Beantwoord

Android tv heeft geen internettoegang

  • 18 June 2020
  • 2 reacties
  • 99 keer bekeken

Wij hebben sinds 2 een Sony Android tv die eigenlijk nooit problemen had.  Sinds enkele weken krijgen we de melding dat het modem (Experia V10) geen internettoegang heeft. De Wifi staat gewoon aan, maar kijken naar bijv. Youtube is dus onmogelijk. Elke poging strandt in het verzoek ‘probeer opnieuw’.

Sony heeft op afstand meegekeken en meldde dat er niets verkeerd is en adviseerde een teruggang naar fabrieksinstellingen. Daarna werkte het inderdaad wel totdat we vanwege heftig onweer een half uurtje de stroom van de tv afhaalden. Daarna had het modem geen toegang meer tot internet.

Inmiddels is gebleken dat de tijd op de tv niet correspondeert met de echte tijd en dat zou de verklaring zijn. Sony zegt dat er vermoedelijk een modeminstelling is die de communicatie tegenhoudt waardoor de tijd niet meer klopt. Er werd  gesuggereerd dat er misschien een KPN-firewall tussenzit.  Heeft iemand een idee wat er aan de hand zoukunnen zijn want steeds terug naar de fabrieksinstellingen wordt al snel erg vervelend.

 

Max

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maxiepaxie 19 June 2020, 15:56

Bekijk origineel

2 reacties

Het probleem is na meerdere pogingen opgelost!  De truc is achteraf gezien natuurlijk erg voor de hand liggend:  als de tv bij installatie om het land waar je woont vraagt, dan moet je uit de lange lijst van landen niet kiezen voor Nederland maar voor België.  Simpel toch.  Dat ik daar nou niet zelf opkwam!

 

Max

Hallo @Maxiepaxie , dat je daar niet zelf op kwam zou niet nodig moeten zijn.

Dan is het waarschijnlijk een tv via parallel-import, anders kan ik het niet verklaren.

Probeer je tv maar eens te registeren bij Sony voor service en updates, als dat lukt heb je wel een NL-TV en moet je ook de laatste software kunnen downloaden waarmee die bug (voor België) kiezen over is.

Het kan ook zijn dat Sony  niet puur voor NL of België kiest bij de import uit Japan, maar voor de BeNeLux, dan zou zowel, België, Luxemburg als NL te kiezen moeten zijn voor bepaalde instellingen.

Zelf heb ik sinds 2018 een originele NL Sony UHD-tv maar heb nooit voor een land hoeven te kiezen.

 

Reageer