Chrome i.p.v. Microsoft Edge

  • 17 August 2019
  • 1 reactie
  • 47 keer bekeken

Ik heb iets positiefs te melden, misschien dat iemand er iets aan heeft. Ik heb in het begin problemen gehad met de Experiabox V10a. Vooral op de tablet en de telefoons werkte internet heel traag. Ik heb meerdere malen met de helpdesk gebeld. Ze doorlopen dan het standaard protocol en steeds was de conclusie dat de snelheid oké was en dat verder ook alles klopte dus het lag aan mijn apparatuur. Kon ik moeilijk geloven omdat de telefoons het prima deden als ik bij de buren was met een Ziggo- abonnement. Ik heb nog een paar keer contact gehad met de helpdesk, tot een medewerker op het idee kwam om de Experiabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat hielp, probleem opgelost behalve bij de laptop. De laptop bleef traag op internet en instabiel, regelmatig viel internet weg, terwijl het wifi signaal sterk was. Vreemd. Ik gaf de Experiabox de schuld, probleem nog niet opgelost. Op vakantie was ik bij vrienden en ook daar reageerde de laptop vreemd. Thuis werk ik nog met Windows 7, alleen op de laptop is windows 10 geïnstalleerd. Ik gebruikte steeds de aanbevolen browser MicrosoftEdge op de laptop. Vanmorgen heb ik gewoon Chroome geïnstalleerd in Windows 10 en wat blijkt: problemen zijn verleden tijd. Microsoft Edge bleek het probleem te zijn. Deze browser is blijkbaar zo instabiel dat er regelmatig problemen optreden. Advies is dus: installeer gewoon Chroome of een andere browser op Windows 10. Edge is veel te onstabiel. Lag dus niet aan de Experiabox, maar aan Microsoft Edge.
Vriendelijke groet.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Reputatie 7
Microsoft Edge is mijns inziens veruit de beste browser die je op een Microsoft machine kunt gebruiken. De browser is uitermate stabiel en beduidend sneller dan bijvoorbeeld Chrome.
Ik denk ook niet dat je de oorzaak bij Microsoft Edge kan neerleggen immers dan waren er waarschijnlijk heel veel anderen geweest die hier ook problemen mee zouden ervaren.

Reageer