Beantwoord

Beschikbaarheid 4G-buitengebied

  • 10 January 2019
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik woon op: (...) Froombosch.
Volgens KPN is de 4G voor mijn adres niet beschikbaar.
Mijn buurman, op nummer 10, heeft wel de 4G modem in huis.
Hoe kan dat?
Download is 10,3 en upload is 2,3

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Bart_ 11 January 2019, 14:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Koos. Het is in de eerste plaats al bijzonder vervelend om traag internet te hebben. Sneller Internet Buitengebied is een mooie oplossing voor mensen met deze problematiek. Je kunt voor dit product in aanmerking komen als je aan een aantal voorwaarden voldoet. Als eerste moet je in het buitengebied wonen, er moet voldoende capaciteit op het 4G-netwerk zijn én de actuele snelheid moet minder dan15 MBit/s zijn. Het kan om die reden voorkomen dat jij wel in aanmerking komt voor het product en je buurman niet.

Je hebt je gegevens al vermeld (ik heb ze in je profiel gezet en uit dit openbare topic verwijderd). Wat bij jou speelt is dat er 16 Mbit/s op je adres geleverd kan worden. Ik heb dit zojuist gecheckt en dit komt ook daadwerkelijk binnen op je adres. Het is in die zin heel flauw, maar je zit dus net boven de grens. Nu geef je aan dat je minder snelheid haalt. Hoe heb je dit gemeten? Is dit via een bekabelde verbinding? Dat is uiteraard wel noodzakelijk. Zou je het ook eens via onze speedtest willen meten en de resultaten via een screenshot hier willen delen?

Bij de buurman verderop komt overigens veel minder snelheid binnen, vandaar dat het product daar wel geleverd kan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Koos. Ik zie dat ik geen reactie van je heb gekregen. Ik kijk graag verder met je mee, als dit nog nodig is. Laat het gerust weten.
Hallo Bart.

Als ik je goed begrijp krijg ik 1 mbit "teveel" binnen om in aanmerking te komen voor het 4G-netwerk. De metingen die ik op mijn laptop uitvoer middels de metingen van het KPN geven zonder uitzondering de waarden aan zoals ik ze heb doorgegeven. Ver beneden de 15 mbit dus. Dat betekent dat ik constant problemen heb met internet. Daarom wil ik graag de 4G net zoals al mijn buren.

Omdat dit niet mogelijk is zal ik in de loop van dit jaar gebruik gaan maken van de glasvezel-kabel. De kans is dan ook behoorlijk groot dat ik KPN ga verlaten na meer dan 30 jaar lidmaatschap. Dat zijn 50 euro inkomsten per maand die de KPN laat liggen plus een hoop negatieve reclame van mijn zijde. Het kan in mijn ogen niet waar zijn dat het 4G internet overgaat om 1 mbit, terwijl ik op mijn laptop 5 mbit te weinig binnenkrijg.

Groet,

Koos
Reputatie 7
Badge +20
Dag Koos. Dat klopt inderdaad, maar ik zou het graag ook via jouw bekabelde speedtest willen zien. Zo kan ik verder speuren. Ik kan me levendig voorstellen dat het heel cru is om net iets 'te veel' snelheid te hebben, maar zo'n grens moet ergens getrokken worden en daar kan ik niet omheen. Ik wijs je nog wel graag even op dit topic, voor wat meer achtergronden.

Reageer