Beantwoord

Bestaande klant

  • 8 March 2020
  • 19 reacties
  • 339 keer bekeken

vinden jullie het ook zo jammer dat bestaande klanten niks meer extra kunnen krijgen na een jaarcontract. 

ik wilde mijn jaar contract verlengen met een jaar maar was niks interessants aan om dat te doen. nu kun je beter elk jaar veranderen van aanbieder!

icon

Beste antwoord door Susan_ 10 March 2020, 19:46

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

Nee hoor, als nieuwe klant krijg je eenmalig een welkomstaanbieding. That’s it.

Na 1 jaar, is je contract doorlopend maandelijks opzegbaar. Je gaat hiermee geen nieuw contract aan.

Wil je dat wel, dien je over te stappen inderdaad, dus als je om korting verlegen zit, is kpn niet meer de juiste partij (en over een jaar, de nieuwe partij ook niet meer)

je kunt toch na een jaar weer een nieuw contract aan gaan en niet maandelijks door laten lopen, nu is het interessanter om elke keer bij andere aanbieders de welkomstbonus te innen toch? 

 

Reputatie 7

Tja, helaas werkt dat niet zo,….

 

 

Reputatie 7
Badge +24

je kunt toch na een jaar weer een nieuw contract aan gaan en niet maandelijks door laten lopen, nu is het interessanter om elke keer bij andere aanbieders de welkomstbonus te innen toch? 

Ja in theorie is dat een heel interessante optie. Puur financieel gezien. Maar je loopt het risico bij overstappen dat je een paar weken of langer zonder internet zit. Bovendien moet je dan eigenlijk steeds ook met je mobiele abonnement mee. Anders loop je veel voordelen mis en ben je de welkomstkorting ook zo weer kwijt. Sowieso is het steeds een heel gedoe. Probeer het maar eens een paar jaar, steeds ieder jaar overstappen. Je word het makkelijk zat.

Vlak voor mijn vakantie zeg ik mijn KPN Compleet, rekeninghoudend met de opzegtermijn van 1 maand, op zodat ik na mijn vakantie bij de nodige instanties mijn e-mailadres etc. kan aanpassen.
KPN is veel te duur en zo flexibel als een stoeprand! Wegwezen dus!

 

Badge +19

@nigel7 vooral doen al je daar gelukkig van wordt.  

Reputatie 7
Badge +11

@nigel7 

Als KPN iedereen korting gaat geven,wie gaat dat betalen? 

Dan ga jij en ik en andere abonnees daar de rekening van betalen🤨

@nigel7

Als KPN iedereen korting gaat geven,wie gaat dat betalen? 

Dan ga jij en ik en andere abonnees daar de rekening van betalen🤨


Als ze helemaal niks meer van een mij als abonnee ontvangen dan zijn de overblijvers de pineut en niet ik. De 1e 6 maanden ga ik bij mijn volgende provider €60,- per maand en daarna €40,- per maand minder betalen. Achteraf bezien ben ik veel te lang bij KPN als abonnee blijven hangen.
KPN was (en is) heel erg goed maar zoals het daar nu aan toe gaat betalen de klanten het gelag.

Reputatie 7
Badge +11

Je bent natuurlijk vrij om ieder jaar over te stappen, om een leuke korting elders te krijgen.

Ik heb daar geen zin in,wij hebben prima internet en tv.

Wat je bij een overstap nog maar moet afwachten.

Jammer dat je overstapt, misschien krijg je alsnog een leuke aanbieding van KPN.

Nieuwe klanten krijgen dus géén gratis Super WiFi, maar leveren de korting die ze normaal gesproken als nieuwe klanten krijgen in in ruil voor “gratis” TV of SuperWiFi. Net zoals bij alle andere providers geeft KPN éénmalig iets extra aan nieuwe klanten, net zoals jij dat ook gekregen hebt toen je klant bent geworden.

