Beantwoord

Download is zeer laag, upload in orde.

  • 30 August 2020
  • 4 reacties
  • 289 keer bekeken

Hi KPN,
 

Vorige week woensdag kwam ik erachter dat mijn downloadsnelheid echt nihil is, zowel bekabeld als op de wifi. De upload snelheid is zowel bekabeld als op de wifi, wel normaal. 
Vrijdag heeft mijn vriendin gebeld en jullie zeggen geen ongeregeldheden te zien. Nu kreeg ik vrijdagavond een sms dat er een storing zou zijn en deze zaterdag 29/08 opgelost zou zijn. Zaterdagochtend werkte alles ineens naar behoren. 
Nu test ik de snelheid weer, aangezien alles super traag verloopt en weer hetzelfde probleem.
 


Wat heb ik gedaan? 
- Modem gereset, meerdere malen
- Een nieuwe kabel direct op de router en mijn pc aangesloten. Geen verschil. (Gebruik normaal gesproken een hub voor extra tv, playstation, PC) Deze kabel in alle 3 de poorten geprobeerd in de Xperiabox.
- De nieuwe kabel ook direct op mijn playstation 4 aangesloten, geen verschil.
- De Wifi getest op mijn telefoon, ook daar een prima upload van 95.5MBPS, maar download is 0.7 Mbps, zelfde resultaat als bekabeld, printscreen gemaakt op mijn telefoon. 
- Een nieuwe kabel tussen binnenkomst glasvezel en Xperiabox geplaatst, ook dezelfde uitslag.
- Alles is gewoonweg uitgesloten dat het aan mijn kabels ligt, lijkt erop dat de Xperiabox het heeft begeven of dat de input van KPN toch niet klopt?!

 



 

icon

Beste antwoord door stefanbok 4 September 2020, 22:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

En deze ochtend is de downloadsnelheid ineens weer “normaal” al denk ik dat de downloadsnelheid hoger zou mogen zijn t.o.v. upload. Ook op de wifi is de snelheid weer normaal: 212.7 down/ 339.5 upload.
Hoe is dit te verklaren KPN?

Onderstaande is van bekabelde pc.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@stefanbok Welkom op het forum. Kan het zo zijn dat je hier vooral in de avond last van had? En in welke plaats woon je? Ik heb namelijk een aantal van deze problemen gezien en de meeste daarvan lijken weer opgelost te zijn. 

Hi Rutger, het klopt dat dit in de avond voorkwam. Ik woon in lelystad en vond op een ander forum meerdere meldingen over exact hetzelfde probleem. Bij de service afdeling werd ik natuurlijk verzocht om alle standaard zaken te doorlopen, waarbij ik alles 100 procent had uitgesloten. Jammer dat er geen adequater bericht kwam. Inmiddels is de storing sinds maandag niet meer voorgekomen.

Reputatie 7
Badge +15

@stefanbok Inderdaad in een ander topic is dit wel behandeld en was het inderdaad duidelijk dat het een probleem aan onze kant was. In dit topic stond helaas te weinig informatie om deze samen te voegen. Fijn om te lezen dat het in ieder geval opgelost is.