Vraag

De Experia Box V10 is weer spontaan herstart

  • 21 September 2020
  • 10 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

De experiabox V10 is afgelopen zaterdag avond weer spontaan herstart. Na enkele minuten (misschien 5 minuten of zo) werkt alles weer. Ik weet niet waarom de experiabox spontaan herstart. Ik ben niet de enige met dit probleem, zie ik hier.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @losbol. Welkom hier. Het lijkt me erg vervelend dat de Experia Box uit zichzelf herstart. Als ik je verbinding zo doormeet, dan zie ik alleen een verbrekende verbinding op zaterdag. Het lijkt dus eerder iets eenmaligs te zijn, want de afgelopen 5 dagen is je verbinding mooi stabiel. Als je nog wel problemen ervaart, doorloop dan de stappen om verbindingsproblemen op te lossen. En speelt het probleem zowel via WiFi als bekabeld? Welke lampjes branden er op je Experia Box als de verbinding wegvalt?

Reputatie 3
Badge

ik heb geen verbindingsproblemen, dus die kan ik ook niet oplossen want die zijn er niet. het is alleen dat de experiabox soms spontaan herstart, de oorzaak daarvan weet ik niet. normaal heeft de experiabox een stabiele verbinding en branden alle lampjes groen, dat zijn er 3 als ik de wifi uit heb staan en wifi brandt ook groen als wifi aan staat. als de verbinding wegvalt dan is dat omdat de experiabox spontaan (crasht? geen idee) herstart en op dat moment gaan alle lampjes uit, na een korte tijd (misschien een minuut of zo) gaat het internet lampje rood branden, paar minuten later gaan één voor één de lampjes aan en groen branden. morgen ga ik dat stappenplan (waarvan je de link geeft) doorlopen.

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk @losbol. Hoe vaak gebeurt dit precies? En heb je al eens ingelogd in je Experia Box om de modemlogs te bekijken? Je logt als volgt in:

  1. Ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN).
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer? Laat dan het wachtwoordveld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen? Vul dan dit wachtwoord in.

Verder lijkt het me inderdaad goed om het stappenplan alsnog te doorlopen om zaken, zoals de bekabeling, te controleren. 

Reputatie 3
Badge

Hallo @Natasja, eens in de 1 of 2 twee weken wat ik zie dat de experiabox spontaan herstart (alles uit, rood lampje, langzaam alles weer aan). modemlogs? wat ik in de interface van de experiabox zie is de servicelog, daar heb ik al eens in gekeken.

Reputatie 3
Badge

@Natasja ik heb de stappen doorlopen via de online tool waarvan je de link hierboven gaf, daarin komt alleen een verbindingsprobleem aan de orde (ik heb helemaal geen verbindingsprobleem) en de experiabox is hierbij vanuit de online tool herstart, geen idee of daarmee dit probleem opgelost is.

Reputatie 6
Badge +9

Als je modem eens in de zoveel tijd herstart zonder directe verklaring, dan valt dit eigenlijk ook onder ‘verbindingsproblemen'. Je hebt het stappenplan doorlopen, begrijp ik? In dat geval wil ik je eerst vragen om af te wachten of het probleem nog weer optreedt. Bij het doormeten van je verbinding zie ik verder geen bijzonderheden op dit moment. :slight_smile: Qua verbrekingen zie ik alleen de herstart van afgelopen vrijdag terug.

Reputatie 3
Badge

Ik wacht het af. :-)

Laatste spontane herstart was van zaterdagavond een week geleden.

Reputatie 6
Badge +9

Klopt, @losbol. Die zag ik ook terug. Ik wacht je bevindingen af. :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

De Experiabox V10 is nu zojuist spontaan herstart (woensdagavond 14-10-2020 om ongeveer 23:40u). Nu werkt alles weer. Ik heb er geen verklaring voor.

Reputatie 3
Badge

De Experiabox V10 is nu zojuist spontaan herstart (woensdagavond 05-11-2020 om ongeveer 01:04u). Nu werkt alles weer. Ik heb er geen verklaring voor.