Beantwoord

Communicatie omtrent glasvezel

  • 22 April 2024
  • 7 reacties
  • 101 keer bekeken

De laatste paar maanden komen diverse providers langs de deur, dan wel via de post met het verzoek om glasvezel te komen aansluiten.

Ik zeg dan elke keer weer dat ik wacht op KPN. Steevast krijg je dan het antwoord dat KPN hier geen glasvezel aan gaat sluiten. 

 

Dat is dan ook direct mijn probleem/vraag:

 

Waarom laat KPN zo weinig van zich horen wat de aansluiting van glasvezel betreft.

Ik zie bij diverse adressen dat mensen laten aansluiten. Of dit  KPN klanten zijn weet ik niet, maar de kans dat jullie door te weinig communicatie klanten gaan verliezen is dus groot.

 

Ik heb dit ook al regelmatig telefonisch aangegeven, maar ik zie nog geen verbetering in de communicatie. En ja ik heb de wekker aan staan, maar die gaat ook al een jaar niet af.

 

Afdeling communicatie: hoelang moeten we nog wachten op een bericht, ook al is het een bericht dat er verder nog niets bekend is.. MAW: Laat eens iets van je horen!

 

icon

Beste antwoord door N.N. 22 April 2024, 17:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN iets niet doet, waarom zouden ze dan bij u moeten melden dat ze het niet doen? Dat is toch belachelijk? 

Als andere partijen gratis een glasvezelaansluiting bij u willen maken, laat ze dat dan gewoon doen. Want KPN kan nog wel 5 jaar wachten. En nee... ze gaan het niet aan u vertellen dat ze nog 5 jaar wachten. Want dan zou u misschien vanmiddag meteen overstappen naar die andere provider op glasvezel. Dus dat zou niet zo slim zijn van KPN. 

Wijsgeer, ik begrijp hieruit dat je totaal geen verstand hebt van communicatie. 

 

Badge +19

@Warrie maar wilt u dan een paar keer per jaar bericht ontvangen dat KPN nog niet weet wanneer ze glasvezel bij u gaan leggen? Overigens gaat KPN bijna overal de koperkabel vervangen voor glasvezel. Dat is een enorme klus en dat duurt dus jaren. Daar is geen planning voor te maken. U komt een keer aan de beurt. U kunt hier het één en ander lezen over de aanleg van glasvezel. 

via https://netwerk.kpn.com/

kun je de status op jouw adres controleren en kun je je abonneren op een gratis nieuwsbrief, zodat je op de hoogte wordt gehouden van de status van glasvezelaanleg.

Verder kun je via KPN, de provider, een zogenaamde 'glasvezelwekker’ zetten, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm

@Warrie 

@Joep1965 : Daar kom je toch ook niet verder mee?

@N.N. allemaal gedaan, maar daar staat dat glasvezel wordt aangelegd (is reeds gebeurd, alleen de aansluiting naar het huis nog niet).

Reputatie 7
Badge +24

@N.N. allemaal gedaan, maar daar staat dat glasvezel wordt aangelegd (is reeds gebeurd, alleen de aansluiting naar het huis nog niet).

Nu snap ik er niets meer van. KPN is gewoon glasvezel bij u in de straat aan het leggen? Wat is dan het probleem? 

De laatste paar maanden komen diverse providers langs de deur, dan wel via de post met het verzoek om glasvezel te komen aansluiten.

Zijn dat wel providers? Welke providers dan? 

Bedenk u dat KPN niet zelf glasvezel aanlegt. KPN zelf doet helemaal niks. Die besteedt alles uit aan onderaannemers. Die lopen soms in oranje hesjes met achterop het KPN logo. Maar vaak zat ook niet.

Stuurt u niets steeds de onderaannemers van KPN weg? Welke kleur is de kabel die bij u in de straat onder de grond gestopt word/is?

Reageer