Beantwoord

beveiliging ExperiaBox V9: NIET VEILIG

  • 12 January 2021
  • 3 reacties
  • 679 keer bekeken

Mijn iPad-pro (v14.2) geeft aan dat de beveiliging WPA (TKIP) van het netwerk ver onder de maat is... dit zou minimaal WPA2 (AES) moeten zijn. Hoe is dit te wijzigen op de ExperiaBox v9?

 

icon

Beste antwoord door GeeJee. 19 January 2021, 22:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @GeeJee., welkom op het forum. Dat staat in dit topic uitgelegd!

 

Hoi @GeeJee., welkom op het forum. Dat staat in dit topic uitgelegd!

 

De verwijzing naar die topic is niet compleet… nadat je inlogt op http://192.168.2.254 kom je op een zgn ‘admin-inlogscherm’ waar je in eerste instantie geen wachtwoord voor nodig hebt…. klik op return en maak een wachtwoord aan…. na opnieuw inloggen (met het nieuwe wachtwoord) kom je in de modem-instellingen…. echter wat dan???? Welke vervolgstappen zijn nodig om WPA2 beveiliging op het wifi-netwerk te verkrijgen?

Is dit niet een klusje voor de kpn-service-monteur? Het kan toch niet zo zijn dat de ‘gemiddelde gebruiker’ dit op afstand kan fiksen!!!

 

 

Vervolg: ga naar het tabblad ‘network’ kies vervolgens voor ‘WLAN’ en ‘security’…. pas hier de beveiligingsinstellingen aan… gefikst 😊!