Beantwoord

Algehele patcketloss KPN glasvezel

  • 25 September 2020
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Beste KPN,

Omdat ik nogal veel last heb van packet loss ben ik met de PingPlotter tool eens op onderzoek uitgegaan. Welke website ik ook ingeef, er is altijd 1 hop in de schakel die veel loss geeft. Omdat ik een eigen router gebruik, heb ik de Experiabox V12 weer aangesloten en de laptop met een korte ethernetkabel op de LAN poort aangesloten en de testen herhaald, hetzelfde verhaal.

 

Kunnen jullie een ticket maken bij de juiste carriers?

Omdat jullie de als standaard procedure de Experiabox willen doormeten wil ik graag weten wanneer jullie dit gaan uitvoeren… Wil wel weer terug naar mijn eigen router.

 

Hieronder de screenshots die via de Experiabox zijn gemaakt…

De focus moet nu eerst gelegd worden op de 139.156.98.100 en de 134.222.129.239 hops want daar zit nu de meeste packet loss op.

 

Ping naar tweakers.net

 

Trace naar 8.8.8.8

 

icon

Beste antwoord door soundwork 27 September 2020, 15:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Packet loss op tussenliggende hops is in feite geen probleem als je daar op de eindbestemming niets meer van ziet. Ik zie dat Tweakers.net uiteindelijk géén packet loss heeft, dus hier is niets aan de hand.

Routers die onderweg packet loss veroorzaken, zijn over het algemeen zo ingesteld dat ze reageren op ICMP de laagste prioriteit geven. Ze zijn te druk met routeren om te antwoorden op je verzoeken. Dat leidt tot packet loss, maar al je pakketjes komen wel aan op de eindbestemming.

Je moet je zorgen gaan maken op het moment dat bij een router packet loss ontstaat die in de rest van de route te zien is.

Reputatie 7

Precies, er wordt zo vaak gedacht dat packet loss bij een node op de route naar de eindbestemming van invloed zou zijn op de werking en betrouwbaarheid van de verbinding maar dat is niet juist.

@UP beschrijft het uitstekend.

Reputatie 4
Badge +3

Dank voor jullie uitleg en opheldering @wjb en @UP.

Voor KPN webcare, graag de aandacht voor de rare routings….

https://forum.kpn.com/internet-9/rare-routing-zorgt-voor-verminderde-connectviteit-510706

Reageer