Vraag

Al twee maanden geen internet door niet werkende glasvezelaansluiting

  • 3 May 2024
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

2 maanden geleden zijn wij overgestapt van coax naar glasvezel (dachten we). Omdat ik werkzaam ben in de IT wilde ik maar al te graag gebruik maken van een glasvezel verbinding. Ook ivm thuiswerken en wat kleine servertjes die ik heb draaien zag ik veel voordelen.

Het begon bij het graven van de glasvezel kabel in de straat. Glaspoort vroeg netjes of wij aangesloten wilde worden. Na 1 jaar (na de graafwerkzaamheden) heeft glaspoort de kabel binnen aan kunnen sluiten. Vooralsnog niks aan de hand omdat we nog bij de oude provider zaten en expres afgewacht hebben tot alles in de meterkast aangesloten was.

Eenmaal alles aangesloten in de meterkast zijn we op zoek gegaan naar een provider. Eerst een concurent van KPN (omdat die geen aansluit kosten rekende). Doosje met benodigdheden binnen gekregen die ik prima zelf kon aansluiten. Echter bleek de verbinding niet te werken. Toen begonnen de problemen. Ik zal ze opsommen.

  1. Provider gebeld dat het internet niet werkt. Die zou een monteur sturen. 
  2. na 1 week komt de monteur langs en constateerd dat er niks mis is met de meterkast, maar kon niet in de wijkkast en koppeld dit terug naar de provider.
  3. Provider zou KPN Netwerk aansturen om naar de wijkkast te komen kijken en maakt met ons een afspraak.
  4. KPN Netwerk stuur vervolgens VolkertWessel aan. DIe bevestigen de afsrpaak met ons. Wederom weer 1 tot 2 weken later. 
  5. Geen monteur te bekennen dus wij bellen met KPN Netwerk en VokertWessel. Hun geven aan dat de afspraak vanuit de klant is verzet. (na 2 a 3 weken zonder internet verzet ik niet graag een afspraak).
  6. Vorige provider kon niks betekenen dus wij overgestapt naar KPN in de hoop dat hun het wel goed kunnen regelen.
  7. Echter belanden we in een visuele circel. En worden we wederom van het kastje naar de muur gestuurd. Provider → KPN Netwerk → VolkerWessel → monteur die niet komt. 

Dit alles duurt nu al vanaf 8 maart 24. 

Het probleem ligt in de wijkkast waar wij niet goed aangesloten zijn. Vorige montuer bevestigde dat. Na 5 afspraken kregen wij elke keer hetzelfde te horen “afpraak is door de klant verzet”. Ik heb enorm veel geduld, maar ergens houd het op. Ik ben dan ook licht gezegt KWAAD! 

Waar moet ik mijzelf melden om zaken geregeld te krijgen? Desnoods geven ze mij de sleutel van de wijkkast en meet ik de boel zelf door. 

Ja ik heb een noodpakket alleen ik kan je vertellen dat met 5 personen in huis deze er vrij snel doorheen gaat. En na 2 maanden wil ik ondertussen ook weer eens een online spelletje kunnens spelen met mijn vrienden en kinderen. 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Charliee , het klinkt misschien wat flauw, maar je kan je klachten beter bij je provider neerleggen dan hier bij KPN. Al lijkt de naam KPN Netwerk erg veel op KPN, het zijn twee verschillende bedrijven die compleet langs elkaar heen lijken te werken.

In jouw geval zou ik terug gaan naar de coax-boer en pas overstappen op glas als het ook echt werkt.

Badge +19

@XS4-Arjan kijk eens bij punt 6😉

Reputatie 7
Badge +9

@XS4-Arjan kijk eens bij punt 6😉

Vorige kon niks betekenen. Ik ga er van uit dat dat in de context van dit probleem is. @Charliee zat eerst ook bij die provider, ik ga er van uit dat die niet ineens failliet is gegaan. Als ik zo lang op een noodpakket zou moeten zitten was ik allang vertrokken.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Charliee, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, is er nog iets in jouw situatie veranderd of meer duidelijkheid gekomen? En heb je hier zelf ook al eens contact over opgenomen met KPN Netwerk?

Goedemorgen,

@XS4-Arjan Bedankt voor je bericht. Mij Is inderdaad duidelijk dat KPN en KNP Netwerk twee verschillende bedrijven zijn. Echter neem ik een dienst af bij KPN. Dat er vervolgens andere bedrijven mee gemoeid zijn ligt buiten mijn macht. Los van dat ik ze mag bellen voor eventuele statussen. Daarnaast moest KPN op de hoogte blijven van mijn probleem. Ik heb liever 1 communicatie punt, dan dat ik 4 bedrijven moet blijven bellen voor één probleem. 

Terug gaan naar Coax is een optie, maar dan is mijn glasvezel probleem ook in de toekomst nog niet opgelost (hierover zo een update).

@Jan van KPN Bedankt voor je bericht. We hebben inmiddels meerdere keren contact gehad met verschillende partijen. KPN, KPN Netwerk, VolkertWessel en Glaspoort. Dit tegen mijn principes in.

KPN voorziet ons elke keer netjes van een noodpakket of waarderen die op. 

KPN Netwerk en VolkertWessel hebben (blijkbaar) continue een miscommunicatie onderling. Daarnaast communiceert KPN Netwerk wel netjes met mij. VolkertWessel daarentegen kan hier nog wat van leren.

Glaspoort staat met de rug tegen de muur betreft het probleem. Hun leggen de kabel en daarna houden ze hun handen ervanaf blijkbaar.

[Update]

Na wat belletjes kwam VolkertWessel erachter dat wij al een glasvezel kastje in de meterkast hebben hangen (ja, dit hebben we elke keer tegen ze verteld). Zo kwamen ze tot de conclusie dat het probleem in de wijkkast zit (daar was ik 2 maanden geleden ook al achter en ook al meerdere keren vermeld). 

De onderaannemer (naam onbekend) heeft geconstateerd dat er een breuk in de kabel zit, maar dit hebben ze nooit naar ons gecommuniceerd. VolkertWessel heeft een spoed reparatie ingepland waar ik tot op dit moment nog niks van gehoord heb. KPN Netwerk heeft dit ook bevestigd dus ik hoop dat het deze week opgelost kan worden. 

Ik houd mijn vingers gekruist.

Al om al een vervelende situatie. Zoals ik al eerder zij, Ik heb engelengeduld en kan alleen maar hopen dat het zsm opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Charliee en bedankt voor de duidelijke toelichting/update!

Een hele vervelende situatie is het, ik kan dit alleen maar met je eens zijn en met je mee hopen dat ze de kabelbreuk zo snel mogelijk weten te verhelpen 🙏🏻 Fijn dat je wel een noodpakket hebt ontvangen zodat je in ieder geval nog iets achter de hand hebt. Helaas heb ik vanaf hier ook geen mogelijkheid om dit proces voor je te versnellen of aan te geven wat de stand van zaken precies is, we zijn hierin helaas ook afhankelijk van KPN Netwerk en de (onder)aannemers :( 

Reageer