Vraag

bijna geen wifi op zolder

  • 16 January 2021
  • 3 reacties
  • 213 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Beste KPN, vandaag heb ik de wifi manager gedaan. Daar kwam uit dat ik recht heb op een gratis monteur. Dat heb ik niet meteen aangevraagd, omdat ik eerst wil weten wat dat oplevert.

De situatie is als volgt. Ik heb een Experiabox V8 in de meterkast, aangesloten op glasvezel. Er loopt een kabel naar de tv beneden, naar de tv boven en naar een wifiversterker boven. In de woonkamer is de wifi acceptabel (20-30 Mbit). Daarom trek ik soms een vierde kabel beneden naar mijn laptop om een stabiele verbinding voor Teams te hebben.
Op de eerste verdieping heb ik een oude, witte wifiversterker van KPN (zelf gekocht bij KPN), bekabeld aan de V8. Wifi in deze en de aangrenzende kamer is uitmuntend (180 Mbit).
Op zolder is de downloadsnelheid tussen de 1 en 3 Mbit en valt die geregeld weg. Daar kan ik niets mee, maar daar is het nu wel nodig door de crisis en vier mensen met videolessen.

Ik begrijp via het forum dat sommige mensen twee (nieuwe) Experia wifiversterkers krijgen. 
Zou dit dan de ideale situatie kunnen zijn?
V8 in meterkast;
- 1e kabel naar (nieuwe) Experia wifiversterker naast V8, vanuit deze versterker kabel naar tv beneden
- 2e kabel naar tv boven
- 3e kabel naar oude wifiversterker boven
- 4e kabel naar (nieuwe) Experia wifiversterker op zolder, via nieuw te trekken kabel: Er lopen buizen vanuit de meterkast met oude coaxkabels en er zit een coaxaansluiting op zolder. Die kabel lijkt dus door de muur te kunnen.

Is het dan ook zo dat een monteur dit kosteloos voor mij kan doen, omdat ik volgens de manager recht zou hebben op een monteur: twee Experia wifiversterkers leveren en een kabel trekken naar zolder?

Met vriendelijke groet,

Gerben


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Als de monteur komt zal hij je proberen super wifi's te verkopen. En die plaatst hij en zorgt er voor dat ze het ook doen. De super wifi's betaal je het arbeidsloon zal je waarschijnlijk niet hoeven te betalen. Die monteur gaat echt niet 4 kabels door buizen proberen te krijgen. Daar heb je een installatiebedrijf voor nodig of een handige klusser.

Reputatie 4
Badge +3

als de monteur een kabel kan trekken betaal je daar arbeids kosten voor 15.- per kwartier.

en mag hij 2 wifi experia gratis plaatsen. mits ze met een kabel kan worden aangesloten.

let wel op dat je om een wifi monteur vraagt en niet om een betaalde monteur. 

 

kan hij geen kabel trekken naar zolder. dan krijg je superwifi aangeboden. en dat kost 149,-

 

Ik ga zelf een (gratis) tweede versterker aansluiten voor de zolder.