Vraag

Constant wegvallend internet

  • 15 September 2021
  • 19 reacties
  • 177 keer bekeken

Inmiddels valt meerdere keren per dag de internet verbinding weg. Wifi werkt wel en alle super wifi punten branden groen. De router resetten we dan maar lijkt me niet de bedoeling. Soms lukt het om nog in te loggen op de router en dan hersteld de verbinding zich maar vaak ook niet. Ik heb een experiabox v10 zijn die soms aan het einde van de levensduur?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Ja, maar wat heeft dit voor invloed op de internet verbinding? Deze heb ik al,jaren en nog niet eerder voor problemen gezorgd.

@Bumba Als je ze niet gebruikt tussen de router en het eerste super wifi punt helemaal niks, @Joep1965 heeft wat tegen die dingen, net als ik overigens en denkt dat alles op te lossen is als je die dingen er tussen uit haalt.

Gebruik je ze voor TV kijken en je hebt daar geen problemen mee, rustig blijven gebruiken, tenzij je makkelijk een kabel kunt trekken dan zou ik ze vervangen door een kabel.

Maar je V10, welke lampjes branden er op dat ding, en heb je glasvezel of een koper verbinding?

Die dingen zit aan de kast van de zonnepanelen en de router om zo de opbrengst met een app af te kunnen lezen.

 

op de router brand alleen het wifi lampje niet maar dat klopt volgens mij want dat gaat via de wifi versterkers punten. Alle andere lampjes branden.

wij hebben alleen bellen en internet. We kijken geen tv via de kpn

we hebben nog een koper verbinding

Badge +19

@Doornekamp33 ik heb geen idee wat ik je aangedaan heb maar dit is niet de eerste keer dat je mij een sneer geeft. Ik ben daar niet van gediend dus kappen daarmee.

@Joep1965 helemaal niks, maar zolang jij onzin berichten plaats ga ik daar op in, net zo goed als jij mij daar op aan kan spreken, of onderbouw je vraag.

Reputatie 7
Badge +10

Valt de hele (koper)verbinding weg als je de storing ervaart? 

Of blijven alle lampjes aan op de v10?

Valt vast bellen ook wel eens weg?

Zit die DVS pal naast de v10?

 

De lampjes blijven allemaal aan.

de dvs zit niet vlak naast de router.

vast bellen gebruiken we eigenlijk niet dus of die ook uitvalt weet ik eigenlijk niet 


Vanmorgen telefonisch contact gehad want toen viel hij elke 5 minuten uit. Volgens de helpdesk medewerkster licht het aan het kabeltje tussen het isra punt en de router. Daar krijg ik een nieuwe voor. Bijzonder was dat ik geen internet verbinding had maar de helpdesk medewerkster wel de router kon uitlezen. Morgen komt het kabeltje dan gaan we ervaren of dat helpt.

de storing treed ook wel op als een van mijn jongens een spel op de pc opstart. Kan het zijn dat een spel de internet verbinding onderuit haalt? Welk spel het precies is weet ik niet.

Dat kabeltje, haal die eens los en doe hem er weer terug in, en herhaal dit een paar keer, kan lichte corrosie of vuil zijn op de contacten als het echt daar aan ligt.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Bumba, welkom! Wat goed om te zien dat de community al zo lekker met jouw vraag aan de slag is gegaan. Hopelijk komen jullie er samen uit! Mocht dat niet zo zijn, zijn wij er om bij te springen :-).

 

@Joep1965 en @Doornekamp33 jullie hebben allebei dezelfde intentie: Bumba te helpen, dus doe dat vooral samen. Ik begrijp wel een beetje wat Doornekamp33 bedoelt: het zou misschien handiger zijn als je, naast het stellen van deze vraag, ook uitlegt waarom je 'm stelt, Joep1965. Dan kan Bumba, en ook andere klanten die je deze vraag stelt, er direct goed mee aan de slag. Blijf wel een beetje aardig tegen elkaar:wink: .

@Marcia_ , Ik blijf altijd netjes, als iets me stoort geef ik dat aan, denk dat @Joep1965 meer gepikeerd was over wat ik schreef dan ik bedoelde.

Helaas heeft het vervangen van het kabeltje tussen het isra punt en de router geen effect. De internet verbinding heeft het 2 dagen zonder storing volgehouden dus we hadden goede hoop. Sinds maandag valt hij weer uit. Iemand nog een andere suggestie? Router is ook algereset naar fabrieksinstellingen. 

Ik heb een Experiabox V10 zijn die soms aan het einde van de levensduur?

Hallo @Bumba , het is nog gewoon een actueel modem dat nog steeds uitgeleverd wordt en volgens mij en vele anderen binnen en buiten dit forum, het beste modem dat KPN/Telfort ooit geleverd heeft.

 

Helaas heeft het vervangen van het kabeltje tussen het isra punt en de router geen effect. De internet verbinding heeft het 2 dagen zonder storing volgehouden dus we hadden goede hoop. Sinds maandag valt hij weer uit. Iemand nog een andere suggestie? Router is ook algereset naar fabrieksinstellingen. 

Hallo @Bumba , dan nog maar weer even bellen met 0800 0402 en je bevindingen van de nieuwe DSL-kabel delen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat vervelend dat het toch niet opgelost is! Op het moment dat jouw internet wegvalt, is dat dan bekabeld of alleen wifi? Ik denk dat dat in dit geval nog wel van belang is. Op het moment dat je een laptop/pc bekabeld aansluit op de Experia Box en de versterkers er tijdelijk tussenuit haalt, merk je dan ook verbroken verbindingen? In dat geval zou je de versterkers eens kunnen resetten en opnieuw koppelen. 

Marcia, dankjewel voor het meedenken. Maar met alle veranderingen heb ik dat ook al gedaan. Wij hebben ook een sonos sound system. Alle boxen die we daarvan hebben hadden een vast ip adres. Im had ergens gelezen dat dat een oplossing kon zijn. Door het resetten waren die vervallen. Ik heb ze van de week weer een vast ip adres gegeven. Was niet heel eenvoudig want het kon alleen het dynamisch uitgegeven ip adres zijn. Sindsdien is de internet verbinding niet meer uitgevallen. Ik hoop dat dat het is geweest.

Ik was toch wat te voorbarig met mijn vorige bericht. Internet viel weer 2 keer uit vanavond. Ook met een kabeltje heb ik geen internet en ook geen toegang tot de router. Ik denk dat ik uit gepionierd ben. Maandag maar weer eens bellen.

Vandaag gebeld met KPN. Er wordt een nieuwe router opgestuurd. Hopelijk is dat de oplossing.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn! Mocht je daarna toch nog ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten.Â