Vraag

Citrix problemen

  • 2 January 2019
  • 24 reacties
  • 4295 keer bekeken

Vandaag ''wou'' ik na de kerstvakantie weer aan het werk gaan, ik werk vanuit huis, dus log in via Citrix, echter het ging niet zoals gewoonlijk!

In eerste instantie kreeg ik nog toegang tot Citrix, echter de verbinding was zeer traag, maar na 2 keer opnieuw te hebben opgestart ging het helemaal fout.

Inloggen ging nog wel, maar Citrix bleef hangen.

Contact opgenomen met onze helpdesk, zij gaven aan om de verbinding te testen door middel van een externe provider, dus via KPN hotspot (4G) getracht te verbinden en dat werkt dus perfect! Geen vertraging, na deze bevindingen KPN helpdesk gebeld.

KPN heeft mijn modem gereset (V10), echter dit heeft niets geholpen, maar om het mystery nog groter te maken, via mijn prive laptop (mijn vrouw werkt ook soms thuis via Citrix) kan ik wel inloggen en werkt de verbinden wel goed??

IT heeft tot 18:30 getracht de boel aan de gang te krijgen, maar komt er niet uit..... de dame van de KPN helpdesk adviseerde mij, deze vraag in het KPN forum te droppen.

Heeft iemand een oplossing en/of oorzaak?

Dank voor je hulp!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hallo,

ik heb op dit moment precies hetzelfde dus ik lees graag mee
blijkbaar is er dus een storing?? Ps: werkt wel via KPN Fon??
Hier precies dezelfde problemen, sinds 1 januari.

Verbinden lukt soms nog, maar Citrix is inderdaad zeer traag (dat wil zeggen, scrollen/klikken e.d. geeft pas 30-90 seconden later reactie...). Na niet al te lange tijd wordt de verbinding spontaan verbroken en lukt inloggen helemaal niet meer.

De IT-helpdesk zegt dat het aan KPN ligt (er hadden al meerdere personen gebeld), dus ik hoop op een reactie van KPN.
@NL005511

mijn helpdesk komt er ook niet uit, maar KPN geeft niet thuis...... gisteren 1 uur gebeld met KPN maar werd er niet wijzer van, helaas.
Reputatie 5
Badge +6
Ik werk op dit moment ook met Citrix, maar geen enkel probleem, werkt prima en snel,
wellicht regio of iets anders...

regio hier is 010, en gebruik Windows 8.1, en iexplorer 11
@WimC, dat maakt het ook moeilijk traceerbaar, woonachtig in Haaglanden en Windows 10 besturingsysteem.
Hallo,

ik heb ook sinds 2 dagen dit Citrix-probleem. Kan niet inloggen via mijn eigen KPN-glasvezel-account.
Op geen enkele PC, niet op de Macbook, via geen enkele browser. Niet na herstarten en herconfigureren, Niet rechtstreeks vanaf de experiabox.

Nu werk ik via het ZIGGO-netwerk van de buurman. Dag gaat redelijk ondanks dat het via Wifi is en over een redelijke afstand.
Kom op KPN, lost het probleem op dat je met de update veroorzaakt heb.
Gisterenochtend moest ook een v/d 2 TV-ontvangers gereset worden.

Regio Den Bosch-Eindhoven als dat iets uit zou maken.
@gtf KPN FON al geprobeerd? Ben benieuwd of dit ook bij jou wel werkt?
Reputatie 5
Badge +6
Wel vreemde situatie, nog even geprobeerd op een windows 10 bedraad, werkte hier ook prima,
en op een Chromebook via Wifi , werkt ook prima.

Ik heb hier VDSL 60 Mbit. en en V10. Citrix receiver versie 4.4.1000.16

Wat is er dan afwijkend waardoor het bij jullie niet werkt..?
Hier werkt het met FON inderdaad wel, bedankt voor de tip @SeSm
Maar goed, dat is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, want ik kan zo niet bij m'n NAS en andere netwerkapparaten... (Maar het is beter dan met een laptop naar McDonalds)

Overigens hier koper 12mbit/s (theoretisch, praktijk nooit meer dan 5) in de buurt van Nijmegen, Citrix Receiver 4.10.1.22.

Edit: Helaas, na eventjes gewerkt te hebben crashte ook dit. Dan maar via 4G.
@NL005511 graag gedaan! maar hopelijk is er iemand die een oplossing heeft, @KPN please help!
Reputatie 7
Badge +16
Zijn er ook logs waarin duidelijk gaat dat het mis gaat? Ik denk dat KPN zonder logs vanuit de server of de client een duidelijke actie kan uitvoeren.

Zowiezo is het belangrijk om te weten welke request niet aankomen en wat de response is die de client ontvangt tijdens als de package niet aankomt (Session expired, no response?) tot hoe ver komt het pakket?

Gezien jij niet kan inloggen maar je vrouw wel lijkt het mij er op dat er ergens iets fout gaat bij je werkgever, natuurlijk is dat zonder logboeken niet uit te sluiten maar de kans bestaat dat de firewall geconfigureerd staat om je pakketjes te droppen.

