Beantwoord

De internetsnelheid is opeens te laag

  • 24 September 2020
  • 8 reacties
  • 1698 keer bekeken

L.S.,

De internetsnelheid is sinds een dag omlaag gegaan van officieel en volgens mijn abonnement 100Mb/s (in de praktijk altijd minstens 60Mb/s) naar 20Mb/s downloadsnelheid. Na resetten, rebooten en andere kanalen kiezen wil KPN mij een monteur aansmeren voor € 50 voorrijkosten. Maar bij mij in huis is niets mis. KPN levert gewoon te weinig of anders is de Experiabox kapot en daar wil ik geen € 50 (en wat er nog bij komt) voor betalen. Vriendelijk verzoek dus om te leveren waarvoor iik betaal.

Met vriendelijke groet,

 

JCK

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 29 September 2020, 14:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Heeft u bekabeld gemeten?

TV bekabeld; deze hapert ook, met name bij gebruik Netflix.

Internet Wifi. Snelheid (download) blijkt over de dag sterk en volkomen willekeurug te variëren, tussen 6 en 65 Mb/s.

Het Wifisignaal heb ik ook gevolgd: het is zeer stabiel. 

Reputatie 7
Badge +15

@jck Welkom op het forum. Wat vreemd dat je verbinding ineens een stuk trager is. Ook is het vreemd dat je tv hapert, omdat je zo te zien wel gewoon de snelheid haalt die nodig is om normaal te te kunnen kijken. Weet je toevallig of je glasvezel hebt of een verbinding via de koperlijn? Mocht het om glasvezel gaan, heb je dan een mogelijkheid het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken? Hiermee reset je dit kastje. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten als dit gelukt is? Dan kan ik een aantal metingen uitvoeren om te kijken of ik iets bijzonders kan constateren. 

Reputatie 7
Badge +15

@jck Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Het gaat de laatste dagen beter. De downloadsnelheid is na een paar dagen geleden nog te hebben gedipt tot 6 steeds tussen 40 en 65, maar nooit hoger dan dat. TV gaat nu probleemloos.

Groeten,

 

Jan

Mijn probleem, dat niets met glasvezel te maken had, is uiteindelijk opgelost door de aanschaf van een Fritz!Box 7590 NX. De snelheid is nu super, zowel bekabeld als via wifi. Het lag dus aan de Experiabox V10 van KPN. Dat een prul, zoals ik al vermoedde, maar wat KPN mij uit het hoofd wilde praten.

Badge +19

Nou misschien is jouw exemplaar niet goed geweest maar doorgaans is de v10 een uitstekend modem.