Beantwoord

Bekabelde internet verbinding valt weg

  • 6 March 2021
  • 12 reacties
  • 97 keer bekeken

Goedendag,

Sinds 24/02 zijn we overgestapt van Ziggo naar KPN. Alles werkt prima alleen de internet verbinding valt een paar keer per dag weg (vooral in de avond) Na een paar minuten werkt alles weer zoals het hoort, maar is wel mega irritant.

We hebben bekabeld internet en ik probeer de verbinding test te doen. De 1e stap geen probleem (de verbinding is in orde) bij de tweede stap blijft de test hangen op het herstarten van de modem. Hij blijft op een even geduld staan en de test is bezig, maar hij blijft ook bezig (tot 45 minuten geprobeerd,) maar niks).

We hebben de KPN box 12

Wat te doen om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Sois 13 March 2021, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best. Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruikt u draadloze verbindingsets of andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?

Op het modem zitten de wifi versterkers , tv, PlayStation en versterker een via een switch 2 pc’s. Ik doe verder niks via het elektriciteit net.

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Wat gebeurt er met de lampjes op het modem? Worden rood of blijven ze groen?

geen glasvezel. Het internet knopje begint te knipperen. de verbinding op pc valt dan uit en op mijn telefoon heb ik melding “verbinding zonder internet” na een paar minuten werkt alles weer zonder te restarten. (Restart heb ik ook al een paar keer geprobeerd)

 

Badge +19

Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Echt met de resetknop? Welk type modem heb je?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Sois, welkom! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de laatste vragen die Joep1965 stelt. Heb je het modem al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet? En heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Ik hoor het graag van je :-).

@Marcia_  

geen glasvezel. 

Reputatie 7
Badge +30

Kan ik iets voor jou betekenen, @HansaanZet?

@Marcia_  Je vroeg om het glasvezelkastje stroomloos te maken maar TS heeft geen glasvezel schreef ze……. :wink:

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_  Je vroeg om het glasvezelkastje stroomloos te maken maar TS heeft geen glasvezel schreef ze……. :wink:

Och:sweat_smile: mínstens drie keer overheen gelezen. Bedankt voor je bericht!

 

@Sois hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets voor je betekenen?

Hi Marcia,  Er is een monteur langs geweest laag aan de verbinding van meterkast naar telefoon aansluiting.

Probleem is opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

Super!