Vraag

Bepaalde apps laden niet op Android ondanks snelle verbinding

  • 20 July 2021
  • 2 reacties
  • 357 keer bekeken

Ik heb sinds kort een probleem op een aantal apparaten (android tablets + Samsung Telefoon). Enkele apps laden niet, terwijl er wel een snelle internetverbinding is. Ik heb een klein beetje geprutst (eigenlijk niks veranderd) in de settings van de Experiabox(v10) en de Experia Wifi en sindsdien doet dit probleem zich voor.

  • Bepaalde apps (NOS, AD, Rabobank, RTV Oost) openen wel, maar laden niks als ik met ons WiFi netwerk verbonden ben.
  • Andere apps werken probleemloos.
  • Via 4G werkt alles probleemloos
  • Als ik verbinding maak met een ander WiFi netwerk (bijv. hotspot iOS telefoon) werkt alles ook gewoon goed
  • Apps zijn al verwijderd van de telefoon/tablets en opnieuw geinstalleerd
  • Experiabox is al meerdere malen naar fabrieksinstellingen hersteld. Er is ook al een nieuwe Experiabox door KPN opgestuurd. 
  • Internetsnelheid is ± 100mb/s op de apparaten
  • Apparaten zijn ‘verwijderd’ van de router en opnieuw verbonden
  • Caches van apps zijn verwijderd
  • DHCP/Static instellingen zijn beide geprobeerd
  • Ipv6-forwarding aan/uit ook niet geholpen
  • 5ghz en 2.4ghz zijn beide ingeschakeld, bandsteering ingeschakeld met een drempel van -55db. 
  • Apparaten hebben allemaal de meest recente software versie, net als de Experiabox en Experia Wifi
  • Er zijn geen problemen met iOS apparaten. 

Ik heb ook al 1,5 uur met de helpdesk van KPN gebeld, maar zij konden mij ook niet verder helpen. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb een klein beetje geprutst (eigenlijk niks veranderd) in de settings van de Experiabox(v10) en de Experia Wifi en sindsdien doet dit probleem zich voor.

  • Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Hallo @jmombarg ,

Ik ben bang dat dit de reden is. Probeer de settings weer terug te krijgen in de originele staat. 

Hi @Noordzee ,

Dat heb ik dus gedaan met de fabrieksinstellingen. Als ik de instellingen 1 voor 1 door loop, kan ik echt niks zien wat het eventueel zou kunnen zijn.