Beantwoord

Contact backoffice nieuwe aansluiting

  • 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Begin september de eerste aanvraag gedaan voor een internet aansluiting en interactieve televisie. Nu al 5 keer door KPN geannuleerd omdat de aansluiting boven de 25 meter zou zijn, het betreft echter een standaard aansluiting voor een nieuwbouw woning.  Inmiddels al ruim 6 uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice, KPN netwerk en VolkerWessel telecom. Allemaal verwijzen ze naar elkaar… maar vooral het niet terug gebeld worden door de BackOffice van KPN is onacceptabel. Wat een bedrijf….zojuist een laatste poging ondernomen en wederom de toezegging gekregen dat er contact wordt opgenomen. Als alle nieuwbouw aansluitingen zo verlopen wens ik KPN veel succes met hun uit te breiden marktaandeel. 

icon

Beste antwoord door Jose_ 27 October 2020, 16:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Is er al een kabel getrokken vanuit de straat naar het huis én heb je al een israpunt of FTU (bij glasvezel). Zo nee, dan moet je bij http://www.mijnaansluiting.nl zijn. Zij regelen de aansluiting naast het huis toe. 

De aansluiting is aangevraagd via mijnaansluitingen.nl    de graafwerkzaamheden worden verzorgt door VolkerWessel telecom. Daar gaat het nu dus mis, zei wachten op bevestiging van KPN. Hiervoor moet je een product aanvragen maar deze bestelling wordt iedere keer geannuleerd.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gerwen, welkom op ons Forum! 

Excuus voor mijn late reactie. We hebben het ontzettend druk waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren.

Wat ontzettend vervelend dat het niet lukt om aangesloten te worden en dat het zo'n van het kastje naar de muur verhaal wordt. Ik snap dat je daar klaar mee bent en graag duidelijkheid wil. Ik ben gaan kijken en volgens de laatste update zal VolkerWessels eerst laswerk moeten verrichten voordat er een bestelling bij ons kan worden gedaan. Als ik het goed begrijp ben je hier inmiddels ook over op de hoogte gebracht en heeft mijn collega mailwisseling naar jou doorgestuurd. Heb je hierna nog contact gehad met VolkerWessels?

Voor de zekerheid heb ik navraag gedaan bij een specialist die veel weet over nieuwe aansluitingen en het aansluiten van nieuwbouwwoningen. Zodra ik daar terugkoppeling van heb, hoor je dat van mij.

Beste Jose, 

Ik onderneem zelf geen actie meer, heb nu totaal 7 uur aan de telefoon gehangen en vind het genoeg nu. 
Heb nu alleen duidelijkheid dat er meer gegraven moet worden dan standaard, maar dat is vaak in nieuwbouwwijken. 
Ik wacht nu af of KPN opdracht gaat geven om te graven en zo niet dan maar geen aansluiting. Van de concurrent al offerte ontvangen binnen 2 werkdagen en die komen gratis de aansluiting realiseren. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een KPN aansluiting maar ik vrees dat dit niet gaat lukken. Denk dat jullie intern nog wat werk hebben om alles op orde te krijgen…..

Reputatie 7
Badge +10

Ik begrijp je sentiment, @Gerwen. Gelukkig zie ik dit niet vaak voorbij komen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend baalt van deze situatie. Toevallig heb ik terugkoppeling van de specialist gekregen. Er is nog eens goed naar de situatie gekeken en er moeten wel extra werkzaamheden (laswerk) verricht worden. Hier moet je niet voor bij Mijnaansluiting.nl zijn, maar bij het Infraportaal voor een offerteaanvraag op eigen kosten. De reden hiervan is dat er meer dan 25 meter aan laswerk nodig is.

Ik hoop dat je dit nog wil proberen, maar zou het ook begrijpen als je hier geen zin meer in hebt. Laat je dat nog aan mij weten?

Reageer