Beantwoord

Bezoek aan huis vanuit kpn glasvezel

  • 11 May 2021
  • 14 reacties
  • 665 keer bekeken

Vandaag kwam er een jongen van kpn aan de deur, hij moest de glasvezelaansluiting controleren achter onze bank. Nu zit daar de hele aansluiting niet, dus blijf het een vreemd verhaal vinden. Klantenservice kan mij niet helpen, maar lijkt me dat jullie moeten weten wat iemand moet komen controleren?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 11 May 2021, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

En kon hij zich legitimeren en een aanvullende orderbon laten zien?
Ik zou hem anders mooi weer wegsturen.

Reputatie 7
Badge +12

Klantenservice weet hier niks vanaf omdat dit iemand van KPN NetwerkNL is geweest. De contactinformatie kunt u vinden op www.kpnnetwerknl.nl

Als er iemand langs is geweest en dit was een “officieel” bezoek dan zullen hun het zeker weten.

@Charlaine  1. Waarom vraag je niet eerst naar een legitimatiebewijs van zo iemand ?

  1. Glasvezel wordt aangelegd door KPN Netwerk NL, dus is dat glasvezelaansluitpunt al aangelegd in uw woning of ligt de oranje glasvezelkabel nog buiten ?
Reputatie 7
Badge +22

@Charlaine heb je deze persoon binnengelaten? Hopelijk niet, tegenwoordig proberen criminelen van alles om in huizen binnen te komen. 

Klantenservice weet hier niks vanaf omdat dit iemand van KPN NetwerkNL is geweest. De contactinformatie kunt u vinden op www.kpnnetwerknl.nl

Als er iemand langs is geweest en dit was een “officieel” bezoek dan zullen hun het zeker weten.

Dit moet inderdaad bekend zijn bij KPN netwerk.nl, heb je ook een mail gehad met hun aankomst aan jou deur?

Reputatie 3

@Charlaine heb je deze persoon binnengelaten? Hopelijk niet, tegenwoordig proberen criminelen van alles om in huizen binnen te komen. 

Klantenservice weet hier niks vanaf omdat dit iemand van KPN NetwerkNL is geweest. De contactinformatie kunt u vinden op www.kpnnetwerknl.nl

Als er iemand langs is geweest en dit was een “officieel” bezoek dan zullen hun het zeker weten.

Dit moet inderdaad bekend zijn bij KPN netwerk.nl, heb je ook een mail gehad met hun aankomst aan jou deur?

Vaak kondigt NetwerkNL niets aan en staan ze ineens voor de deur. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat dit legitiem bezoek is geweest. Laat natuurlijk nooit iemand binnen als je het niet vertrouwt.

Reputatie 7
Badge +10

Vaak kondigt NetwerkNL niets aan en staan ze ineens voor de deur.

Wordt het de allerhoogste tijd dat ze die procedure veranderen in wel van tevoren aankondigen. Helaas door een toenemende groep criminelen die misbruik maken van de situatie kun je helaas niet anders. Je zult als organisatie er dan ook beslist op moeten inspelen om daarin het verschil te maken.

Reputatie 3

Vaak kondigt NetwerkNL niets aan en staan ze ineens voor de deur.

Wordt het de allerhoogste tijd dat ze die procedure veranderen in wel van tevoren aankondigen. Helaas door een toenemende groep criminelen die misbruik maken van de situatie kun je helaas niet anders. Je zult als organisatie er dan ook beslist op moeten inspelen om daarin het verschil te maken.

Hoewel ik het met je eens ben, snap ik de werkwijze ook wel. De werktijd varieert soms nogal per klant denk ik. En om nu een hele dag thuis te moeten blijven voor een meting van hooguit 5 of 10 minuten is ook zo zuur.

Voor zo ver ik me kan heugen, correct me if I’m wrong, moet iedereen van NetwerkNL zich desgewenst kunnen identificeren als NetwerkNL medewerker. Toch weer een vorm van zekerheid :).

