Beantwoord

Beveiligingsniveau WPA3 nodig voor apple apparatuur

  • 4 February 2022
  • 7 reacties
  • 437 keer bekeken

Met de huidige apparaten van fabrikant Apple is het noodzakelijk om een beveiligingsniveau van WPA3 te hebben in het WIFI 6 netwerk. Graag zou ik willen vragen wanneer dit uitgerold word zodat Apple gebruikers maar ook niet Apple gebruikers gebruik kunnen maken van het WPA3 beveiligingsniveau?

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 8 February 2022, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hi @Armin1 ,

Op technisch gebied ondersteund alleen de box12 wpa3 en de ouder alleen wpa of wpa2,KPN heeft ervoor gekozen om wpa3 nog niet aan te zetten op de box 12.

Als je een update doet op de ibook/iphone moet hij volgens mij het weer doen.

Hi @martijn197108 

Thanks voor je snelle reply. Los gezien van de aanpassing op Apple devices zou ik een hoger beveiligingsniveau willen voeren. Is het op een wijze met de Box 12 wel mogelijk of word het dan wachten op een software update van de Box 12 waarbij de WPA3 als optie word meegenomen.

 

Daarbij ook wel bijzonder trouwens daar KPN de WPA3 technologie wel noemt in de WIFI 6 communicatie (zie: https://www.kpn.com/internet/wifi/wifi-6.htm)

 

Groet

Hoi @Armin1 ,

Het is dan wachten op een software update.

@martijn197108 Dat denk ik idd ook. Thanks!

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Armin1 en van harte welkom op ons forum! 

Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent door Martijn. Er is op dit moment geen nieuws over WPA3. Je kunt ons KPN Box 12 update-topic volgen voor het laatste nieuws over de updates voor het modem. Dan ben je altijd op de hoogte. Daarnaast komt het vooral bij Apple apparatuur vaker voor dat er beveiligingswaarschuwingen worden gegeven. Je vindt hier nog een tip voor de WPA2 instellingen van @PeterG. Daarnaast zagen we de laatste tijd op hoofdzakelijk iPhones meldingen over versleuteld DNS verkeer na een iOS update. Mocht dat van toepassing voor je zijn, lees je er daar meer over.

@Alexandra Thanks voor het inhaken op deze vraag. Idd al geholpen door @martijn197108 !
Ik zal de topic volgen lig! Nog een tip voor jullie; check even of de communicatie hierover op jullie site wellicht wat aangepast kan worden om geen verkeerde verwachtingen te scheppen over WPA3.. Links mbt instellingen gaan we er langs houden. Thanks!

Reputatie 7
Badge +19

@Armin1 Goed idee. Dankjewel voor de tip, die neem ik mee!