Niets bijzonders dus. Als jij de komende maanden 50% korting krijgt in ruil voor “gratis” SuperWifi zou je dan wél het gevoel hebben dat je iets gratis gekregen hebt?

Reputatie 7

De 1e 6 maanden ga ik bij mijn volgende provider €60,- per maand en daarna €40,- per maand minder betalen.

Naar welke provider ga je dan want dat wil ik ook wel. :sunglasses:

Mobiel (sim only) & thuis van t-mobile via glasvezel. 1000/1000 Mbit incl. onbeperkt mobiele telefoongebruik. https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis?combideal

Los van het duurdere abonnement bij KPN betaal ik ook nog eens €12,99 voor 500 Mbit snelheid.

Reputatie 7

Aha, T-Mobile …

Nee, dat laat ik dan toch maar links liggen.

Mijn mobiele telefonie heb ik al vele jaren naar alle tevredenheid bij T-Mobile ondergebracht maar mijn vaste aansluiting zal ik daar niet onderbrengen. Als het publieke IP adres vast zou zijn, dan zou ik het nog overwegen, maae met een publiek IP adres dat om de haverklap wijzigt wordt het verdomde lastig om 24x7 site-2-site VPN tunnels in de lucht te houden.

Mensen staren zich blind op welkomstacties. Als bestaande abonnees ook dat soort cadeautjes zouden krijgen zou dat ongetwijfeld een (forse) verhoging van de abonnementsprijzen gaan inhouden want KPN kan evenmin als wij van de wind leven. Per saldo ben je dan net zo duur of duurder uit, maar dan heb je misschien wel ieder jaar een "leuk cadeautje". Och, wij blijven Nederlanders, nietwaar? 

Voor nieuwe klanten kost het dus niets extra, want de eerste maanden korting die je normaal gesproken altijd krijgt lever je in. Dus nieuwe klanten betalen de “gratis” SuperWiFi zelf, niet meer dan logisch dat bestaande klanten het óók zelf moeten betalen als ze dit “gratis” willen hebben..

Dier korting is uiteraard ook gewoon verrekend in het abonnementsgeld, want de eerste 3 maanden 50% korting betekend dus eigenlijk dat de abonnementsprijs 15% per maand om laag zou moeten kunnen. (Is géén verwijt richting KPN, zo werkt het bij álle providers!)

Maar inderdaad, zodra een Nederlander het woord “korting” of “gratis” ziet dan is men door het dolle heen, omdat men denkt dat er iets te halen valt.

Als men de abonnementskosten nu eens met 20% gaat verhogen, maar klanten wél elk jaar een cadeau uit laten kiezen, dan zou het zomaar extra klanten op kunnen leveren. Dit is het zelfde met de mensen met een “gratis” mobiele telefoon bij hun abonnement. Er zijn gewoon echt mensen die denken dat ze iedere 2 jaar een nieuwe gratis telefoon uit mogen kiezen :)

Hoi  Allemaal,

Ik begin zo moe te worden van het bedelen van bestaande klanten, hou er toch mee op.

Ik koop om de 4 jaar een nieuwe motor (BMW) Bij elkaar opgeteld zijn er dat nu al een flink aantal.
Over het algemeen ruil ik mijn BMW in, en natuurlijk krijg ik daarvoor korting op mijn nieuwe motor, maar nooit meer dan wat hij opbrengt voor hun na verkoop van mijn ingeleverde motor. 

Logisch ook, doen ze dat niet dan zijn ze binnenkort verdwenen uit het straatbeeld.
Ook heb ik nog nooit te horen gekregen, U bent een oprechte trouwe klant, weet u wat neem deze maar mee voor de helft van de prijs.

Handel is voor een ondernemer om winst te maken.

Mij op een goede manier behandelen is van meer belang dan kortingen die ik uiteindelijk zelf weer te verreken heb.

En KPN heeft tot nu toe dat wat ik besteld heb afgeleverd zonder problemen.
Geen storingen op internet en tv, en bellen en gebeld worden is tot nu toe ook altijd goed gelukt.

