Beantwoord

Bestelstatus geeft aan dat bestelling voor glasvezel geannuleerd is

  • 22 February 2022
  • 10 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik heb gisteren telefonisch  glasvezel internet en tv  besteld. Dat is allemaal prima verlopen en heb ook alle mails betreffende het abonnement ontvangen en ook al de datum wanneer de monteur komt om alles aan te sluiten. Later heb mijn bestelling ook gelijk aan mijn kpnid gekoppeld maar als ik de bestelstatus wil opvragen krijg ik de melding dat mijn bestelling geannuleerd is. Ik heb vanmorgen contact gehad met de klantenservice en daar werd mij verzekerd dat alles in orde was en dat ik mijn bestelling pas kan koppelen als die actief is. Ik ben het daar niet mee eens want ik moet normaal de bestelling kunnen volgen als die aan mijn kpn id gekoppeld is. En ik ben gewoon huiverig omdat dit nu al de 3de keer is dat ik die glasvezel bestel en die andere 2 keer is het ook misgelopen. De 1 ste keer omdat de glasvezel aansluiting nog niet gereed was en opeens na ongeveer 2 maanden werd mijn bestelling geannuleerd. In januari heb ik opnieuw een preorder laten plaatsen en kreeg daar ook een mail van. Omdat ik niks meer over mijn bestelling  hoorde heb ik dus gisteren met de klantenservice gebeld en gevraagd hoe het met de status van mijn bestelling zat en toen bleek dat er niks van te vinden was. Er stond wel nog die 1ste bestelling  wat geannuleerd was in het systeem. Dus ik vermoed ook dat daar ergens de fout zit en dat ik daarom ook die melding krijg dat de bestelling geannuleerd is. Nogmaals de klantenservice heeft mij verzekerd dat nu alles in orde is maar ik wil het gewoon kunnen volgen in de mijn kpn app. Graag een oplossing. Mvg. 

icon

Beste antwoord door huubD 26 February 2022, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @huubD! Wel zo fijn als de informatie in de KPN ID klopt. Heb je een nieuw pakket besteld? Of heb je een abonnement dat nu via koper gaat om laten zetten naar glasvezel? In dit geval lijkt het me verder handig als ik de bestelling even voor je nakijk. Zou je je profiel in willen vullen en laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik voor je wat de status is. 

Beste Bram ik heb mijn profiel zover aangevuld. 
Voor alle duidelijkheid wil ik nog even vermelden dat de info in mijn kpn NIET klopt. Ik kan de bestelstatus van mijn nieuwe bestelling van internet en tv niet inzien. Ik krijg steeds de melding dat mijn bestelling geannuleerd is en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice als dit niet klopt. De klantenservice heeft mij verzekerd dat alles in orde is maar ik wil die bestelling gewoon kunnen volgen in mijn kpn. Daar heb ik trouwens ook een mail van gekregen waarin stond dat ik de bestelling kon volgen. Ik hoop dat het opgelost wordt. Mvg. 

Reputatie 7
Badge +17

@huubD ik heb het vermoeden dat je MijnKPN automatisch gekoppeld is aan het voormalige klantnummer. Het klantnummer dat is opgezegd. Je nieuwe bestelling staat namelijk goed in ons systeem. De monteur staat nog steeds gepland voor de laatste week van maart, zoals aangegeven in de mail van 21 februari. Kan je me nog bevestigen dat je tijdens het koppelen van je product kiest voor “Thuis”. En dat je het klantnummer opgeeft die in de mail van 21 februari en je profiel staat? 

Beste Bram ik denk ook dat het met die oude bestelling te maken heeft en dat ik daarom die foutmelding krijg. Als ik online in mijn kpn ga zie ik ook dat daar nu 2 “thuis” abonnementen staan met dus ook 2 verschillende klantnummers. Dus die oude bestelling en ook die nieuwe. En ik kan die zelf ook niet verwijderen. In de mijnkpn app staat alleen maar die nieuwe bestelling (thuis) gekoppeld met dus het nieuwe klantnummer maar  daar krijg ik dus ook die foutmelding dat de bestelling geannuleerd is. En die foutmelding krijg ik ook online. Ze moeten die oude bestelling uit het systeem verwijderen en misschien dat het dan opgelost is. In ieder geval weet ik nu weer dat het nog goed zit met mijn bestelling maar het neemt het onzekere gevoel niet weg. Het moet gewoon allemaal correct werken en dat ik de bestelstatus kan volgen. Mvg. 

Reputatie 7
Badge +17

@huubD dat ben ik met je eens. Ik kan 2 dingen voor je doen. De makkelijkste weg is met een ander e-mailadres een MijnKPN aan te maken en daar het nieuwe abonnement aan te koppelen. Als je wilt kan ik ook acties uitzetten om het huidige account op te schonen. Het enige dat ik daar nog voor hoef te vragen van je is met welk e-mailadres je nu de MijnKPN hebt. Als je dit wilt laat het dan in je profiel weten. Die manier kan wel wat langer duren. 

Beste Bram ik heb in mijnkpn een ander e-mailadres aangemaakt en het nieuwe abonnement gekoppeld maar het heeft niks geholpen want als ik weer op de bestelstatus klik komt weer de melding dat de bestelling is geannuleerd. 
Maar in principe blijft het ook allemaal hetzelfde want mijn e-mailadres is wel veranderd maar de gegevens veranderen niet. Ik zal mijn huidig e-mailadres in mijn profiel zetten en misschien dat je het dan met dat opschonen van mijn account kan oplossen. Mvg. 

Beste Bram ik heb het waarschijnlijk verkeerd verkeerd gedaan om mijn e-mailadres in mijn kpn te veranderen. In jouw bericht stond dat Ik een nieuw kpn id moest maken. Ik probeer dit nog eens en laat naderhand weer wat weten.  

Beste Bram ik heb een nieuw kpn id aangemaakt en het probleem is gelukkig opgelost. Bedankt dat je mij daarmee geholpen hebt. Mvg. 

Reputatie 7
Badge +17

@huubD ah, top! Mooi dat het zo is opgelost. Alvast veel plezier met het abonnement en een fijn weekend! :slight_smile:

Dankjewel en jij ook een fijn weekend.