Reputatie 7
Badge +10

Hoewel ik het met je eens ben, snap ik de werkwijze ook wel. De werktijd varieert soms nogal per klant denk ik. En om nu een hele dag thuis te moeten blijven voor een meting van hooguit 5 of 10 minuten is ook zo zuur.

Daar zijn tegenwoordig veel betere werkwijzen voor beschikbaar.
In eerste instantie zul je als klant van tevoren geïnformeerd kunnen worden dat er metingen of wat al dies meer zij “uitgevoerd zouden kunnen worden”. Daar hoeft nog niet eens een exacte tijd bij te staan. Gewoon de informatie dat in “de komende dagen / weken” je een medewerker kunt verwachten.

Je zou er ook niet speciaal “voor thuis moeten blijven”. Gaandeweg de tijd verstrijkt komen er meer expliciete tijden naar boven met extra keuze mogelijkheden om een tijd vast te leggen, zodat je weet wat je kunt verwachten (en of je eraan kunt voldoen).

Als organisaties als ziekenhuizen, huisartsen, tandartsen je netjes van tevoren pakweg één / twee dagen van tevoren een SMS-bericht kunnen sturen dat je een afspraak hebt bij de betreffende organisatie, moet dat in de huidige tijd uiteraard ook simpel te regelen moeten kunnen zijn door iets als een “internet provider” of een “netwerkbeheerder” als die voor controle langskomen?

Dat zijn nota-bene “de expersts” om dat perfect te kunnen regelen.
Althans dat zou je mogen verwachten!!   De praktijk blijkt echter vele malen weerbarstiger.

Waarom kunnen veel kleinere organisaties als bijv. mijn eigen “Woningbouwcorporatie” m.b.t. onderhoud dat wel. Of bijv. Post NL of voor mijn part "Domino Pizza” of de plaatselijke shoarma of sushi leverancier? Die hebben dat werkelijk wel iets van 10 keer beter georganiseerd.
Dat pleit nu niet zo direct voor de capaciteiten van “KPN” !!.

KPN heeft er uiteindelijk zichzelf mee, als meer en meer mensen zonder voorafgaande info die medewerkers gewoon de deur zullen wijzen, dat kost pas echt geld. Vergeefs langs adressen gaan. (Word uiteindelijk toch weer omgeslagen naar hogere tarieven voor internet  abonnementen naar gebruikers toe om dat te kunnen bekostigen. Daar ben je als klant dan mooi klaar mee).

Reputatie 1

Vorige week stonden 2 heren van kpn voor de deur ,met de mededeling dat zij een foto van de meterkast moeten maken voor het aansluiten van glasvezel. Waarom word er niet eerst een melding van gemaakt ? En klopt dat wel ,graag in het vervolg even een email of brief sturen .anders komt er niemand binnen. 

Badge +19

@Alard ze moeten zich legitimeren als u daar naar vraagt. 

Reputatie 7
Badge +12

Vorige week stonden 2 heren van kpn voor de deur ,met de mededeling dat zij een foto van de meterkast moeten maken voor het aansluiten van glasvezel. Waarom word er niet eerst een melding van gemaakt ? En klopt dat wel ,graag in het vervolg even een email of brief sturen .anders komt er niemand binnen. 

U zit op het forum van KPN de provider, het glasvezel wordt aangelegd en beheerd door KPNNetwerk.nl - zij gaan over de communicatie en zullen antwoord hebben op deze vragen.

Reputatie 1

Dan moet de website wel toegangkelijk zijn, en dat is het niet. Mooie service is dat , verwijzen naar een website die het niet doet. 

Badge +19

Dan moet de website wel toegangkelijk zijn, en dat is het niet. Mooie service is dat , verwijzen naar een website die het niet doet. 

Die site doet het bij mij gewoon hoor.

Dan moet de website wel toegankelijk zijn, en dat is het niet. Mooie service is dat , verwijzen naar een website die het niet doet. 

Die site doet het bij mij gewoon hoor.

bij mij ook @Alard