat. 

Hoi Bart!

Je hebt helemaal gelijk.

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel aangepast dus als je even een kijkje zou kunnen nemen zou dat super zijn.

Hoi @Mutekitate, welkom hier.

Je vraagt je af wanneer je glasvezel gaat krijgen. Dat kan ik goed begrijpen als ik je verhaal zo lees. Dit duurt al heel lang en hebt nog niet helemaal een duidelijk antwoord. Wie is er nu aan zet? Ik wil graag eens meekijken naar je aanvraag. Zou je voor mij jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee hoe het ervoor staat. 

Vreemd antwoord Bart,

@Mutekitate vult zijn profiel in en vervolgens wordt dit als het antwoord gemarkeerd. Ik wilde het juist graag volgen. 

Reputatie 7
Badge +11

Vreemd antwoord Bart,

@Mutekitate vult zijn profiel in en vervolgens wordt dit als het antwoord gemarkeerd. Ik wilde het juist graag volgen. 

Het zijn niet altijd de moderators die iets als antwoord markeren he, kan ook een misklik geweest zijn van @Mutekitate.

Vreemd antwoord Bart,

@Mutekitate vult zijn profiel in en vervolgens wordt dit als het antwoord gemarkeerd. Ik wilde het juist graag volgen. 

Het zijn niet altijd de moderators die iets als antwoord markeren he, kan ook een misklik geweest zijn van @Mutekitate.

Daarom schreef ik het bewust zoals ik het schreef, nadat ik gezien had dat er tussen de eerste en de 2e reply 1 uur verschil zat. Maar misschien was dit net die microseconde die er een uur van maakt. :joy:

Toch blijf ik belangstellend naar wat @Bart_Z hiervan uitvindt. 

Badge

Oeps, ik wilde zijn reactie alleen liken..

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even meegekeken. Volgens mijn gegevens is er nog geen glasvezelkastje aanwezig en ligt de glasvezel nog tot aan de erfgrens. Nou je geeft zelf al aan dat je wel al een kastje hebt. Die is door KPN Netwerk geplaatst?

In ieder geval heb ik een melding gemaakt bij mijn collega's van de back office om het verder uit te zoeken. Ze zullen binnen drie dagen contact met je opnemen. 

Badge

Ik heb even meegekeken. Volgens mijn gegevens is er nog geen glasvezelkastje aanwezig en ligt de glasvezel nog tot aan de erfgrens. Nou je geeft zelf al aan dat je wel al een kastje hebt. Die is door KPN Netwerk geplaatst?

In ieder geval heb ik een melding gemaakt bij mijn collega's van de back office om het verder uit te zoeken. Ze zullen binnen drie dagen contact met je opnemen. 

Dankje, er is inderdaad een tijd geleden een klein wit kastje door KPN Netwerk geplaatst. Hoop dat het eindelijk wat duidelijker wordt dan!

Reputatie 7
Badge +20

Ja, hoor graag weer van je als er contact is geweest. 

Badge

Ik ben vandaag gebeld, en het is me uitgelegd dat er dus blijkbaar problemen waren bij de wijkbedrading(?), en dat ze op het moment bezig zijn met het oplossen en dat het ongeveer nog een maand/3 weken zou duren.

Nou, ik weet in ieder geval dat ik verder geen actie hoef te ondernemen. Beetje jammer dat ik zo lang moet wachten maar uiteindelijk komt ie. :)

 

Bedankt voor de support, Bart!

Reputatie 7
Badge +20

Dat is mooi rap geweest. Wel balen dat er wat mis is waardoor het nog weer extra vertraging oploopt, maar gelukkig wordt er aan gewerkt. Hoop over een maandje van je te horen dat alles werkt. :)