Beantwoord

Bij verhuizing NT laten hangen?

  • 30 March 2024
  • 9 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 2

In mijn huidige woning neem ik glasvezel van KPN af. Daarvoor zit er een Genexis NT gemonteerd.

In de nieuwe woning hangt enkel een FTU en geen NT. 

Krijg ik deze bij KPN standaard of is dat afhankelijk van het feit of sinds de aanleg van glasvezel in de nieuwe woning voor het eerst een nieuw abonnement wordt aangevraagd?

Mijn vraag is dus eigenlijk: is het logisch/beter/noodzakelijk om de NT te laten hangen of zou ik deze beter mee kunnen nemen om direct te kunnen worden aangesloten als ik bijvoorbeeld bij een andere provider dan KPN (b.v. Budget) een abonnement ga afnemen over glasvezel?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 30 March 2024, 21:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De NT of ONT is gebonden aan het huis en mag niet mee verhuist worden. Indien er in de nieuwe woning geen (O)NT beschikbaar is dan zal KPN er kosteloos een leveren. 

Reputatie 2

De NT of ONT is gebonden aan het huis en mag niet mee verhuist worden. Indien er in de nieuwe woning geen (O)NT beschikbaar is dan zal KPN er kosteloos een leveren. 

 

Dat is goed om te weten, maar volgens mij weten providers van elkaar niet of er al een NT actief is. Ik weet uit ervaring dat bijvoorbeeld KPN niet kan zien welke NT met welk serienummer geplaatst is bij een klant die Budget heeft. Moet je dan in het geval er een NT aanwezig is en er gebruik wordt gemaakt van PON, zelf het serienummer doorgeven aan de provider zodat deze de NT ‘actief’ kan maken?

Reputatie 7
Badge +24

Bij de overstap van de ene naar de andere provider stuurt de nieuwe provider volgens mij een nieuw kastje toe en de oude provider wil zijn kastje terug.

Reputatie 7
Badge +12

KPN weet zeker wel welke ONT waar hangt. Ze worden allemaal geregistreerd op adresniveau. Enige probleem is als de vorige eigenaar glasvezel had en het kastje heeft meegenomen. KPN denkt dan dat de oude woning een kastje heeft. U zult dan moeten bellen met ons voor een nieuw kastje.

Reputatie 7
Badge +12

Bij de overstap van de ene naar de andere provider stuurt de nieuwe provider volgens mij een nieuw kastje toe en de oude provider wil zijn kastje terug.

Nee dit is echt onjuist, we hebben zelfs stickers welke we eigenlijk op de (O)NT's horen te plakken zodat ze niet worden meegenomen bij verhuizing.

 

Ik wil wel zo'n sticker @Ik_Combineer 

Reputatie 7
Badge +9

Bij de overstap van de ene naar de andere provider stuurt de nieuwe provider volgens mij een nieuw kastje toe en de oude provider wil zijn kastje terug.

Nee dit is echt onjuist, we hebben zelfs stickers welke we eigenlijk op de (O)NT's horen te plakken zodat ze niet worden meegenomen bij verhuizing.

 

Ik gok dat bijna geen monteur die dingen erop plakt 😁

Reputatie 7
Badge +12

Volgens mij hebben we die stickers al een jaar of drie en ben ikzelf door een velletje of drie heen. Bij een enkel type GOF NT wordt de sticker mee geleverd in de doos en dan plak ik hem wel altijd. Het wordt gewoon heel vaak vergeten.

Reputatie 5
Badge +5

Volgens mij hebben we die stickers al een jaar of drie en ben ikzelf door een velletje of drie heen. Bij een enkel type GOF NT wordt de sticker mee geleverd in de doos en dan plak ik hem wel altijd. Het wordt gewoon heel vaak vergeten.

Ik plak ze idd 9 vd 10 keer er op dat zou gewoon moeten om idd bovenstaande verwarring zoals bv van @van Selm te voorkomen maar goed af en toe vergeten overkomt mij ook wel eens. De vellen kunnen we gewoon ten alle tijden bij bestellen. Dat is geen probleem ;]

Reageer