Vraag

Bekabeld internet is elke dag tussen 18.00 en 20.00 uur erg instabiel

  • 5 November 2022
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Reputatie 1

Sind een week of drie heb ik tussen 18.00 en 20.00 uur een erg instabiel internet. Van volledig wegvallen tot trage verbinding (Bekabeld en dan uiteraard ook ook WIFI) Zo traag dat speedtest zelfs niet werkt. Ik heb experiabox v10 diverse keren stroom gehaald. Zonder resultaat.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

Reputatie 1

Beste joep1965,

 

dat soort dingen heb ik niet. Ik heb glasvezel bekabeld naar mijn werkkamer en WIFI met 4 experiaversterkers (2x bekabeld en 2x draadloos).

Buiten genoemde uren heb ik een perfect internet, zowel bekabeld als WIFI

 

groet

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @hdj53, ik denk graag mee. 

Het is inderdaad vreemd dat je dit alleen op dat moment hebt. Heb je ook andere apparaten (routers, smartdingen etc) in je netwerk? Zou je op dat tijdstip willen proberen om alles los te koppelen van de modem behalve je vaste pc die bekabeld is? Zet dan ook even je WiFi uit. Dit puur om te kijken of je dan wel de volledige snelheid haalt. Dus alles uit behalve je vaste pc met een kabel. Ik ben benieuwd wat je dan meet als je een speedtest uitvoert. 

Reputatie 1

Beste Alex_P,

bedankt voor het advies. Lukt mij niet om op korte termijn uit te voeren.

Ik heb inderdaad andere apparaten ( 16 stuks) in het netwerk.

Vreemd is dat KPN mijn gegevens ook niet kan uitlezen. Dus dan eerst maar de Experia box resetten. Zit ik ook niet op te wachten omdat ik de standaard ip  adres range heb aangepast ivm Vpn.

 

Overdag werkt het allemaal perfect. Na ongeveer 18.00 uur is het een paar uurtjes mis

 

groet

 

hdj53

Reputatie 7
Badge +24

Beste Alex_P,

bedankt voor het advies. Lukt mij niet om op korte termijn uit te voeren.

Ik heb inderdaad andere apparaten ( 16 stuks) in het netwerk.

Vreemd is dat KPN mijn gegevens ook niet kan uitlezen. Dus dan eerst maar de Experia box resetten. Zit ik ook niet op te wachten omdat ik de standaard ip  adres range heb aangepast ivm Vpn.

 

Overdag werkt het allemaal perfect. Na ongeveer 18.00 uur is het een paar uurtjes mis

 

groet

 

hdj53

Wacht dan in ieder geval met het resetten van de Experiabox tot je je het hebt getest zoals ik heb aangegeven. Omdat het buiten die 2 uur wel goed werkt heb ik een vermoeden dat het ergens in het netwerk ligt. Laat het me weten als je dat hebt gedaan en wat de resultaten zijn. 

Reputatie 1

Ok, zal ik doen 

Reputatie 1

Beste Alex-P

 

welk netwerk bedoel je? Mijn interne netwerk vanaf het glasvezelpunt in mijn huis of het netwerk in de straat tot aan het glasvezelpunt in mijn huis. Zoals ik eerder aangaf maakt het niet uit of het bekabeld is of dat het de wifi is. Beiden zijn niet vooruit te branden of liggen er zelfs even heel kort uit.

 

groet

 

henri

 

Reputatie 7
Badge +24

Uiteraard bedoel ik het netwerk in je huis vanaf je modem. Samengevat: ook als je alles loskoppelt van je modem, behalve je pc/laptop met een kabel, dan blijft het probleem bestaan?