Beantwoord

Blauwe kpn kabel

  • 5 March 2019
  • 6 reacties
  • 2404 keer bekeken

Is de blauwe kpn kabel nog actief ? Want alles zit toch op glasvezel tegenwoordig ?
icon

Beste antwoord door PeterG 6 March 2019, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Is de blauwe kpn kabel nog actief ? Want alles zit toch op glasvezel tegenwoordig ?
Hallo @Herrybeeky ,
de 'blauwe' KPN-kabel is nog steeds actief, ik internet, bel en lijk tv er mee i.v.m. het ontbreken van glasvezel.
En zo het gros van de Nederlandse huishoudens.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Herry, welkom hier. Jan heeft helemaal gelijk. Hoewel steeds meer huishoudens op glasvezel worden aangesloten blijft de xDSL/koperen kabel nog actief, nog lang niet iedereen is aangesloten op glasvezel. Tot nu toe zijn er iets meer dan 3 miljoen huishoudens aangesloten. Wij streven ernaar om voor 2022 nog eens 1 miljoen huishoudens aan te sluiten. Maar voorlopig zullen wij op de blauwe kabel blijven leveren. Hopelijk weet je zo voldoende.
Ja dat snap ik, maar in mijn woonplaats en woonwijk is al een paar jaar geleden glasvezel aangelegd.
Dus zitten de mensen hier er dan nog wel op ?
Er is namelijk een blauwe kabel stuk gegaan in de grond, maar volgens mij gebruikt niemand die meer hier als er al glasvezel is aangesloten, klopt dat ?
Ja dat snap ik, maar in mijn woonplaats en woonwijk is al een paar jaar geleden glasvezel aangelegd.
Dus zitten de mensen hier er dan nog wel op ?
Er is namelijk een blauwe kabel stuk gegaan in de grond, maar volgens mij gebruikt niemand die meer hier als er al glasvezel is aangesloten, klopt dat ?

Hallo @Herrybeeky ,
dat er in de wijk glasvezel aangelegd is zegt op zich niets, er wordt ook nog steeds standaard coaxkabel aangelegd voor de kabelboeren.
Dat wil echter niet zeggen, dat als er een voorziening aanwezig is dat iedereen er ook gebruik van maakt.
Je hebt in een optimale situatie als klant dus de keus uit een telefoonaansluiting, glasvezelaansluiting en een kabelaansluiting.
Ligt eraan van wie die glasvezel is. Niet alle providers leveren op Reggefiber en ook niet alle leveren via andere glasvezelnetten. Er zullen altijd mensen zijn die op de koperen kabel zitten lijkt mij. Ook nog steeds ongeveer 300.000 (landelijk) die een analoge PSTN telefoonaansluiting bij KPN hebben.
Als de kabel voor verstoring van diensten aanleiding geeft zullen betrokkenen heus wel met KPN bellen.
Reputatie 7
Badge +24
Er is namelijk een blauwe kabel stuk gegaan in de grond, maar volgens mij gebruikt niemand die meer hier als er al glasvezel is aangesloten, klopt dat ?

Dat merkt de buurt vanzelf, als iemand nog aangesloten is via die kabel zal diegene geen diensten meer hebben. Verder wat Peter zegt. Die persoon zal contact opnemen met zijn provider en zij zullen een herstelprocedure in gang moeten zetten. Of niet natuurlijk, als niemand via die kabel diensten afneemt.