Beantwoord

als ik mn internet wil van 100mbits naar 200mbits

  • 1 August 2020
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Beste ,

 

als ik van 100mbits snelheid naar 200 wilt gaan moet er dan weer een monteur langskomen of gaat dat automatisch?

 

gr Lesley 

icon

Beste antwoord door Kindstranger 1 August 2020, 19:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Les1411,

 

Als je een glasvezel abonnement hebt, gebeurd dat in principe automatisch, behalve als er extra capaciteit in de wijk centrale vereist is. Hiervoor hoeft de monteur niet bij jou langs te komen.

 

Als je gebruik maakt van DSL, moet er wel een monteur bij je thuis langskomen. Hiervoor wordt namelijk gebruik gemaakt van pair-bonding, of simpel gezegd moet de monteur een extra snoertje aansluiten op jouw aansluitpunt.

 

Fijn weekend nog!

Aha mooi ,bedankt hoor je reactie .

Er is alleen glasvezel gemonteerd dus dan zal het wel automatisch gaan zoals je zegt .…

Hoe kan ik dat trouwens zien dat KPN dat ook echt werkelijk geeft ?Krijg je daar een mail van of moet ik dat met de WiFi snelheid zelf meten ?

 

gr Lesley 

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld meten. Niet via WiFi. WiFi is vaak minder snel.

Hoe kan kpn dat op afstand geven die 200 mbits .

de eerste keer was ik erbij omdat de monteur dat ging meten maar als ze dat van een afstand doen wil ik natuurlijk zekerheid dat ze het dan ook nakomen.

alvast bedankt!!!

 

Hallo @Les1411 , als je een hogere snelheid besteld krijg je van die bestelling een bevestiging waarin tevens staat wanneer de verhoging actief wordt.

 

Ok dank je wel !!

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Les1411, de snelheid die je afneemt bij internetproviders gaat altijd over de bekabelde snelheid, niet over de snelheid via de Wifi. Dit komt omdat WiFi erg omgevingsafhankelijk is, en daardoor is het lastig om (hoge) snelheden te garanderen.