Beantwoord

Download en uploadsnelheid

  • 22 April 2020
  • 5 reacties
  • 450 keer bekeken

Goedenavond,

Wij hebben eigenlijk altijd al dezelfde lage internetsnelheden gehad. Als we een internetsnelheidstest doen staat er dat de downloadsnelheid ongeveer 1,8mb/s en de uploadsnelheid ongeveer 0,1mb/s is. 

Wij hebben een instap-abonnement, waarbij aangegeven staat dat er 20mb/s aan downloadsnelheid zou worden aangeboden. Als het er iets onder zit is dit voor ons geen probleem (bijvoorbeeld 10mb/s), maar nu vonden wij het toch wel eens tijd worden om te vragen waar het probleem ligt, aangezien het nu met online schoolactiviteiten van de kinderen niet zo soepel verloopt.

 

Wat wij zelf al hebben bekeken:

  • of er niet meerdere mensen bij ons in huis veel internet wegnemen door andere internetactiviteiten die veel mb/s kosten, door middel van taakbeheerprocessen te bekijken.
  • Extra wifi-versterkers uitgeprobeerd om de internetsnelheden te verbeteren (echter is dit niet gelukt)

 

Ik hoor graag tips van KPN of andere mensen die ervoor kunnen zorgen dat het internet in ieder geval naar een iets hogere snelheid zou gaan. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Corine 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 24 April 2020, 16:05

Bekijk origineel

5 reacties

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik eerst een computer/laptop met een netwerkkabel aansluiten op de experia. 
Als de snelheid dan wel goed is, dan ligt het dus niet aan de verbinding t/m de experia. Is de verbinding dan ook slecht, weet je vrijwel zeker dat het juist wel aan de verbinding ligt. 

Al een reset van de experia geprobeerd? 

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @enorm trage downloadsnelheid Welkom hier op het KPN Forum. Zoals al een beetje is uitgelegd is je snelheid afhankelijk van hoeveel we op jouw adres kunnen leveren én of het gaat om wifi of om een bekabelde verbinding. Je zult begrijpen dat het wifi altijd langzamer en instabieler is dan met een kabel. Ik kijk graag met je mee, maar dan heb ik enkele gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @enorm trage downloadsnelheid Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag.

We moeten wel weten wat er maximaal haalbaar is op het adres.
Want iemand helpen die langzaam internet heeft door te lange lijn heeft dan ook geen zin.

STAP 1: KLIK OP DEZE LINK >https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

STAP 2: VOER JE POSTCODE IN EN KIES JE HUIS NUMMER

 
STAP 3: MAAK EEN SCREENSHOT EN VERBERG POSTCODE


Staat er bij koper maar 6 Mbit/s bijvoorbeeld,
dan kan er geen 20 Mbit/s geleverd worden.

Nog een ding ! 
deze lijst geld ook voor andere providers,
die op jou adres internet kunnen aanbieden via de koper.

Dus overstappen naar iets anders dat met DSL werkt heeft geen nut.
( Behalve Ziggo, die werkt met DOCSIS op de COAX )

Ligt er geen Ziggo omdat je in het buitengebied zit,
dan maar internet voor buitengebied aanvragen.
( als dat beschikbaar is )

Reageer