Vraag

beste met glasvezel volgens consumentenbond?

  • 12 February 2020
  • 13 reacties
  • 165 keer bekeken

KPN probeer een ander te kietelen, maar niet de consument. Woon in een middelgrote stad . Niks geen aanbieding van glasvezel.

Al jaren wordt KPN aangemoedigd om glasvezel aan te leggen maar niets ervan. En als je dan de glasvezel check doet krijg je: “helaas bij u is geen glasvezel”. Dit is de boodschap die ik al jaren krijg.

Vervolgens wordt ADSL aangeprezen als zijnde bijna net zo goed als glasvezel.

Bespaar me al die flauwe (spam) kul.

Johnsp


13 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik begrijp je frustratie. Hier in Krimpen aan den IJssel is het ook huilen met de lamp aan!

Krijg ik in november 2019 een kaartje in de bus van KPN dat het netwerk in de straat wordt opgewaardeerd. Binnenkort gaat u eens wat meemaken .…….

 

Betreft een upgrade van het kopernetwerk vanaf de wijkkast naar de centrale. 

Ik ga nu van 19 mbs naar 65 mbs! Wat een giller !! 

Als je ziet wat de kabel al biedt met internetsnelheid is zo'n opwaardering echt de lacher van het jaar!  

Badge +19

Waarom heb je dan geen kabel genomen? 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom heb je dan geen kabel genomen? 

Idd, wat zeur je? :wink:

Reputatie 5
Badge +3

Hier in Krimpen hebben we geen internet via de kabel ( Caiway). Wel internet en interactieve televisie op de glasvezel van Delta Fiber ( Delta en Caiway). 

Ik heb nu dus ook een glasvezelabonnement van Delta met een symmetrische snelheid van 400 mbs. Maar ik vind het interactieve televisieplatform van KPN veel gebruiksvriendelijker als dat van Delta en Caiway. Maar met 65 mbs als nieuwe hoogste snelheid, trekt KPN mij bij lange na niet over de streep.

 

Zo'n snelheid is toch niet meer van deze tijd ! 

Badge +19

Schei nou toch uit. De meeste mensen hebben aan die snelheid meer dan voldoende bij normaal gebruik. Ik woon in een buitengebied en kom niet boven de 30. Ben echt nog nooit tegen een probleem aangelopen. Het is net als bij een auto.  Sommige kunnen 250km per uur maar je gebruikt het nooit.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom niet? Ik heb "maar" 50 en doe er alles mee. Wat is dan wel van deze tijd? En waar heb je dat precies voor nodig?

Reputatie 5
Badge +3

Als ik Netflix kijk in UHD of Youtube in 4K op mijn smart tv  en als een ander gezinslid dan ook nog televisie kijkt en internet of mobiel dan wordt wordt het denk ik haperend beeld en buffers.

50 Mb gaat inderdaad goed met twee personen afhankelijk van wat je doet, 100Mb geeft iets meer armslag, zeker voor een hedendaags gezin in mijn ogen het minimale. Ik ken het TV platform van Delta/caiway niet daar kan en zal ik verder niet over oordelen.

 Eerst op de hoogte zijn dan oordelen. Meer dan 200Mb is vaak wel meer dan nodig.

KPN heeft kennelijk niet door dat tijden veranderen. Ja, wil je met je tijd meegaan dan moet je ook investeren. Wat dacht KPN van smart TV en meer van dat soort dingen? Als ik via YouTube iets wil zien dan hapert de verbinding om de zoveel minuten om maar een voorbeeld te noemen.

Daar heeft een 30Mb of 50Mb verbinding weinig last van. Welke snelheid is bij jouw leverbaar/haalbaar?

De investering moet wel worden terugverdiend. Ondernemers risico lijkt de Nv KPN niet te kennen.

Reputatie 7
Badge +17

@JohnSp Welkom op ons Forum! Als ik je goed begrijp wil je graag een glasvezel verbinding. We zijn inderdaad door heel het land Glasvezel aan het uitrollen. Helaas wordt nog niet overal glasvezel uitgerold. Je kan altijd contact opnemen met KPNNetwerkNL om te zien of er iets gepland staat in de nabije/verre toekomst. ADSL is zéker niet even goed/gewenst als Glasvezel. Ik ben benieuwd waar dit geïnformeerd wordt, want dat moet natuurlijk niet. Ik lees ook dat je internetverbinding niet optimaal is. Je ervaart haperend beeld bij het kijken van YouTube videos? 

Het 1e bezwaar dat ik heb tegen KPN (KPN is mijn  provider) dat er misbruik gemaakt wordt van persoonsgegevens die KPN heeft. Ongevraagd krijg ik een heleboel reclame over me uitgestort, die nergens op slaat.

Zo ook nu weer het bericht van Lisa. Al jarenlang loopt KPN te verkondigen dat ze bezig zijn met de uitrol. In de tijd dat KPN dit loopt te verkondigen, hadden ze het glasvezelnetwerk al 3 keer uit kunnen rollen door geheel Nederland.

Reputatie 7
Badge +17

@JohnSp Ik kan me voorstellen dat je graag een glasvezel verbinding krijgt, wie wil dit nou niet zou je denken. Het gros van de klanten die te doen hebben met ‘slechts’ een ADSL verbinding wenst liever Glasvezel. Dit is logisch, dus ik begrijp heel goed dat je liever Glas hebt dan koper. De reden dat heel Nederland nog geen glasvezel heeft heeft natuurlijk meerdere redenen. Een van de meest voor de hand liggende redenen is natuurlijk de kosten die het met zich meebrengt. Wij leggen de glasvezelverbinding gratis aan, dit moet wel uit kunnen natuurlijk. We gaan pas glasvezel schieten als een bepaalt aantal klanten akkoord is. Mijn advies blijft om contact op te nemen met KPNNetwerk.nl en een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. Zij weten er het fijne van, wij helaas niet. 

“Het 1e bezwaar dat ik heb tegen KPN (KPN is mijn  provider) dat er misbruik gemaakt wordt van persoonsgegevens die KPN heeft. Ongevraagd krijg ik een heleboel reclame over me uitgestort, die nergens op slaat. Zo ook nu weer het bericht van Lisa”

Jammer om te horen dat je o.a. mijn reactie ervaart als ‘misbruik van klantgegevens’. De reden dat je een bericht krijgt van mij, is omdat je een topic hebt aangemaakt op ons publiekelijke Forum. Wij KPN Moderators, proberen ons gezicht te laten zien in ieder topic, omdat wij als enige geautoriseerd zijn om (eventueel) het e.e.a. uit te zoeken intern. Als je geen reclame of überhaupt e-mails/berichten/brieven van ons wenst te ontvangen, dan kan je je hiervoor afmelden. Als we ‘persoonlijke’ reclame sturen, kun je je hiervoor afmelden in de MijnKPN. Je kan daar aan/uitvinken wat je wel en niet wilt ontvangen.
Eventuele huis-aan-huis niet gepersonaliseerde reclame krijg je dan nog wel, tenzij je een Nee-sticker op de bus hebt.

Ik hoop dat je hier een beetje mee uit de voeten kunt. 
Als je verder nog vragen hebt, dan ben je hier van harte welkom.:wink:  



 

 

Reageer