Vraag

Beperkte wifi en wifi manager werkt niet

  • 3 December 2021
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Vanwege het thuiswerken, vind ik goede wifi verbinding heel belangrijk maar deze is zeer slecht op de 2de en 3de verdieping. Op de 3de verdieping valt de verbinding zelfs in zijn geheel weg. Zojuist al meerdere keren de wifimanager geprobeerd, maar ik kom niet verder dan de stap waarbij ik moet aangeven welke apparaten in huis wifi gebruiken. Na het aanklikken van de apparaten en ‘verder’ krijg ik een pop-up met de vraag of ik het zeker weet en ik kan daar alleen op een kruis klikken. Wat mij weer brengt bij de vorige stap.  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke Experiabox heeft u?

En heeft u ook WIFI versterkers? Zie hier.

Badge +19

Met alleen een modem ga je het anno 2021 niet meer redden om in het hele huis goed wifi te hebben.  Je zal aan de slag moeten met wifipunten. Het beste is om op iedere etage een bekabelde wifi versterker te plaatsen.  Als je de wifimanager zorgvuldig doet dan krijg je bijna altijd het aanbod van 2 wifipunten voor € 60,00. Wil het nog steeds niet lukken met de wifimanager?

Met alleen een modem ga je het anno 2021 niet meer redden om in het hele huis goed wifi te hebben.

Why not?Als je een klein huis hebt of gewoon weinig netwerken in de buurt(zoals bij mij) kan het prima met alleen een modem.

Badge +19

@martijn197108 er staat toch duidelijk dat topicstarter 3 verdiepingen heeft! Topicstarter wil graag een goed wifinetwerk in het hele huis. De beste oplossing is dan op iedere etage een bekabeld wifipunt te creëren. Er zijn andere oplossingen maar die zijn altijd minder. 

Ik heb een hoekhuis met 3 verdiepingen, waarvan de 3e de vliering is en onbewoond.

Het is een huis van 1968 zonder beton en ik red het ook met 1 modem (Box12) in de meterkast.

Alleen de tuin en garage geen wifi, maar dat vind ik geen probleem.

Indien af en toe eens nodig zet ik mijn laptop op de werkkamer op de 1e verdieping als wifi hotspot in.

 

Ik heb een hoekhuis met 3 verdiepingen, waarvan de 3e de vliering is en onbewoond.

Het is een huis van 1968 zonder beton en ik red het ook met 1 modem (Box12) in de meterkast.

Alleen de tuin en garage geen wifi, maar dat vind ik geen probleem.

 

Ik heb ook 3 verdiepingen en red het met de v10.Zelfs in de tuin en op de parkeerplaats heb ik tot 100 meter vanaf het modem nog wifi!Maar dat komt vast door de weinige netwerken.

Badge +19

Ik zal het vast helemaal verkeerd zien maar als iemand vraagt om goed wifi in het hele huis dan ga ik er van uit dat die persoon op iedere etage ongeveer dezelfde snelheid wil hebben. Als er iemand is die met alleen een modem in de meterkast op de 3de verdieping met de 5ghz band dezelfde snelheid kan halen als naast het modem dan hoor ik het graag.  

Sowieso moet je niet willen thuiswerken over de Wifi,…

Modem benedenvloers, Meterkast, woonkamer wherever je hem maar wilt plaatsen.

Zorg voor een bekabeld accespunt op zowel de 2e en 3e woonlaag. Stel je netwerk goed in, scheid je netwerken tussen 2.4GHz en 5GHz. Loop je veldsterktes na, pas kanalen aan waar nodig.

Vervolgens sluit je qua apparatuur aan, alles wat alleen op 2.4GHz komt hierop, en lekker je laptop, telefoon, tablet op de 5GHz. Sluit bekabeld aan, wat prio nodig heeft.

Is hier inmiddels zo ingeregeld v.w.b. Wifi, dat ik op elke woonlaag een perfecte 5GHz verbinding heb. 

Je moet er even iets voor doen, het is een kleine investering. Maar je leven wordt er zoveel makkelijker van.

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @K.S.G.C.A. en welkom op ons forum!

Ik zie dat je al flink wat tips en trucs hebt gekregen. Ik heb hier nog een topic met wat verdere uitleg over de wifi manager evenals nog wat aanvullende vragen hier over. Ga je daar zo mee uitkomen? Zo niet dan verneem ik het uiteraard heel graag van jou! Als je dan je forumprofiel ook gelijk zou willen invullen met de gegevens die ik nodig heb om je verder te helpen, graag!