Welke troubleshoot stappen zijn verder ondernomen en wat is het resultaat hiervan? (Bijvoorbeeld pingen, tracert etc.)
Bij mij (gtf) werkt KPN Fon niet, dus Ziggo van de buurman voorlopig maar.
Reputatie 7
Hoi allemaal! Vervelend te lezen dat jullie deze problemen ervaren. Ik moet echter vooral het bericht van Sjors onderschrijven. Zonder meer informatie kan ik hier niet echt iets mee. Dus graag uitgebreidere toelichtingen wat er getroubleshoot is, welke meldingen er zijn etc...Afbeeldingen kunnen bijgevoegd worden. Voor logs, plaats de relevante delen. En graag vermelden wat voor verbinding je hebt (glasvezel/koper, type Experia Box, bekabeld of wifi). Alleen op die manier gaan we eruit komen of het hier nu inderdaad aan ons ligt, of dat er toch nog iets anders mis gaat 🙂
@Erik_ dank voor je reactie, wat wil je allemaal weten?

ik heb een koper 100 mb aansluiting, heb zowel bedraad als via WiFi getracht de verbinding te krijgen, dit gaat wel (de verbinding), echter hierna loopt Citrix vast en/of krijg ik meldingen dat de connectie is verbroken.

zelf heb ik een experia V10 met de laatste updates, volgens KPN helpdesk.

vandaag is er zelfs iemand extern van de iT afdeling mee bezig geweest, maar krijgen het niet draaiende, althans niet via mijn eigen WiFi verbinding, wel via de FON verbinding, ook via de KPN 4G verbinding werkt het wel..... Ook werkt Citrix op de iPad via dezelfde WiFi verbinding, dat maakt het mysterie alleen maar groter....

kortom, FON verbinding in combinatie met laptop en Citrix werkt wel, eigen verbinding in combinatie met latop en Citrix werkt niet.....

mis je nog data enzovoorts laat het dan even weten.
Groet,
sebastiaan
Reputatie 7
Badge +16
Ik zou zeggen dat de logs van zowel de citrix client als de citrix server (Gefilterd tot jouw sessie uiteraard). Vanaf daar valt er verder te kijken wat er fout gaat.

Aldus hun forum staat het op de client hier:
https://discussions.citrix.com/topic/270392-where-can-i-find-receiverlog-file-in-win-7-xp-vista-platforms-after-installing-citrix-receiver-on-my-client-machine/

Vanuit de server kan opgeleverd worden door jullie IT afdeling.

Naderhand van die files valt er meer te roepen :)

Natuurlijk zal je IT afdeling vast en zeker een diagnose gesteld hebben die voor KPN van pas kan komen, indien ze nog technische gegevens hebben die eventueel van pas kunnen komen zou ik dit zeker melden, op deze manier kan je geping-pong voorkomen (Zonde van de tijd natuurlijk 😉 ).

Ik beging langzaam maar zeker te denken dat het een lokale firewall instelling is. Kan je voor de grap even de firewall op je PC uitzetten? Mogelijk dat dit voorruitgang bied.
Reputatie 7
Ook ik maak regelmatig gebruik van Citrix en ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee.
Wat ik wel heel frappant vind is dat je via wifi op jouw iPad geen problemen ervaart, maar met jouw laptop wel.
Zou jij op jouw laptop de IPv6 ondersteuning van de wifi netwerkkaart eens uit kunnen zetten.
Heb je dan nog steeds deze problemen?
@SjorsK , de firewalls zijn al uitgezet en de software van de netwerkkaart is geüpdatet. @wjb klopt, dat maakt het een bijzondere situatie, want ik krijg dus wel via de FON krijg ik verbinding met de Citrix server, ook via de laptop die met de gewone WiFi geen verbinding krijgt.

ga de logs achterhalen.
Reputatie 7
Heb je de ondersteuning van IPv6 nu al een keer uit gezet?
Sinds gisteravond lijkt mijn Citrix ineens weer normaal te werken. Geen idee wie er iets heeft aangepast.
Ik heb niets meer aan mijn instellingen gedaan en heb gisteren de hele dag Ziggo van de buurman gebruikt.

gr
gtf/Henk
Reputatie 7
Badge +16
Fijn om te horen.

Mogelijk was er al iets veranderd maar stond het fout in het "Cache geheugen" (Soort van tijdelijke opslag). Deze wordt om de zoveel tijd geleegd 🙂

Desalnietemin is 't goed om te horen dat je weer je ding kan doen 🙂
Dag Sjors,

de cache van de browsers had ik al eerder leeg gemaakt.
Maar gelukkig werkt alles nog steeds (zonder dat ik weet wat er aangepast is)
Reputatie 7
Goed dat het bij jou weer werkt, gtf!

SeSm, het feit dat het op je iPad met de KPN-verbinding wel werkt, geeft toch aan dat het probleem hem niet direct zit in de verbinding an sich. Zou je inderdaad willen doen wat wjb al zegt:

Ook ik maak regelmatig gebruik van Citrix en ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee.
Wat ik wel heel frappant vind is dat je via wifi op jouw iPad geen problemen ervaart, maar met jouw laptop wel.
Zou jij op jouw laptop de IPv6 ondersteuning van de wifi netwerkkaart eens uit kunnen zetten.
Heb je dan nog steeds deze problemen?
Reputatie 7
Badge +16
Dag Sjors,

de cache van de browsers had ik al eerder leeg gemaakt.
Maar gelukkig werkt alles nog steeds (zonder dat ik weet wat er aangepast is)


Er zijn wel wat meer caches dan alleen de browser cache 🙂