Als je niet tevreden bent heb je de vrijheid om te gaan, met andere woorden ik kan opstappen bij mijn BMW dealer en op zoek gaan naar een andere dealer, en ik kan ook weggaan bij KPN. Providers genoeg zou ik denken.
Ik was dat niet van plan, ik ben tevreden over de door hun geleverde diensten.

En als jullie dat niet zijn.
Gewoon opstappen.
Kortom u bent vrij om te gaan en te staan waar u wilt zijn.

vinden jullie het ook zo jammer dat bestaande klanten niks meer extra kunnen krijgen na een jaarcontract. 

ik wilde mijn jaar contract verlengen met een jaar maar was niks interessants aan om dat te doen. nu kun je beter elk jaar veranderen van aanbieder!

KPN hanteert sedert jaar en dag een zogenaamd piepsysteem voor klanten die naast trouw ook nog eens kritisch zijn; zo kun je jaarlijks bellen (piepen) en een van de dan lopende nieuwe klantenactie afgeleide korting krijgen. Zo heb ik vandaag mijn bestaande KPN Internet omgezet naar Hussel en krijg 6 maanden 10 euro korting.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @p.huiskes, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Voor bestaande klanten zijn er inderdaad geen welkomstacties in de vorm van korting of iets dergelijks. Die is er, op een gegeven moment, bij iedereen wel een keer geweest! Of in de vorm van een extra pakket voor meerdere maanden of een televisie. Het is niet per se de prijs waardoor klanten bij KPN blijven, want we komen er gewoon voor uit dat we geen prijsvechter zijn. We zetten ons in op een beter netwerk en goede service. Uiteraard ben je na een contractperiode van 1 jaar vrij om te gaan en te staan waar je wil. Dus jaarlijks overstappen is mogelijk, maar soms komen er ook problemen achter weg. Niet alle providers doen mee aan de overstapservice, en soms zit je dan met een periode die je moet overbruggen of weer een monteur over de vloer en het heen en weer sturen van apparatuur. Maar weegt dit niet op tegen de korting die je krijgt? Dan moet je het vooral niet laten :blush:

Heb je nog andere vragen? Dan hor ik het graag!

Hi @p.huiskes, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Voor bestaande klanten zijn er inderdaad geen welkomstacties in de vorm van korting of iets dergelijks. Die is er, op een gegeven moment, bij iedereen wel een keer geweest! Of in de vorm van een extra pakket voor meerdere maanden of een televisie. Het is niet per se de prijs waardoor klanten bij KPN blijven, want we komen er gewoon voor uit dat we geen prijsvechter zijn. We zetten ons in op een beter netwerk en goede service. Uiteraard ben je na een contractperiode van 1 jaar vrij om te gaan en te staan waar je wil. Dus jaarlijks overstappen is mogelijk, maar soms komen er ook problemen achter weg. Niet alle providers doen mee aan de overstapservice, en soms zit je dan met een periode die je moet overbruggen of weer een monteur over de vloer en het heen en weer sturen van apparatuur. Maar weegt dit niet op tegen de korting die je krijgt? Dan moet je het vooral niet laten :blush:

Heb je nog andere vragen? Dan hor ik het graag!

Hallo Susan,

het loont zich in mijn ogen wel om dan jaarlijks over te stappen. Ik had het ook niet erg gevonden om weer een jaarcontract met kpn aan te gaan. Zo zijn jullie weer verzekerd van een jaar inkomsten van internet, tv, enz.  Wat ik alleen jammer vind is dat de nieuwe klanten  gelokt worden en dat is echt niet alleen kpn hoor, maar als je als bestaande klant een jaar wil verlengen je te horen krijgt. Oké is goed. Maar daar doen we verder niks mee.

het is overal zo en dat weet ik. Dus in mijn ogen zou het dan interessant zijn om elk jaar te veranderen van aanbieder.

 

 

Reageer