Beantwoord

Citrix cerbinding met werk hapert sinds overstap op glasvezel

  • 9 March 2022
  • 6 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds de overstap van gewoon internet (KPN) naar glasvezel hapert de citrix verbinding met werk bij mijn klant. Al veel heen en weer gebeld met hun ICT afdeling maar het lijkt erop dat het toch aan mijn eigen verbinding/modem ligt. Laatst was ik een keer op kantoor van mijn eigen werk en daar had de verbinding met de citrix omgeving van de klant geen problemen. 

Thuis nogmaals via netwerkkabel geprobeerd maar dat helpt niet. Altijd via wifi gewerkt maar dus sinds de overstap op glasvezel stokt te verbinding als ik op de server van de klant wat moet doen. soms duurt het wel 30 seconden voordat alles weer reageert. Zoals gezegd heb ik dit probleem om kantoor dus niet.

 

Experiabox V10 A

glasvezel = zwart vierkant kastje met 4 lichtjes: Power-alarm-PON-LAN (alarm is uit)

 

Wie weet wat ik kan doen of aan instellingen moet veranderen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 March 2022, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @BJ79 , bij de overgang van koper naar glas krijgt de klant ook een nieuw IP-adres. Zou het kunnen zijn dat de Citrix nog 'denkt' te maken te hebben met het oude IP-adres wat bij de koperverbinding hoorde?

Haal anders de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom, geef daarna het modem een fabrieks-reset en probeer de Citrix-verbinding dan opnieuw op te zetten.

Succes.

 

Reputatie 7

Kan je überhaupt geen verbinding maken met de Citrix omgeving van die klant of valt de verbinding regelmatig weg?

De verbinding valt niet zomaar weg maar de ‘datastroom’ hapert. De Verkenner bijvoorbeeld blijft hangen als je tussen de mappen op de server bladert. Omdat ik een aantal toepassingen gebruik die alleen maar bestanden op de server (bij de klant) kunnen inlezen en opslaan, kan ik dus niet alles vanuit onerdrive/sharepoint doen. Hoewel die soms ook er lang moet laden als je iets opent. 

 

Dit haperen en steeds moeten wachten tot je venster weer beschikbaar is, is frustrerend en kost bij elke klik 5-10 seconden en soms langer. Helaas moet ik nogal veel bestanden downloaden en archiveren op die server. Het nadeel is dat het effect heeft op alle openstaande toepassingen in de omgeving (dus niet de lokale op mijn laptop). Het gekke is dat dit pas zo gaat sinds de overstap op de glasvezel bij mij thuis. De snelheid van de verbinding is hetzelfde gebleven.

 

Dit is toch iets anders, @BJ79 .  Je valt in ieder geval niet onder de algemene storing die momenteel bij mensen met een XGSPON aansluiting werken. Daar werkt de VPN helemaal niet zonder een extra firmware update. 

Hallo @BJ79 , bij de overgang van koper naar glas krijgt de klant ook een nieuw IP-adres. Zou het kunnen zijn dat de Citrix nog 'denkt' te maken te hebben met het oude IP-adres wat bij de koperverbinding hoorde?

Haal anders de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom, geef daarna het modem een fabrieks-reset en probeer de Citrix-verbinding dan opnieuw op te zetten.

Succes.

 

Heb je dit ook al geprobeerd?  En tevens de hele VPN verbinding even weer van de grond af configureren? (voorzover dat mogelijk is)

Wat JanD schreef, heb ik nog niet bewust gedaan maar ik weet wel dat de stroom er al vaker even af is geweest en het modem zelf heb ik ook al eens (normaal) gereset.

 

Ik zal het vanavond nog eens proberen! 

Heeft het wat opgeleverd?