Vraag

De wifi is slecht, dit was bij Telfort niet zo

  • 25 September 2021
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Slechte wi-fi toen van Telfort was was het altijd goed en ik heb speciaal glasvezel gewoon aan het doen en een andere modem maar het werkt nog slecht


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

De Modems zijn bij Telfort en KPN hetzelfde, dus wifi zou ook hetzelfde moeten wezen. Maar die is al vervangen voor een nieuwe lees ik, welke? Box12?

Merk je bekabeld ook lagere snelheid? Wat haal je bekabeld in een speedtest, en hoe hoog is je abbonnent?

Reputatie 6
Badge +6

WiFi is WiFi ongeacht je provider. Omgevingsfactoren kunnen het signaal echter wel verstoren daar het een gevoelig stukje techniek betreft.

Ik heb glasvezel en ik heb best wel een dure internet zo beter wezen ook nieuwe kastje 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb glasvezel en ik heb best wel een dure internet zo beter wezen ook nieuwe kastje 

 

 

Eerst maar eens antwoord geven op de vragen.

 

Nogmaals:

  • Welk modem heb je?
  • Welke snelheid neem je af?
  • Welke snelheid meet je bekabeld? 
  • Zijn er versterkers aangesloten?

Geen wifi versterkers ik zeg wifi valt weg of 1 streep je op mobiel voor dat kpn werd was het goed ik ga niet  Wi-Fi versterkers kopen

Reputatie 7
Badge +11

Geen wifi versterkers ik zeg wifi valt weg of 1 streep je op mobiel voor dat kpn werd was het goed ik ga niet  Wi-Fi versterkers kopen

Maar welk modem heb je nou staan? Is dat een Experiabox V8? Een Experiabox V10? Box12?

 

Uiteindelijk zullen we allemaal naar wifi versterkers moeten, geloof mij. We zijn met zijn allen veel meer gaan doen met wifi, we hangen voor duizenden euro's aan apparatuur aan dat wifi-netwerk maar voor veel mensen mag de netwerk-infrastructuur nog steeds geen euro kosten.

 

KPN garandeert bij glasvezel een snelheid maar wel bekabeld op één apparaat. Bij een installatie doen we een wificheck maar de wifi behoort uiteindelijk tot het klantdomein en de klant is zelf verantwoordelijk voor eventuele verbeteringen aan het wifi-netwerk. Geen enkele provider neemt daar verantwoordelijkheid over. Vrijwel iedere provider heeft een product hiervoor maar het is niet hun verantwoordelijkheid. Kijk, als de wifi in een door KPN geleverd product stuk gaat dan nemen ze er hun verantwoordelijk in maar verbeterd bereik is iets waar je zelf voor zou moeten zorgen.

 

Maar wat we wel graag doen is meedenken. Behalve ‘slechte wifi’ heb ik nog geen informatie gezien. Wat voor apparatuur gaat het om? Merk en model? Waar staat het modem/router? Welk modem/router gebruik je? Wat voor type bouw is de woning, van de laatste 15 jaar? Waar heb je last van slechte wifi? Klopt de bekabelde snelheid wel? Als je geen antwoord geeft op vragen kunnen we ook niet helpen.