Beantwoord

Box met 2 zwarte wifi versterkers, wat niet werkt

  • 28 January 2021
  • 17 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik heb hier ook een v9 box met 2 zwarte wifi versterkers, wat niet werkt.

Het signaal was zeer slecht voordat ik de versterkers kreeg, na deze te hebben geïnstalleerd was er niets aan de hand, en werkte het goed.

Vandaag is de stroom uitgevallen... hierdoor is het hele spul in de soep gelopen. Ik heb alles geprobeerd, en zelfs contact gehad met de klantenservice. Deze vertelde me alles eruit te halen en opnieuw te beginnen.

 

Het volgende heb ik nu in totaal 3x gedaan.…

Stekkers eruit en de experia box v8 gereset. ( hierna werkte de wifi beneden gewoon goed )

Toen de experia versterker aangesloten zoals in de handleiding. Deze komt helaas niet verder dan alleen het power lampje en het blauwe wifi lampje... het wps lampje gaat niet aan, dus ook niet het lampje wat verbonden apparaten weergeeft.

 

Voor de versterker op de 1e verdieping heb ik niet eens geprobeerd aangezien die beneden niet werkt.

 

Het lijkt mij heel fijn als iemand van kpn een monteur stuurt die dit oplost. Want op deze manier gaat het niet werken.

 

Gr. Koen

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Nick83 29 January 2021, 22:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Dat gaan wij samen oplossen Koen:wink: heb je nou een v8 of v9?

Ha Joep,

Ik heb een experia box v8

Badge +19

Prima. Je hebt em een harde reset gegeven begrijp ik dus alle instellingen zijn terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat je de resetknop gebruikt hebt?

Klopt. Hierna werkt de v8 box prima. Alleen is me signaal boven slecht vandaar de experia versterkers. Alleen de 1e komt dus al niet in. Ik heb ook al de wps reset gedaan, maar ook geen resultaat.

Badge +19

Je hebt de bekabelde uitvoering he en niet de super Wi-Fi?

Dat klopt. Beneden zat hij direct in de modem(v8box) en boven zit hij in de tv ontvanger doorgelust zoals aangegeven in de handleiding.

Badge +19

Ok. Dan alle aangesloten randapparatuur  uit de experiabox halen. Dan de eerste aansluiten en op het resetknopje drukken totdat hij echt opnieuw opstart. Laat em dan een minuut of 5 met rust. Het Wi-Fi lampje op de v8 moet dan uit gaan.

Oke, bedankt ik ga het morgen proberen. Je hoort van me.

Reputatie 7
Badge +24

Met WPS heb je helemaal niets te maken. De zwarte Experia WiFi's sluit je bekabeld aan, dat werkt gewoon gelijk. Daar is geen WPS voor nodig om dat te laten werken.

Inloggen op http://192.168.2.150 op een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Het Web password staat onderop:

Na inloggen kun je de juiste netwerknaam en wachtwoord instellen:

Die zal nu wel verkeerd staan gok ik zo...

Ha Nick,  bedankt voor je reactie. Zoals je aangaf heb ik met een vaste verbinding ingelogd en de experia versterker ingesteld zoals op de foto. 

Beneden werkt alles!

 

Boven heb ik de 2e versterker aangesloten zoals in de handleiding staat vermeld. Doorgelust via tv ontvanger.( zie foto's)  Moet ik bij deze versterker hetzelfde doen? 

Ik heb namelijk prima signaal boven!

 

 

Ik hoor het van je.

Tot nu toe ben ik geholpen.

 

Gr. Koen

Badge +19

Maar Koen zie ik nou een dvs????

Dvs bedoel je draadloos verbinding set neem ik aan? Dat klopt die zit beneden en boven op de slaapkamer.

 

Is dit een probleem?

Badge +19

Nou ja probleem...Ze kunnen grote problemen geven op je hele netwerk. Waar gebruik je die voor?

Zodat ik boven tv kan kijken. Deze heb ik jaren geleden toen ik mijn toentertijd telfort pakket bestelde erbij gekregen.

Reputatie 7
Badge +24

Ha Nick,  bedankt voor je reactie. Zoals je aangaf heb ik met een vaste verbinding ingelogd en de experia versterker ingesteld zoals op de foto. 

Beneden werkt alles!

 

Boven heb ik de 2e versterker aangesloten zoals in de handleiding staat vermeld. Doorgelust via tv ontvanger.( zie foto's)  Moet ik bij deze versterker hetzelfde doen? 

Ik heb namelijk prima signaal boven!

Niets meer aan veranderen dan 😉

Het is niet mogelijk om op de 2de versterker in te loggen. Deze neemt automatisch de instellingen van de eerste over.

Bij het inloggen op de eerste versterker zie je op het plaatje als het goed is ook de 2de versterker bij staan.

Badge +19

Ok. Werkt het nu allemaal zoals het moet??

Klopt. @Nick83  en @Joep1965  het werkt weer inderdaad.

 

Bedankt beide voor jullie hulp. 

Fijn weekend nog.